خرید دوغ
نوشته شده توسط : nasrin

خرید دوغ

خرید دوغ به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ دوغ یکی از سالم ترین نوشیدنی های سنتی ایران است که مصرف آن خصوصا در فصول گرم سال بسیار توصیه می شود. این نوشیدنی برخلاف آبمیوه های خرید دوغ صنعتی و نوشابه های گازدار برای کودکان بالای یک سال مناسب بوده و می تواند پروتئین، چربی، ویتامین هایB ، D، کلسیم و همچنین آب مورد نیاز بدن را تا حدودی تامین کند.

خرید مواد غذایی منجمد

دوغ به دلیل طبیعت سرد، علائم گرمازدگی، خستگی و عطش را التیام بخشیده و مانند ماست، حاوی میکروارگانیسم های زنده و مفیدی است که از رشد و تکثیر بسیاری از باکتری های مضر در دستگاه گوارش خرید دوغ جلوگیری می کند. ارزش تغذیه ای این نوشیدنی به دلیل رقیق بودن کمتر از ماست بوده و نمی توان آن را جایگزین این فرآورده کرد.

خريد محصولات غذايي منجمد

معمولا دوغ را به روش سنتی و صنعتی تهیه می کنند. در روش سنتی یا روستایی ماست را به همراه آب خرید دوغ در مُشک یا کیسه های پوستی می ریزند و تکان می دهند وبر اثر ضربات وارده دوغ حاصل می شود. در این روش به دلیل آن که نظافت کیسه های پوستی مشکل است احتمال آلودگی میکروبی در فرآورده حاصله زیاد است.

انواع محصولات غذايي منجمد در سوپرمارکت اينترنتي

به این جهت توصیه می شود دوغ را به صورت صنعتی یا خانگی تهیه کنید. در صنعت، ماست را با میزان مناسبی آب در تانک های مجهز به همزن مخلوط کرده و بعد از اختلاط کامل آن را با رعایت موازین بهداشتی سرد و بسته بندی می کنند. این نوشیدنی به دلیل آن که در دمای گرم محیط و در برابر فساد مقاوم است خرید دوغ نیاز به هیچ نگهدارنده مصنوعی نداشته و مصرف آن برای افرادی که دچار عدم تحمل لاکتوز هستند، مناسب است. البته دوغ صنعتی خالی از اشکال نیست.

انواع محصولات غذايي در سوپرمارکت اينترنتي

این نوشیدنی سرشار از نمک بوده و برای مبتلایان به فشار خون بالا، بیماران قلبی ـ عروقی و کسانی که خرید دوغ دچار نارسایی کلیوی هستند بسیار مضر است. بنابراین برای آن که این افراد از مصرف این نوشیدنی مفید بی بهره نمانند، بهتر است در منزل و به صورت خانگی آن را تهیه کنند.

[caption id="attachment_2308" align="alignnone" width="234"]خرید دوغ خرید دوغ[/caption]

خريد مواد غذايي پروتئيني

معمولا برخی افراد جهت ترش و گازدارشدن این نوشیدنی آن را در دمای محیط نگهداری می کنند. این خرید دوغ روش نگهداری برای سلامت افراد مشکلی ایجاد نخواهد کرد. این نوشیدنی به طور طبیعی حاوی باکتری های مولد اسید لاکتیک و همچنین مخمرهای مولد گاز است که در دمای محیط فعال تر و باعث ایجاد طعم اسیدی و گازی می شوند.

خريد مواد غذايي بسته بندي شده

اما بد نیست بدانید اگر در این روش نگهداری آنزیم های تجزیه کننده پروتئین فعال شوند دوغ آلوده به کپک شده و بلافاصله تغییر رنگ و مزه داده و تاریخ انقضای آن سریع تر از آنچه روی بطری نوشته شده فرا می خرید دوغ رسد که استفاده از آن توصیه نمی شود. بنابراین بهترین روش برای ماندگاری مطلوب دوغ نگهداری آن در دمای یخچال است. دوغ اگر به وسیله گاز CO۲ گازدار شود مضرات گاز افزوده شده به آن مانند نوشابه های گازدار خواهد بود.

خريد کنسرو و غذاي آماده در سوپرمارکت اينترنتي

پوکی استخوان در زنان به 35 سال رسید/ سرانه مصرف لبنیات در ایران 4 برابر کمتر از متوسط جهانی
آنچه درباره خواص کره نمی‌دانیداغلب برای طعم دارکردن دوغ از نعنا، پونه، کاکوتی یا گلبرگ های خردشده خرید دوغ گل محمدی و برخی عرقیات استفاده می شود که علاوه بر ایجاد طعم خوشایند، بر خواص درمانی دوغ می افزاید. دوغ حاوی نعنا و پونه، به ترشح شیره معده و هضم غذا کمک می کند و نفخ حاصل از دوغ را رفع و دل پیچه را التیام می بخشد.

محصولات غذايي در سوپرمارکت اينترنتي

این دوغ خنک کننده محیط دهان بوده و به گردش هر چه بهتر خون کمک کرده، مجاری گوارشی را خرید دوغ ضدعفونی و برای رفع سکسکه و اسهال ناشی از گرمی هوا نافع و به عملکرد مطلوب کبد کمک می کند. دوغ حاوی کاکوتی، مقوی قلب و معده بوده و مسکن سردردهای ناشی از گرمی هواست و به دلیل خاصیت ضدعفونی کنندگی، کرم کش قوی بوده و خلط آور خوبی است و برای التیام علائم رماتیسم نافع است. دیگر خواص دوغ کاکوتی شبیه به دوغ نعناست.

خريد ترشيجات

دوغ حاوی گلبرگ های گل محمدی بسیار معطر، مقوی قلب و کبد و اعصاب، آرام بخش و نشاط آور بوده و برای تنظیم عملکرد دستگاه گوارش نافع و رفع کننده بوی بد دهان است.یکی از نوشیدنی‌های پرطرفدار خرید دوغ ایرانی که در بیشتر سفره‌ها پیدا می‌شود، دوغ است. این نوشیدنی محبوب که به طور سنتی در فرآیند تولید کره از ماست به دست می‌آید، در ترشح سروتونین نقش موثری داشته و مصرف آن باعث رفع افسردگی و خواب راحت‌تر در شب می‌شود.

خريد انواع ترشيجات

طبع دوغ سرد و مرطوب است. برخی از مهمترین فواید دوغ و خواص درمانی آن عبارت‌اند از:کمک به خرید دوغ سلامت دندان‌ها، استخوان‌ها و پیشگیری از پوکی استخوانتامین کلسیم مورد نیاز بدن یکی از مهمترین فواید دوغ است. دوغ نیز همانند آنچه در مورد خواص ماست و خواص خوردن شیر گفته شد، به استحکام استخوان‌ها و پیشگیری از پوکی استخوان که از بیماری‌های شایع جوامع امروز است، کمک می‌کند.

خريد انواع کنسرو و کمپوت

در مجموع مواد معدنی موجود در دوغ با قابلیت جذب بالا به سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها و پیشگیری از خرید دوغ پوکی استخوان کمک شایانی می‌کند.دوغ سرشار از میکروب‌های پروبیوتیک است که به هضم غذا کمک می‌کند. این میکروب‌های سالم از رشد میکروب‌های بد که باعث ایجاد عفونت‌های معده و اسهال می‌شوند، جلوگیری می‌کنند. همچنین اثر ضد میکروبی دوغ باعث می‌شود بیماری‌هایی نظیر اسهال، التهاب مخاط روده و زخم روده سریع بهبود یابد.

خريد کنسرو و کمپوت

دوغ همچنین می‌تواند از سوء هاضمه و تولید گاز بیش از حد در بدن جلوگیری کند، حتی می‌تواند با نفخ معده، اسیدیته و کاهش التهاب لایه پوشاننده معده (به علت رفلکس) مبارزه کند.مصرف دوغ در کاهش خرید دوغ کلسترول خون موثر است و از همین رو در پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی مفید است.طبع دوغ سرد است و به همین دلیل مصرف آن به درمان گرمازدگی و رفع عطش و خستگی کمک می‌کند. همچنین مصرف دوغ در بهبود برخی از سردرد‌ها که ناشی از گرمی هوا است، مفید است.

خرید برنج از سوپر مارکت اينترنتي

بسیاری از متخصصین تغذیه معتقدند دوغ همانند شیر می‌تواند دارای خاصیت ضد سرطانی باشد و به خرید دوغ تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند.مصرف دوغ به رفع بوی بد دهان کمک می‌کند، همچنین متخصصان طب سنتی مصرف آن را برای افرادی که دچار خشکی و تلخی دهان هستند، مفید می‌دانند.دوغ به عنوان یک پاک کننده بسیار عالی برای پوست است و باعث از بین رفتن گرد و غبار، خاک و سایر ناخالصی‌ها را از روی پوست می‌شود.

[caption id="attachment_2309" align="alignnone" width="268"]خرید انواع دوغ خرید انواع دوغ[/caption]

خرید روغن از سوپر مارکت اينترنتي

همچنین باعث تغذیه پوست و به دنبال آن زیبایی و سلامت پوست خواهد شد. مصرف دوغ به دلیل پروتئین خرید دوغ شیر و اسید لاکتیک موجود در آن، به پاکسازی پوست از سلول‌های مرده کمک می‌کند، همچنین اسید لاکتیک موجود در آن، درخشش طبیعی از دست رفته پوست را باز می‌گرداند و باعث می‌شود پوستی روشن و صاف داشته باشید.

خرید روغن مایع

از دیگر فواید دوغ در طب سنتی، کمک به خواب آرام و راحت است. علت خواب آور بودن دوغ به دلیل داشتن برخی پپتید‌های موجود در کازئین و پروتئین‌های سرم شیر مثل تریپتوفان است.دوغ غنی از پروتئین، خرید دوغ کلسیم، گوگرد، فسفر و ویتامین‌های گروه ب. است. جالب است بدانید، ارزش غذایی ۲ لیوان دوغ، معادل یک لیوان شیر است و پروتئین‌های دوغ حاوی اسید‌های آمینه ضروری بدن است که در تأمین پروتئین مورد نیاز بدن بسیار مؤثر هستند.

خرید برنج ایرانی

همچنین پروتئین‌های دوغ، در دستگاه گوارش بهتر از پروتئین‌های شیر هضم می‌شوند و به دلیل میزان خرید دوغ لاکتوز کمتر نسبت به شیر، نفخ کمتری در افراد با معده‌های حساس ایجاد می‌کند.یکی از مهمترین مضرات دوغ، مصرف آن بلافاصله یا همراه با غذا است که باعث رقیق شدن شیره معده و اختلال در فرایند هضم و جذب مواد غذایی می‌شود. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، مصرف دوغ نیز مانند دیگر مایعات بهتر است با فاصله یک ساعت بعد از مصرف غذا باشد.

خرید برنج هندی

از دیگر مضرات دوغ افزایش فشار خون است؛ بنابراین توصیه می‌شود دوغ خانگی و کم نمک جایگزین خرید دوغ دوغ‌های صنعتی و شور شود. مصرف دوغ نیز مانند دیگر مایعات بهتر است با فاصله یک ساعت بعد از مصرف غذا باشد، زیرا مصرف زیاد آن، علاوه بر ایجاد تشنگی، زمینه‌ساز افزایش فشار خون و پوکی استخوان است.

خرید موادغذایی آنلاین

گاز طبیعی موجود در دوغ که در نتیجه تخمیر باکتری‌های موجود در آن به وجود می‌آید، طبیعی است و خرید دوغ مشکلی برای فرد عادی ایجاد نمی‌کند. اما گازی که به شکل صنعتی به دوغ اضافه می‌شود، می‌تواند باعث مشکلات گوارشی شود. ضمن اینکه دوغ‌های گازدار، می‌تواند اشتهای افراد را بالا برده و در نتیجه باعث پرخوری و اضافه وزن شود.

خرید آنلاین موادغذایی

مصرف بیش از حد دوغ می‌تواند باعث از بین رفتن تعادل بدن نسبت به حالت عادی شود و به دلیل طبع خرید دوغ سردی که دارد زیاده رو‌ی در مصرف آن برای افراد با مزاج سردتوصیه نمی‌شود.زیاده‌روی در مصرف دوغ به افراد دارای ناراحتی‌های معده، مشکلات گوارشی، افراد مبتلا به ورم معده یا زخم اثنی‌عشر توصیه نمی‌شود.محصولات لبنی به دو گروه تخمیری ( ماست و دوغ ) و غیر تخمیری ( شیر ) تقسیم می شود .

خرید موادغذایی ارزان

در محصولات غیر تخمیری با افزایش دما امکان فساد و ترش شدن وجود دارد که مصرف آن در کوتاه مدت نیز خرید دوغ برای مصرف کننده عوارض دارد . محصولات تخمیری توسط میکروب ها تخمیر می شوند و با پایین آمدن PH آنها ، میزان اسیدیته آنها بالاتر می رود.

خرید موادغذایی ایرانی

به همین دلیل دچار فساد میکروبی و بیماری زایی نمی شوند و افراد با مصرف این محصولات تخمیری که خارج از یخچال نگهداری می شود به مسمومیت و بیماری مبتلا نمی شوند.اما در هر صورت تغییراتی در ترکیب مواد این محصولات رخ می دهد.چنانچه در این بخش از سلامت تغذیه در نمناک اشاره کرده ایم به خرید دوغ طور مثال امکان فعالیت مخمرها و کپک ها در ماست و دوغ نگهداری شده در خارج از یخچال و آزاد شدن سموم احتمالی در آنها وجود دارد.

خرید موادغذایی خارجی

همچنین انواع واکنش ها و تبدیل ترکیب های مغذی به ترکیب های مضر رخ می دهد . این تغییرات در کوتاه خرید دوغ مدت برای مصرف کنندگان ایجاد مشکل نمی کند اما در دراز مدت سلامت آنها را به خطر خواهد انداخت و آنها را مستعد بیماری هایی مانند سرطان می کند.

موادغذایی خارجی

بدترین روش برای نگهداری قبل از فروش دوغ ، قرار دادن آنها در خارج از مغازه و یا در معرض نور خورشید است . نور خورشید در تماس با بطری ها و یا کیسه های پلاستیکی ، موجب اکسید شدن چربی موجود در خرید دوغ محصول و یا ایجاد ترکیب های سرطان زا و سمی می شود . علاوه بر آن طعم بدی در دوغ ایجاد می کند . به همین دلیل از خریدن دوغ هایی که خارج از یخچال و در معرض نور خورشید قرار دارند باید اجتناب نمائید.

موادغذایی ایرانی

معمولا مصرف دوغ های معمولی بیشتر است زیرا دوغ هایی که عبارت «گرما دیده» بر روی آنها درج شده خرید دوغ است طعم خوش و تازگی خود را از دست می دهند.برخی از تولیدکنندگان محصولات لبنی برای برای کاهش میزان آلودگی میکروبی دوغ ، از گرمای بیشتری استفاده می کنند در حالی که گرم کردن بیش از اندازه ، منجر به از دست دادن طعم واقعی آن می شود ، در برخی موارد این دوغ ها ، طعم کشک می دهند.

خرید شوینده

محصولات لبنی مانند دوغ، از نظر مواد تشکیل دهنده و نحوه فروش، مورد بررسی و نظارت قرار می گیرند . خرید دوغ صنف سوپرمارکت ها و اداره بهداشت محیط وزارت بهداشت وظیفه نظارت و بررسی بر فروش محصولات لبنی را بر عهده دارند .نظارت بر مواد تشکیل دهنده و سلامتی چنین محصولاتی هم بر عهده سازمان غذا و دارو است.

شوینده

اداره بهداشت محیط وظیفه بازدید دوره ای از سوپرمارکت ها و مغازه ها را دارند تا از نوع نگهداری سالم خرید دوغ مواد غذایی اطمینان یابد . اما در تمامی مشاغل امکان تخلف وجود دارد و بازدید روزانه از تمام مغازه ها امکان پذیر نیست.

[caption id="attachment_2318" align="alignnone" width="250"]دوغ گازدار دوغ گازدار[/caption]

خرید خوراکی

سازمان غذا و دارو وظیفه نظارت بر روی محصولات از کارخانه تا مغازه را دارد ، به عبارتی علاوه بر بازرسی خرید دوغ کارخانه های تولید کننده ، با خریداری محصولات خوراکی از مغازه ها و بررسی آنها در آزمایشگاهها ، در صورت وجود مشکلات احتمالی ،به کارخانه و تولید کننده ها اطلاع داده می شود . همچنین اضافه کردن هر نوع مواد نگهدارنده در فراِند تهیه دوغ ، غیر مجاز است و به نوعی تخلف به شمار می رود.

خرید انواع خوراکی

نگهداری محصولات لبنی مانند دوغ در خارج از یخچال و در معرض نور خورشید منجر به آزاد شدن پلیمر می خرید دوغ شود . به همین دلیل استفاده مداوم از این محصولات ، احتمال ابتلا به بیماری هایی مانند سرطان افزایش پیدا می کند .به همین علت بهتر است دوغ و ماستی را که در یخچال و در فروشگاههای معتبر نگهداری می شود را خریداری و مصرف کنید.

خرید موادغذایی ارگانیک

تشخیص کاهش کیفیت و سلامت دوغ و ماست از روی ظاهر آنهاامکان تشخیص افت کیفیت و سلامت دوغ خرید دوغ و ماست از روی ظاهر کم است اما اگر این محصولات به مدت زیادی خارج از یخچال نگهداری شوند طعم آنها ترش شده و گاه تلخ می شود.در برخی موارد به دلیل فعالیت مخمر و کپک ها ، طعم و اسانس این محصولات تغییر پیدا می کند به طوری که مصرف کننده به سادگی می تواند متوجه تغییر و کهنگی طعم آنها شود .

موادغذایی ارگانیک

هر تغییری که موجب کاهش رغبت مصرف کننده به استفاده از محصولات لبنی شود ، فساد نام دارد.اگر دوغ محلی از ماست کارخانه یا ماست محلی تولید شود ، خطر انتقال میکروب های شیر خام یا بیماری تب خرید دوغ مالت را ندارد، اما اگربرای تهیه دوغ از آب آلوده و یا سبزیجات خشک غیر بهداشتی ماند کاکوتی ، نعناع و استفاده شود ممکن است بار میکروبی آن افزایش یافته و عفونت روده ای در فرد مصرف کننده را ایجاد کند.

خرید نوار بهداشتی

علت گازدار شدن دوغی که در دمای محیط نگهداری می شود برخی میکروارگانیسم ها مخصوصا مخمرها خرید دوغ با ماندن در دمای محیط ، گاز تولید می نمایند و چون دوغ از فرآورده های تخمیری و دارای مخمر است در صورت نگهداری در خارج از یخچال به تدریج تولید گاز ی کند . اما این گاز برای سلامت انسان ضرر ندارد . البته باید توجه داشت که گازدار شدن دوغ های بدون گاز ، به معنای مزیت و کیفیت آنها نمی باشد.

نواربهداشتی بالدار

در خرید دوغ از مغازه های محلی به چه نکاتی باید توجه داشت ؟هنگام خرید دوغ هایی که در خارج از خرید دوغ یخچال نگهداری می شوند ، محصولی را انتخاب کنید که تاریخ تولید آن تازه است و مدت زیادی به تاریخ انقضاء آن باقی مانده است . پس از خرید ، محصول را در یخچال نگهداری کنید . از خرید دوغ هایی که خارج از مغازه و در مجاورت نور خورشید قرار دارند خودداری کنید.

خرید قند

چرا برخی دوغ ها، بویی شبیه به بوی دوغ های محلی می دهند؟
خرید دوغ بوی فرآوردهایی مانند شیر و دوغ به فساد آنها و یا مواد اولیه مانند شیر بستگی دارد . شیر برخی از دامداری ها بوی خاصی دارد که به فرآورده هایی مانند ماست و دوغ منتقل می شود.

خرید چای

از سویی دیگر روش نامناسب نگهداری از دوغ ، موجب رشد بیش از اندازه مخمرها و کپک در داخل آن می خرید دوغ شود و همچنین اکسید شدن چربی این محصولات منجر به بروز طعمی ناخوشایند مانند بوی کپک و خاک در آنها می شود.

خرید ژیلت

دلیل خواب‌ آور بودن دوغ، پپتیدهای موجود در پروتئین‌های شیر است. این خاصیت دوغ یک مزیت است تا خرید دوغ زمانی که شما برای انجام کاری نیاز به هوشیاری نداشته باشید. در غیر اینصورت می توانید از این خاصیت دوغ نهایت استفاده و لذت را ببرید. https://sabad.online https://sabad.online/mag

خرید آبمیوه

مصرف دوغ در تابستان و گرمای هوا بسیار توصیه می‌شود. گرمازدگی و علائم آن از جمله سردرد، عطش، خرید دوغ ضعف و خستگی یکی از معضلات هوای گرم است که می توان آن را با نوشیدن دوغ التیام بخشید. پس در کنار آب فراوان برای مبارزه با کم آبی بدن، دوغ را به عنوان یک جایگزین مناسب برای نوشیدنی‌های کافئین دار فراموش نکنید. https://sabad.online https://sabad.online/mag

خرید دوغ

اسید لاکتیک موجود در دوغ به محو لکه‌ها و روشن‌تر شدن پوست کمک می‌کند به‌طوریکه می توان با نوشیدن و حتی استفاده موضعی از آن در قالب ماسک به یک پوست شفاف تر و بهتر دست پیدا خرید دوغ کرد.پروتئین، کلسیم و ویتامین ب۱۲ موجود در دوغ می تواند به استحکام بافت استخوانی کمک کند. با توجه به ارزش غذايي دوغ، این نوشیدنی نقش بسزایی در تامین سلامت استخوان‌های بدن دارد. https://sabad.online https://sabad.online/mag

خرید پنیر صبحانه

پیشگیری از رشد باکتری‌های مضر در سیستم گوارشی یکی از مزایای مصرف دوغ است. چنانچه باکتری های مفید بدن در یک سطح مطلوب قرار داشته باشد، سیستم گوارشی بهتر عمل می کند. باکتری‌های خرید دوغ مفید موجود در دوغ از رشد باکتری‌های مضر بدن و ابتلا به بیماری های روده ای و عفونی جلوگیری می‌کنند. میکروب های پروبیوتیک موجود در دوغ به هضم غذا نیز کمک می کند. همچنین مانع سوءهاضمه و تولید گاز بیش از حد در بدن می شود. دوغ دشمن نفخ و اسیدیته معده است. https://sabad.online https://sabad.online/mag

سس مایونز

آلودگی هوا یکی از معضلات شهرنشینی است که همه‌ی ما کم و بیش در معرض آن هستیم. آلاینده ها بر خرید دوغ روی بافت های بدن، دستگاه تنفسی و قلب و عروق تاثیر منفی دارند و عامل بسیاری از بیماری های قلبی و تنفسی هستند. نوشیدنی های شیر و دوغ از راهکارهای موثر برای دفع مضرات این معضل اجتماعی است. دوغ و شیر به دلیل دارا بودن فسفر، منیزیم و کلسیم، خنثی کننده سموم هستند. https://sabad.online https://sabad.online/mag

خرید سس

در اینکه نوشابه یک نوشیدنی وسوسه‌ کننده در کنار بسیاری از غذاها است شکی نیست اما اگر با دوغ خرید دوغ دوست تر شویم و آن را در رژیم غذایی خود بگنجانیم در واقع بهترین جایگزین را برای نوشابه پیدا کرده ایم.از طرفی ما برای کودکان‌مان که در سنین رشد قرار دارند باید یک نوشیدنی بی ضرر انتخاب کنیم و سالم‌تر و مفیدتر از دوغ بعد از آب و شیر هیچ نوشیدنی دیگری وجود ندارد. دوغ کم نمک و بدون گاز يك غذاي پر فایده براي کودکان است. https://sabad.online https://sabad.online/mag

خرید شیر

بر اساس تحقیقات انجام شده، چنانچه کودک شما در روز حداقل دو وعده لبنیات مصرف کند سلامت خرید دوغ استخوان های وی تامین می شود چراکه مصرف لبنیات اعم از شیر، ماست و دوغ در سنین رشد نقش مهمی در افزایش تراکم استخوانهای کودک شما دارد. https://sabad.online https://sabad.online/mag





:: برچسب‌ها: https://sabad , online https://sabad , online/mag ,
:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: