آیس کافی نسکافه
نوشته شده توسط : nasrin

آیس کافی نسکافه

آیس کافی نسکافه آب کربن‌دار، آبی است که تحت فشار، آیس کافی نسکافه با دی اکسید کربن پر می‌شود. این کار یک نوشیدنی پرحباب و جوشان به دست می‌دهد که نام‌های مختلفی به آن داده‌اند از جمله سودا. به اغلب انواع آب‌های گازدار نمک اضافه می‌کنند تا طعم بهتری حاصل شود.آب‌های گازدار معدنی (طبیعی) گونه‌ متفاوتی هستند که از چشمه‌های طبیعی می‌جوشند و اغلب دارای عناصر معدنی آب گازدار سیراب مانند سولفور هستند. پس می‌توان این‌ها را نیز آب گازدار دانست.آب «تونیک» نوعی از آب کربن‌دار است که دارای عنصری تلخ‌مزه به نام کوئینین، و هم‌چنین قند یا شیره‌ی غلیظ فروکتوز ذرت است.

شکلات ترکیه

دی اکسیدکربن و آب، طی یک واکنش شیمیایی، اسید کربنیک تولید می‌کنند؛ نوعی اسید ضعیف که ثابت شده همان گیرنده‌های آب گازدار سیراب عصبی را در دهان شما تحریک می‌کند که خردل می‌کند. این تحریک نوعی سوزش و گزش در دهان به وجود آیس کافی نسکافه می‌آورد که برای بسیاری افراد هم تحریک‌آمیز است و هم خوشایند.PH آب گازدار بین ۳ و ۴ است که نشان می‌دهد کمی اسیدی است. با این حال نوشیدنش اسیدیته‌ بدن را تغییر نمی‌دهد.

شکلات ولنتاین

کلیه‌ها و ریه‌های شما دی اکسیدکربن اضافی را دفع می‌کنند. این کار باعث می‌شود فارغ از این که چه چیزی می‌خورید و چه چیزی آیس کافی نسکافه آب گازدار سیراب می‌نوشید، PH الکالین خون شما بین ۷٫۳۵ تا ۷٫۴۵ یاقی بماند.یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌هایی که درباره‌ آب گازدار وجود دارد تأثیر آن بر سلامتی دهان و دندان است، چرا که با نوشیدنش مینای دندان مستقیماً در معرض اسید قرار می‌گیرد. در این باره تحقیقات زیادی صورت نگرفته اما نتیجه‌ برخی تحقیقات و مطالعات انجام شده نشان می‌دهد.

[caption id="attachment_2605" align="alignnone" width="300"]آیس کافی نسکافه آیس کافی نسکافه[/caption]

شکلات خارجی

آب معدنی گازدار ، تنها کمی از آب غیر گازدار به مینای دندان صدمه می‌زند.آب معدنی گازدار صد برابر کمتر از نوشیدنی‌های قندی آب گازدار سیراب گازدار ضرر دارد. در واقع نوشیدنی‌های گازدار در صورتی به مینای دندان صدمه می‌زنند که حاوی قند باشند.ترکیب آیس کافی نسکافه قند و دی اکسید کربن به پوسیدگی دندان‌ها منجر می‌شود.در کل، آب گازدار خطر بسیار کمی برای دندان دارد.

خريد مواد غذايي

شاید شگفت انگیز باشد اما پژوهش‌ها نشان داده‌اند که آب‌های گازدار موجب بهبود قدرت بلعیدن در افراد پیر و جوان می‌شوند. در آب گازدار سیراب این مطالعات، از ۱۶ فرد سالم درخواست شد به صورت جداگانه مایعات مختلف را بنوشند. در این میان آب گازدار آیس کافی نسکافه بیشترین قدرت را در تحریک عصب‌هایی داشت که درگیر عمل بلع هستند.پژوهش دیگری نشان داد که این قدرت در دمای پایین، یعنی وقتی نوشیدنی سرد باشد افزایش پیدا می‌کند.

خريد انواع مواد غذايي

در این راستا ۷۲ نفر که با مشکل گرفتگی مستمر در ناحیه‌ی گلو روبرو بودند، پس از نوشیدن آب گازدار سرد، به طور میانگین تا ۶۳ آب گازدار سیراب درصد بهبود پیدا کردند. افرادی که شدیدترین و درازمدت‌ترین عوارض را در ناحیه‌ی گلو داشتند بیشترین بهبود را پیدا آیس کافی نسکافه کردند.آب گازدار موجب می‌شود به مدت طولانی‌تری احساس سیری داشته باشید تا آب معمولی. به این دلیل که احتمالاً آب گازدار به ماندگاری بیشتر غذا در معده کمک می‌کند.

انواع مواد غذايي

در یک آزمایش کنترل شده بر روی ۱۹ زن سالم و جوان، احساس سیری، پس از نوشیدن ۸ اونس (۲۵۰ میلی‌لیتر) سودا، بسیار آب گازدار سیراب بیشتر بود.با این حال مطالعات بیشتری برای اثبات کامل این قضیه مورد نیاز است.در یک مطالعه‌ی ۲ هفته‌ای بر روی آیس کافی نسکافه ۴۰ فرد مسن که به سکته‌ی قلبی دچار شده بودند، این افراد به دو گروه تقسیم شدند و یک گروه از آن‌ها آب گازدار نوشیدند. میانگین تناوب حرکات روده‌ی این افراد به دو برابر گروهی رسید که از آب معمولی استفاده کرده بودند.

خريد انواع نوشيدني در سوپرمارکت اينترنتي

هم‌چنین شواهدی وجود دارد که آب گازدار مشکلاتی نظیر سوء هاضمه و معده‌درد را نیز بهبود می‌بخشد.یک مطالعه‌ کنترل شده بر آب گازدار سیراب روی ۲۱ نفر که به مشکلات مضمن هاضمه دچار بودند نیز راه‌اندازی شد. پس از ۱۵ روز، عده‌ای که آب گازدار نوشیده بودند علائم خوبی از بهبود نشان دادند.بسیاری از مردم بر این باور هستند که نوشیدنی‌های گازدار به دلیل اسیدی بودنشان برای استخوان‌ها ضرر دارند. با این حال پژوهش‌ها نشان می‌دهند که دلیل این زیان کربن نیست.

خريد انواع نوشيدني

در مطالعه‌ای وسیع بر روی ۲۵۰۰ نفر، ثابت شد که تنها نوشیدنی‌ای که بافت استخوانی را تحت تأثیر قرار می‌دهد کولا است و آب گازدار هیچ اثری بر سلامت استخوان ندارد.نوشیدنی‌های حاوی کولا، بر خلاف آب کربن‌دار و سودا، میزان بالایی فسفر دارند. آب گازدار سیراب مطالعات نشان می‌دهند که افرادی که به طور مستمر کولا می‌نوشند فسفر بدنشان زیاد است و در عوض سطح کلسیم پایینی دارند و این امر عامل مهمی برای پوکی استخوان به شمار می‌آید.

انواع نوشيدني

در پژوهش دیگری بر روی دختران نوجوان، مشخص شد که نوشیدن کولا چگالی استخوان آنها را کاهش می‌دهد. در واقع این نوجوان‌ها به جای نوشیدنی‌های لبنی مورد نیاز بدنشان، کولا می‌نوشیدند و میزان جذب کلسیم در بدن آن‌ها بسیار پایین بود.در آب گازدار سیراب نهایت این که، نوشیدن نوشیدنی‌های گازدار حاوی کولا برای سلامت استخوان‌ها ضرر دارد اما این موضوع ربطی به گازدار یا کربن‌دار بودن آنها ندارد.

انواع نوشيدني در سوپرمارکت اينترنتي

تحقیقات اندکی در خصوص تأثیر آب گازدار بر سلامت قلب انجام شده است اما شواهد موجود نشان می‌دهند که چنین نیست.در خلال یک مطالعه مشخص شد که افرادی که آب‌های گازدار سرشار از سدیم مصرف کرده بودند با کاهش سطح LDL (کلسترول مضر)، قند خون و شاخص‌های التهابی در خون مواجه شدند. هم‌چنین میزان HDL (کلسترول مفید) خون آن‌ها افزایش پیدا کرده بود.علاوه بر این‌ها، خطر ابتلا به بیماری قلبی در افرادی که آب کربن‌دار می‌نوشند ۳۵ درصد کم‌تر از افرادی بود که آب معمولی می‌نوشند. با این حال به دلیل محدود بودن پژوهش‌ها، نمی‌توان نتیجه‌ای قطعی در مورد این موضع گرفت.

[caption id="attachment_2609" align="alignnone" width="262"]خرید آیس کافی نسکافه خرید آیس کافی نسکافه[/caption]

خريد محصولات پروتئيني در سوپرمارکت اينترنتي

در واقع در حال حاضر هیچ سند و مدرکی وجود ندارد که ثابت کند این نوشیدنی برای سلامت بدن زیان‌آور است. تأثیر چندانی بر دندان‌ها ندارد و هیچ اثری بر استخوان‌ها نمی‌گذارد. از طرفی سوء هاضمه و یبوست را درمان می‌کند.این نوشیدنی کالری ندارد و آب گازدار سیراب نوشیدنش حس خوشایندی به افراد می‌هد. بسیاری از مردم مصرف آن را به آب معمولی ترجیح می‌دهند.

خواص آب گازدار

آب گازدار یا کربن‌دار، یک نوشیدنی نیروبخش است که جایگزین خوبی برای نوشیدنی‌های سبک قنددار به شمار می‌آید. با این حال آب گازدار سیراب برخی می‌گویند این نوشیدنی زیان‌هایی نیز برای سلامت انسان دارد. در این مطلب نگاهی می‌اندازیم به تأثیراتی که آب گازدار بر سلامتی می‌گذارد.

محصولات پروتئيني

آب کربن‌دار، آبی است که تحت فشار، با دی اکسید کربن پر می‌شود. این کار یک نوشیدنی پرحباب و جوشان به دست می‌دهد که نام‌های مختلفی به آن داده‌اند از جمله سودا. به اغلب انواع آب‌های گازدار نمک اضافه می‌کنند تا طعم بهتری حاصل شود.آب‌های گازدار معدنی (طبیعی) گونه‌ متفاوتی هستند که از چشمه‌های طبیعی می‌جوشند و اغلب دارای عناصر معدنی مانند سولفور آب گازدار سیراب هستند. پس می‌توان این‌ها را نیز آب گازدار دانست.آب «تونیک» نوعی از آب کربن‌دار است که دارای عنصری تلخ‌مزه به نام کوئینین، و هم‌چنین قند یا شیره‌ی غلیظ فروکتوز ذرت است.

آب گازدار چیست

آب گازدار، آبی است که گاز کربن‌دی‌اکسید با فشار زیاد در آن حل شده باشد. این نوشیدنی پر از حباب، با نام‌های دیگری مثل سودا و آب کربناته نیز شناخته می‌شود.معمولا به بعضی از انواع سودا نمک اضافه می‌کنند تا طعم بهتری پیدا کند. گاهی مقدار کمی از آب گازدار سیراب سایر مواد معدنی نیز به آن اضافه می‌شود.آب گازدار با آب‌های معدنی طبیعی گازدار تفاوت دارد. این آب‌های معدنی طبیعی گازدار از چشمه‌های معدنی به‌دست می‌آیند و به‌طور طبیعی، دارای مواد معدنی و سولفور هستند. این آب‌ها معمولا کربناته هم هستند.

آب گازدار اسیدی است

دی اکسیدکربن و آب، طی یک واکنش شیمیایی، اسید کربنیک تولید می‌کنند؛ نوعی اسید ضعیف که ثابت شده همان گیرنده‌های عصبی را در دهان شما تحریک می‌کند که خردل می‌کند.این تحریک نوعی سوزش و گزش در دهان به وجود می‌آورد که برای بسیاری آب گازدار سیراب افراد هم تحریک‌آمیز است و هم خوشایند.PH آب گازدار بین ۳ و ۴ است که نشان می‌دهد کمی اسیدی است. با این حال نوشیدنش اسیدیته‌ بدن را تغییر نمی‌دهد.

تنقلات

کلیه‌ها و ریه‌های شما دی اکسیدکربن اضافی را دفع می‌کنند. این کار باعث می‌شود فارغ از این که چه چیزی می‌خورید و چه چیزی می‌نوشید، PH الکالین خون شما بین ۷٫۳۵ تا ۷٫۴۵ یاقی بماند.یکی از بزرگ‌ترین نگرانی‌ها در مورد آب‌گازدار، تأثیرگذاری آب گازدار بر آب گازدار سیراب مینای دندان است. چون با خوردن آب‌ گازدار، مینای دندان مستقیما با اسید تماس پیدا می‌کند.یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌هایی که درباره‌ آب گازدار وجود دارد تأثیر آن بر سلامتی دهان و دندان است، چرا که با نوشیدنش مینای دندان مستقیماً در معرض اسید قرار می‌گیرد.

خريد لبنيات

آب معدنی گازدار ، تنها کمی از آب غیر گازدار به مینای دندان صدمه می‌زند.آب معدنی گازدار صد برابر کمتر از نوشیدنی‌های قندی گازدار ضرر دارد. در واقع نوشیدنی‌های گازدار در صورتی به مینای دندان صدمه می‌زنند که حاوی قند باشند.ترکیب قند و دی اکسید آب گازدار سیراب کربن به پوسیدگی دندان‌ها منجر می‌شود.در کل، آب گازدار خطر بسیار کمی برای دندان دارد.
آیس کافی نسکافه شاید شگفت انگیز باشد اما پژوهش‌ها نشان داده‌اند که آب‌های گازدار موجب بهبود قدرت بلعیدن در افراد پیر و جوان می‌شوند. در این مطالعات، از ۱۶ فرد سالم درخواست شد به صورت جداگانه مایعات مختلف را بنوشند.

خريد تنقلات

در این میان آب گازدار بیشترین قدرت را در تحریک عصب‌هایی داشت که درگیر عمل بلع هستند.پژوهش دیگری نشان داد که این قدرت در دمای پایین، یعنی وقتی نوشیدنی سرد باشد افزایش پیدا می‌کند.در این راستا ۷۲ نفر که با مشکل گرفتگی مستمر در آب گازدار سیراب ناحیه‌ی گلو روبرو بودند، پس از نوشیدن آب گازدار سرد، به طور میانگین تا ۶۳ درصد بهبود پیدا کردند.افرادی که آیس کافی نسکافه شدیدترین و درازمدت‌ترین عوارض را در ناحیه‌ی گلو داشتند بیشترین بهبود را پیدا کردند.

خريد مواد غذايي خشک

آب گازدار موجب می‌شود به مدت طولانی‌تری احساس سیری داشته باشید تا آب معمولی. به این دلیل که احتمالاً آب گازدار به آب گازدار سیراب ماندگاری بیشتر غذا در معده کمک می‌کند.در یک آزمایش کنترل شده بر روی ۱۹ زن سالم و جوان، احساس سیری، آیس کافی نسکافه پس از نوشیدن ۸ اونس (۲۵۰ میلی‌لیتر) سودا، بسیار بیشتر بود.با این حال مطالعات بیشتری برای اثبات کامل این قضیه مورد نیاز است.

خريد محصولات لبنياتي

وقتی که به‌ سفرهای طولانی با ماشین، اتوبوس یا هواپیما می‌روید، آب گاز دار می‌تواند به‌کارتان بیاید. بیماری حرکت یا همان حالت تهوع هنگام سفر می‌تواند واقعا به مشکلی آزاردهنده تبدیل شود، اما نوشیدنی‌های گازدار می‌توانند تا حدی حالت تهوع شما را آرام آب گازدار سیراب کنند.نوشیدن جرعه‌ جرعه‌ی آب معدنی گاز دار به شما کمک می‌کند به‌سرعت احساس بهتری داشته باشید.در یک آیس کافی نسکافه مطالعه‌ی ۲ هفته‌ای بر روی ۴۰ فرد مسن که به سکته‌ی قلبی دچار شده بودند، این افراد به دو گروه تقسیم شدند و یک گروه از آن‌ها آب گازدار نوشیدند.

محصولات لبنياتي

میانگین تناوب حرکات روده‌ی این افراد به دو برابر گروهی رسید که از آب معمولی استفاده کرده بودند.هم‌چنین شواهدی وجود دارد آب گازدار سیراب که آب گازدار مشکلاتی نظیر سوء هاضمه و معده‌درد را نیز بهبود می‌بخشد.یک مطالعه‌ کنترل شده بر روی ۲۱ نفر آیس کافی نسکافه که به مشکلات مضمن هاضمه دچار بودند نیز راه‌اندازی شد. پس از ۱۵ روز، عده‌ای که آب گازدار نوشیده بودند علائم خوبی از بهبود نشان دادند.

خريد کنسرو و غذاي آماده

بسیاری از مردم بر این باور هستند که نوشیدنی‌های گازدار به دلیل اسیدی بودنشان برای استخوان‌ها ضرر دارند. با این حال آب گازدار سیراب پژوهش‌ها نشان می‌دهند که دلیل این زیان کربن نیست.در مطالعه‌ای وسیع بر روی ۲۵۰۰ نفر، ثابت شد که تنها آیس کافی نسکافه نوشیدنی‌ای که بافت استخوانی را تحت تأثیر قرار می‌دهد کولا است و آب گازدار هیچ اثری بر سلامت استخوان ندارد.

انواع کنسرو و غذايي آماده

نوشیدنی‌های حاوی کولا، بر خلاف آب کربن‌دار و سودا، میزان بالایی فسفر دارند. مطالعات نشان می‌دهند که افرادی که به طور آب گازدار سیراب مستمر کولا می‌نوشند فسفر بدنشان زیاد است و در عوض سطح کلسیم پایینی دارند و این امر عامل مهمی برای آیس کافی نسکافه پوکی استخوان به شمار می‌آید.

خريد انواع کنسرو و غذاي اماده

در پژوهش دیگری بر روی دختران نوجوان، مشخص شد که نوشیدن کولا چگالی استخوان آنها را کاهش می‌دهد. در واقع این آب گازدار سیراب نوجوان‌ها به جای نوشیدنی‌های لبنی مورد نیاز بدنشان، کولا می‌نوشیدند و میزان جذب کلسیم در بدن آن‌ها بسیار آیس کافی نسکافه پایین بود.در نهایت این که، نوشیدن نوشیدنی‌های گازدار حاوی کولا برای سلامت استخوان‌ها ضرر دارد اما این موضوع ربطی به گازدار یا کربن‌دار بودن آنها ندارد.

خرید مواد غذایی منجمد

تحقیقات اندکی در خصوص تأثیر آب گازدار بر سلامت قلب انجام شده است اما شواهد موجود نشان می‌دهند که چنین نیست.در خلال یک مطالعه مشخص شد که افرادی که آب‌های گازدار سرشار از سدیم مصرف کرده بودند با کاهش سطح LDL (کلسترول مضر)، قند خون و شاخص‌های التهابی در خون مواجه شدند. هم‌چنین میزان HDL (کلسترول مفید) خون آن‌ها افزایش پیدا کرده بود.علاوه بر این‌ها، خطر ابتلا به بیماری قلبی در افرادی که آب کربن‌دار می‌نوشند ۳۵ درصد کم‌تر از افرادی بود که آب معمولی می‌نوشند. با این حال به دلیل محدود بودن پژوهش‌ها، نمی‌توان نتیجه‌ای قطعی در مورد این موضع گرفت.

خريد محصولات غذايي منجمد

افرادی که درگیر یبوست مزمن هستند، با نوشیدن سودا، علائم‌شان بهبود پیدا می‌کند.یک تحقیق دو هفته‌ای روی ۴۰ نفر از افراد آب گازدار سیراب مسن انجام شد که قبلا دچار سکته‌ قلبی شده‌ بودند. این ۴۰ نفر به دو گروه تقسیم شدند؛ دسته‌ی اول آب گازدار آیس کافی نسکافه نوشیدند و دسته‌ی دوم آب خالص. نتایج تحقیق نشان داد که میانگین حرکات و فعالیت‌های روده‌ای گروه اول که آب گازدار مصرف می‌کردند، نسبت به گروه دوم دو برابر بود.

انواع محصولات غذايي منجمد در سوپرمارکت اينترنتي

همچنین در این تحقیق،، مصرف‌کنندگان سودا، علائم یبوست‌شان ۵۸ درصد کاهش یافته بود. شواهدی نیز وجود دارد که نشان آب گازدار سیراب می‌دهد مصرف آب گازدار، سایر علائم مرتبط با دستگاه گوارش مثلا معده درد را کاهش می‌دهد.روی ۲۱ نفر از مبتلایان آیس کافی نسکافه به بیماری‌های مزمن دستگاه گوارش، تحقیقی کنترل‌شده انجام شد. بعد از ۱۵ روز، کسانی که آب گازدار مصرف کرده بودند، بهبودی بیشتری را در عملکرد دستگاه گوارش خود گزارش کردند.

[caption id="attachment_2610" align="alignnone" width="300"]خرید آیس کافی خرید آیس کافی[/caption]

انواع محصولات غذايي در سوپرمارکت اينترنتي

در واقع در حال حاضر هیچ سند و مدرکی وجود ندارد که ثابت کند آب گازدار برای سلامت بدن زیان‌آور است. تأثیر چندانی بر دندان‌ها آب گازدار سیراب ندارد و هیچ اثری بر استخوان‌ها نمی‌گذارد.از طرفی سوء هاضمه و یبوست را درمان می‌کند.این نوشیدنی کالری آیس کافی نسکافه ندارد و نوشیدنش حس خوشایندی به افراد می‌هد. بسیاری از مردم مصرف آن را به آب معمولی ترجیح می‌دهند.

خريد مواد غذايي پروتئيني

اگر گاز کربنیک یا همان سودا را با فشار زیاد در آب حل کنند، آب گازدار تولید می‌شود. هنگامی که درب بطری­‌های این آب­‌ها را باز می‌­کنید، مانند نوشابه‌های گازدار، ابتدا گاز آن با فشار از بطری خارج می‌شود و بعدش شما قادرید این آب اسیدی را بنوشید. از دکتر آب گازدار سیراب دباغ مقدم درباره علت یا هدف تولید این‌گونه آب­‌ها پرسیدیم و ایشان چنین پاسخ دادند که: «یکی از بحث­‌هایی که آیس کافی نسکافه در صنایع غذایی از اهمیت بالایی برخوردار است، تنوع و در نظر گرفتن ذایقه مصرف­‌کنندگان است؛ مثلاً چرا آیس کافی نسکافه هیچ‌کس نمی­‌پرسد که به چه علت بیش از صدها نوع بیسکوییت در بازار وجود دارد؟

خريد مواد غذايي بسته بندي شده

چون مسلماً همه می‌دانند که انواع مختلف بیسکوییت برای ذایقه‌های متفاوت طراحی شده است. جریان تولید آب‌های گازدار یا با آب گازدار سیراب طعم میوه‌های گوناگون هم همین است. اصولاً آب ماده بدون طعم و بویی است و تولیدکنندگان برای اینکه به سلیقه آیس کافی نسکافه مصرف­‌کننده احترام بگذارند و کششی به سمت این نوشیدنی بی‌­مزه و البته ضروری برای بدن به وجود بیاورند، آیس کافی نسکافه اقدام به تولید این محصولات کرده‌اند.»

خريد کنسرو و غذاي آماده در سوپرمارکت اينترنتي

البته برخی از تولیدکنندگان، هدف خودشان از این کار را فروش بیشتر محصول و جلب توجه بچه­‌ها و حتی بزرگ‌ترها به آب دانسته­‌اند آب گازدار سیراب و عنوان کرده‌اند که شاید بتوانند با تولید آب گازدار یا طعم‌دار، به والدین در نوشاندن آب به فرزندان‌شان کمک کنند. آیس کافی نسکافه آنها می­‌گویند که گرایش به سمت نوشیدنی‌­های مضری مثل نوشابه‌های گازدار یا آب‌میوه‌های شیرین در جامعه آیس کافی نسکافه ما بسیار زیاد است و همین دلیل (حفظ سلامت عمومی جامعه) باعث تولید یا واردات آب‌های گازدار و طعم‌دار شده است.

محصولات غذايي در سوپرمارکت اينترنتي

دکتر دباغ مقدم تفاوتی بین آب گازدار و طعم‌دار با آب‌های معمولی نمی‌داند و می‌گوید که در دنیا فقط دو نوع نوشیدنی وجود دارد که رفع عطش می‌کند؛ یکی آب و دیگری شیر. او نوشیدن چای و قهوه را به خاطر مدر (ادرارآور) بودن‌شان برای رفع عطش چندان آیس کافی نسکافه مناسب نمی‌­داند و می­‌افزاید: «آب گازدار یا طعم‌دار نیز می‌تواند همان مزایایی را داشته باشد که آب‌های معمولی دارند. فقط به آب گازدار سیراب خاطر وجود گاز در این محصولات، خوردن‌شان به کسانی که مشکلات گوارشی، زخم و ورم معده و سوزش سر معده دارند، توصیه نمی‌شود. https://sabad.online https://sabad.online/mag

خرید برنج از سوپر مارکت اينترنتي

این‌گونه افراد نه تنها آب گازدار، بلکه هیچ ­نوع نوشیدنی گازدار دیگری را نباید مصرف کنند.» در ضمن، برخی از دندانپزشکان هم مصرف آب‌های گازدار را منع می‌کنند. آنها اعتقاد دارند که اسیدی بودن این نوع نوشیدنی، باعث پوسیدگی دندان‌ها می‌شود.آب‌های آیس کافی نسکافه آب گازدار سیراب طعم‌دار، شیرین نیستند و رنگ خاصی هم ندارند که اگر این‌طور بود، دیگر فرقی با آب‌میوه آیس کافی نسکافه نداشتند. به این آب­‌ها تنها اندکی اسانس طعم‌‌دهنده مجاز خوراکی می‌‌زنند تا آب از آن مزه یک‌نواخت‌­اش در بیاید. https://sabad.online https://sabad.online/mag

خرید روغن از سوپر مارکت اينترنتي

طعم‌دهنده‌هایی مانند گیلاس، سیب، هلو، طالبی و لیمو. دکتر دباغ‌مقدم، مصرف این نوشیدنی­‌ها را به بچه‌­ها توصیه نمی‌کند و می‌گوید: «هرچند که مصرف آب‌های گاز یا طعم‌دار ضرری برای کسی ندارد اما موضوع در مورد بچه‌ها مخصوصاً بچه­‌های زیر 5 سال آیس کافی نسکافه کمی متفاوت است. بهتر است در تغذیه این گروه سنی از مواد مصنوعی و شیمیایی استفاده نشود. حتی اگر این مواد، خوراکی و آب گازدار سیراب مجاز باشند. دلیل این حرف هم این است که دستگاه گوارش، کلیه و کبد در سنین خردسالی کامل می­‌شوند و بهتر است هیچ ماده مصنوعی در این دوران وارد بدن کودکان نشود.» https://sabad.online https://sabad.online/mag

خرید روغن مایع

خیلی‌ها عادت دارند با هر لقمه از غذای‌شان، کمی آب، نوشابه یا دوغ بنوشند اما دکتر دباغ‌مقدم این کار را عادت خوبی نمی‌­داند: «از نظر روانکاوی، نمی‌­توان غذا را خشک خشک خورد و بلعید و ترشح بزاق هم به خاطر سهولت در بلعیدن لقمه­‌های غذاست و آب گازدار سیراب گاهی هم این ترشحات به اندازه لازم نیستند و ما مجبور می‌­شویم که به کمک نوشیدن اندکی آب، غذای‌مان را فرو آیس کافی نسکافه ببریم اما اینکه ما به خاطر یک عادت اشتباه مدام هنگام خوردن غذا آب بنوشیم، اصلاً کار درستی نیست. این عادت غلط باعث رقیق شدن شیره­‌های گوارشی و در نتیجه ایجاد سوءهاضمه در فرد می‌شود. https://sabad.online https://sabad.online/mag

خرید روغن جامد

او یک توصیه هم به آنهایی که نمی‌خواهند دچار اضافه وزن شوند و از طرفی هم نمی‌توانند جلوی پرخوری­‌شان را بگیرند، دارد: «اگر می­‌خواهید کمتر غذا بخورید یا قصد لاغر شدن دارید، کمی قبل از غذا یک لیوان آب بنوشید تا مقداری از حجم معده‌تان پر شود. آب گازدار سیراب این‌طوری دیگر دست به پرخوری نمی‌زنید. فقط حواس‌تان باشد آبی که می‌­نوشید زیاد سرد نباشد زیرا محیط داخلی آیس کافی نسکافه معده گرم است و اگر شما آب خیلی سرد بنوشید، عضلات معده‌­تان دچار اسپاسم می­‌شوند و شما را به دردسر آیس کافی نسکافه می‌­اندازند.» https://sabad.online https://sabad.online/mag

خرید برنج ایرانی

کم نیستند افرادی که تا روزی دوسه لیوان نوشابه گازدار نخورند، روزشان شب نمی‌شود. تولید و عرضه آب‌های گازدار شاید بهترین آب گازدار سیراب وسیله برای این افراد باشد تا به جای مصرف نوشابه و ابتلا به پوکی استخوان زودرس و زخم معده، آب گازدار آیس کافی نسکافه بنوشند. البته افراط در هر کاری ممکن است عارضه داشته باشد و طبیعتا مصرف افراطی آب گازدار هم می‌تواند به آیس کافی نسکافه مرور زمان مشکلاتی برای‌تان به وجود آورد اما جایگزین کردن آب گازدار به جای نوشابه گازدار یک عادت تغذیه‌ای مناسب است و اگر بعدها بتوانید آب ساده یا دوغ کم­‌چرب را جایگزین آب گازدار کنید، چه بهتر. https://sabad.online https://sabad.online/mag





:: برچسب‌ها: https://sabad , online https://sabad , online/mag ,
:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: