کادايف
نوشته شده توسط : nasrin

کادایف

کادایف چیست ؟
رشته کادایف نوعی رشته خوراکی خشک و بسیار نازک است که از ترکیب آرد گندم یا سمولینا و آب تهیه می شود. رشته کادایف اغلب برای تهیه دسر محبوب ترکیه ای باقلوا و کنافه به کار می رود. مصرف رشته کادایف در ترکیه بسیار متداول بوده که رشته ای نازک برای دسر است. در تبریز نیز نوعی رشته کادایف به صورت نواری و تور مشبک به نام رشته ختایی معروف است.

سوپرمارکت اينترنتي

نوع دیگر آن در گیلان به نام رشته خوشکار معروف است. هر چند انواع رشته ی نام برده شده تفاوت هایی دارند اما از همه ی آن ها در انواع خوراکی های فانتزی و انواع دسر استفاده می شود. کادایف همان خمیر یوفکا است و طرز تهیه کادایف بدین صورت است که آن را به صورت نازک و رشته درآورده و به عنوان رشته کادایف از آن استفاده می کنند.

خريد از سوپرمارکت اينترنتي

برخی افراد به اشتباه رشته شعریه را که در باقلوای عربی یا حلوای شعریه استفاده می شود، رشته کادایف در نظر میگیرند. در حالی که نه تنها موارد استفاده و کاربرد، بلکه رنگ این دو رشته نیز با هم متفاوت است. رشته کادایف با شعریه و رشته فالوده 3 رشته ی متفاوت هستند. یک فرق رشته کادایف با رشته شعریه این است که رشته کدایف از رشته کردن خمیر فیلو و یوفکا یه دست می آید و معمولا در دسرهای ترکی و تر کاربرد دارد که رنگ آن غالبا سفید است.

سوپرمارکت اينترنتي در اروميه

رشته سویا یا شعریه رشته هایی نازک، خشک و تیره رنگ است که معمولا برای دسرهای عربی کاربرد دارد. رشته فالوده از رشته های برنج استفاده می شود و کاربرد آن مشخص است.
رشته کنافه در واقع همان رشته کادایف است. کنافه در ایران با نام کادایف پنیری نیز شناخته می شود. کنافه با شیر عسل نیز سرو می شود.

[caption id="attachment_2727" align="alignnone" width="300"]کادایف کادایف[/caption]

خريد منسوجات از سوپرمارکت اينترنتي

کنافه دسر سنتی خاورمیانه‌ای است که از کادایف خیسانده شده در شربت شیرین با پایه شکر و لایه‌های پنیر یا سایر مواد اولیه مانند خامه یا آجیل درست می‌شود. شما می توانید مواد تشکیل دهنده و طرز تهیه ی این دسر خوشمزه را در ایران کوک مشاهده و درست کنید. کنافه لبنانی نیز از انواع کنافه بوده که می توانید برای دستور پخت آن به سایت ایرن کوک مراجعه کنید.

کنافه چیست

تهیه دسر با رشته کادایف از بیشترین مصارف این رشته می باشد. به ویژه باقلوا با رشته کادایف که محبوبترین آن است. رشته کادایف در انواع باقلوا مثل باقلوا ترکی استفاده شده و به اشکال مختلف از آن استفاده می شود. همچنین دسر کادایف ترکی که انواع مختلف دارد و با نام های مختلف شناخته می شود، مواد تشکیل دهنده ی آن رشته کادایف، شکر، شیر، آرد ذرت، زرده تخم مرغ و گلاب یا با پسته و گردوی خرد شده است.

سفارش حبوبات از اپليکيشن سوپرمارکت اينترنتي

طرز تهیه دسر کادایف ترکیه ای آسان است و محبوبیت زیادی دارد و می توان از انواع آن کادایف گردویی را نام برد. دسر ایرمیکو کادایف نیز از دسرهای خوشمزه ترکی است که با کادایف سرخ شده، گردو، کره، شکر وانیل تهیه می شود. تاتلی کادایف نیز از دسرهایی است که مواد اصلی آن کادایف رشته ای بوده و به شکل مستطیل سرو می شود. محلبی کادایف نیز که با کادایف، کره، شیرعسلی، شیر و آرد تهیه می شود نیز از انواع محلبی است. دسر کادایف با پودینگ، دسر کادایف با فرنی یا دسر کادایف با شیر عسل نیز گزینه مناسبی برای دسر است.

خريد لبنيات از سوپرمارکت اينترنتي

خمیر رشته‌ای در زبان ترکی به تل کادایف (Tel Kadayif) معروف است. همانطور که در بالا گفتیم دسر پنیری که از تل کادایف تهیه می‌شود نیز به عنوان کونفه (Künefe) شناخته می ‌شود.خرید اینترنتی رشته کادایف با کیفیت و قیمت مناسب در فروشگاه ایران کوک قابل عرضه می باشد. همچنین شما می توانید دیگر انواع رشته را نیز در این فروشگاه مشاهده کرده و بر اساس نوع دسر و شیرینی تان آن ها را انتخاب کنید.

خريد اينترنتي لبنيات

همچنین اگر قصد پخت باقلوا عربی را دارید با خرید رشته شعریه از فروشگاه لوازم قنادی ایران کوک آن را درست کنید. خرید رشته فالوده نیز از این فروشگاه امکان پزیر می باشد.رشته کادایف نوعی رشته خوراکی خشک و بسیار نازک است که از ترکیب آرد گندم یا سمولینا و آب تهیه می شود. رشته کادایف اغلب برای تهیه دسر محبوب ترکیه ای باقلوا و کنافه به کار می رود.

خريد اينترنتي تنقلات

رشته کدایف از رشته کردن خمیر فیلو و یوفکا یه دست می آید و معمولا در دسرهای ترکی و تر کاربرد دارد که رنگ آن غالبا سفید است. رشته سویا یا شعریه رشته هایی نازک، خشک و تیره رنگ است که معمولا برای دسرهای عربی کاربرد دارد.رشته کنافه در واقع همان رشته کادایف است. کنافه در ایران با نام کادایف پنیری نیز شناخته می شود. کنافه با شیر عسل نیز سرو می شود.

خريد اينترنتي انواع تنقلات

کنافه دسر سنتی خاورمیانه‌ای است که از ترکیب کادایف خیسانده شده در شربت شیرین با پایه شکر و لایه‌های پنیر یا سایر مواد اولیه مانند خامه یا آجیل درست می‌شود. رشته  یکی از انواع خوراکی های رشته ای است که ترکیبات آن شامل آرد گندم یا سمولینا و آب به صورت نوارهای نازک و خشک می باشد. کادایف بسیار به خمیر یوفکا شباهت دارد تنها با این تفاوت که یوفکا به صورت خمیری و ورقه ای بوده اما  به صورت نازک و رشته ای است.

بهترين سوپر مارکت اينترنتي

استفاده از این نوع رشته ها در ترکیه بسیار متداول بوده و امروزه دراغلب شهرهای ایران به ویژه تبریز مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از انواع کادایف که در تبریز تهیه و استفاده می شود رشته ختایی است که به صورت نواری و تور مشبک می باشد.این نوع رشته ختایی آذربایجانی معمولا در ماه رمضان در بازار تبریز با استفاده از گردوی خرد شده، دارچین، زنجبیل، پودر گل سرخ، شکر، آب، گلاب و روغن زیتون تهیه می شود. یکی دیگر از انواع آن در گیلان تهیه شده و رشته خوشکار نامیده شده است. انواع دسرهای  با پودینگ، فرنی، شیر و عسل سرو می شود.

خريد اينترنتي محصولات پروتئيني

رشته شعریه: تفاوت اصلی رشته شعریه و رشته کادایف در طرز تهیه و رنگ آنها می باشد. رشته شعریه یا رشته سویا بسیار نازک و خشک بوده که معمولا به رنگ تیره هستند و برای تهیه دسرهای عربی مانند باقلوای عربی و حلوای شعریه مورد استفاده قرار می گیرند. اما رشته  از رشته کردن خمیرهای یوفکا و فیلو تهیه شده، رنگ آن در اغلب موارد سفید بوده و بیشتر برای تهیه دسرهای ترکی کاربرد دارد.رشته فالوده: در تهیه این رشته به جای گندم از رشته های برنج استفاده می شود و کاربرد آن در قنادی است.

[caption id="attachment_2731" align="alignnone" width="300"]خرید کادایف خرید کادایف[/caption]

خريد محصولات پروتئيني

دسر کادایفی یا کاتایفی که یونانی بوده و با استفاده از رشته ها اشکال مختلف خمیرهای لوله ای و لانه پرنده ای تهیه شده و داخل آنها با استفاده از آجیل خرد شده پر می شود.دسر  ترکی ازشکر، شیر، آرد ذرت، زرده تخم مرغ و گلاب به همراه تل تهیه شده و با پسته و گردوی خرد شده تزیین شده است.باقلوا عربی که از ترکیب رشته کادایف، شیر و عسل در نبود رشته شعریه استفاده می شود.

محصولات بهداشتی در سوپرمارکت اينترنتي

کونفه یک دسر پنیری ترکی است که از رشته یا تل کادایف تهیه می گردد. البته این نوع دسر در شام و مصر و فلسطین نیز طرفداران زیادی پیدا کرده است. طرز تهیه کونفه که امروزه در کشورهای مختلف خاورمیانه مانند یونان، بالکان، قفقاز و ... به صورت سنتی تهیه می شود متفاوت است . اما به طور کلی رشته  ابتدا باید در شربت شیرین و شکری خیسانده شود و در تهیه آن از لایه های پنیر، خامه آجیل استفاده می شود. همانطور که گفته شد با توجه به مناطق مختلف مواد مختلفی استفاده می شود برای مثال پنیر اورفه و پنیر ختای که از شیر خام تهیه می شود متعلق به مناطق خاصی بوده و در همه کشورها وجود ندارد.

شکلات ترکیه

برای تهیه کونفه این پنیر را بین دو لایه کادایف مویی قرار می دهند. و با قرار دادن در بشقاب های مسی کوچک پخته می شود و به صورت داغ مصرف می شود.باقلوا ترکیه ای نیز به صورت های مختلف تهیه می شود و این نوع از باقلوا که با رشته کادایف تهیه می شود محبوبیت بسیار زیادی دارد.

شکلات ولنتاین

با استفاده از رشته کادایف می توانید انواع مختلف شیرینی های خوشمزه و لذیذ ترکی و عربی را تهیه کنید. فروشگاه اینترنتی میمذی انواع مختلف رشته کادایف به صورت تر و خشک و با طعم های زعفرانی، شکلاتی و ساده همومینا را در اختیار شما قرار داده است. محصولات کادایف هومینا را می توانید پس از باز شدن به مدت 6 ماه در فریزر نگهداری نمایید.

شکلات خارجی

رشته کادایف رو به تکه های کوچک برش بدید وکره آب شده رو بهش اضافه کنید (۱ق از کره رو برای چرب کردن ظرف کنار بگذارید)وخوب رشته ها رو به کره آغشته کنید . ظرف نچسبی رو با ۱ق کره ای که کنار گذاشته بودید خوب چرب کنید ونصف رشته رو به طور یکنواخت ته ظرف بچینید سعی کنید فضای خالی بینشون نباشه وفشرده بچینید تا مواد از لابلای آن بیرون نریزه.حالا پنیر رو به طور یکنواخت روی رشته ها پخش کنید طوری که یک لایه کامل روی رشته ها پوشیده شود وسپس پودرنارگیل وپسته وگروه رو روی آن بپاشید وبقیه رشته ها رو روش بریزید وبا کف دست بهش فشار وارد کنید.

خريد مواد غذايي

ودر فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد به مدت نیم ساعت قرار دهید ودر آخر کمی گریل رو روشن کنید تا روش هم طلایی شه. از فر که خارج کردید شربت رو روش ریخته واجازه دهید کمی بخورد آن برود وروش پودر پسته بپاشید وداغ سرو کنید با یه استکان چایی نوش جونتون.

خريد انواع مواد غذايي

یه توضیح کوچیک راجع به این رشته ها این رشته های بلندونازک همان خمیر فیلوی رشته شده ست.تو کشورهای مختلف با اسمهای متفاوت معروفه.بخصوص تو کشورهای عربی مثل سوریه ،مصر،فلسطین.. یکی از شیرینیهایی هست حرف اول رو میزنهدر پاکستان بهش شعیریه گفته میشه ودر ترکیه به کادایف معروفه وبه شیرینی تهیه شده از این رشته کنوفه گفته میشه ودر ایران هم باقلوای رشته ای. که با دستورهای مختلف درست میکنن توی ترکیه مابین شیرینی پنیر لبنه میزارن که درصورت در دسترس نبودن از پنیر موزارلا هم میشه استفاده کرد.

[caption id="attachment_2733" align="alignnone" width="300"]کادایف گردویی کادایف گردویی[/caption]

انواع مواد غذايي

کونفه یا کنافه (عربی: کنافه‎) یک نوع شیرینی خاورمیانه‌ای است در اکثراً قسمت‌های سابق امپراطوری عثمانی مثل ترکیه یا مصر تهیه و مصرف می‌شود. این شیرینی در عربی «کنافه» خوانده می‌شود. این شیرینی پنیری معمولاً در شربت‌های شکر-پایه خیسانده می‌شود.کنافه، شیرینی محبوب خاورمیانه ای است و در غزه نوعی خاص و مرغوب از آن را درست می‌کنند. معروف‌ترین نوع این شیرینی که در شربت شکر خیسانده می‌شود،

خريد انواع نوشيدني در سوپرمارکت اينترنتي

آب و شکر راروی حرارت قراردهید تا ذوب شود. برای خوشبو شدن چند دانه هل که سوراخ کرده ایدداخلش بیندازیدبعد از اینکه چند جوش زد جوهرلیمو و گلوکز را اضافه کنید.قالب مینی مافین یا کاپ کیک را با کره چرب کنید.رشته های نرم را نیمی ازکره که ذوب کرده اید مخلوط کنید. اگر رشته از نوع خشک است با اسپری آب ولرم انها را نرم کنید.رشته ها را در دست به شکل لانه پرنده گردکنید و داخل قالبهاقراردهید و میان آن را حفره ایجاد کرده فشاردهید تا شکل بگیردلازم نیست خیلی مرتب شود کمی به هم ریخته باشد بیشتر شبیه لانه میشود.

خريد انواع نوشيدني

هل و پودرفندق رابا حرارت 170درجه به مدت 10 دقیقه تفت دهید مدام باید ظرف را تکان بدهید و داخل لانه ها بریزید روی آن را یک قاشق غذاخوری کره ذوب شده بریزید و درفر با حرارت 175 درجه سانتیگرادبه مدت نیم ساعت بپزید تا طلایی و برشته شود.بهتراست قبل از قرار دادن درفر زیر قالبتان یک سینی فرقرار دهید تا لانه ها نسوزد.کنافه ها را بعد از پخت بگذارید سرد شود و شربت را داغ به آن اضافه کنید تا ترد بماند.برای تزیین از پسته و یا فندق درسته استفاده کنید و مانند تخم کبوتر داخل لانه ها بگذارید.

انواع نوشيدني

کاداییف ، کادایف و کنافه نامهای مختلف این دسر هستند.میتوانید بین رشته ها از کرم پاتیسیر ، فرنی ،بستنی و موس استفاده کنید. شکلات یادتان نرود.کنافه (عربی: کُنافة، [kʊˈnaːfa]، عربی شامی: [ˈknaːfe]) (همچنین املاء‌های متعدد دیگر) یک دسر سنتی خاورمیانه‌ای است که از خمیر رشته مانند نازک یا خمیر سمولینای بسیار نازک خیسانده شده در شربت شیرین با پایه شکر و لایه‌های پنیر یا سایر مواد اولیه مانند خامه لخته یا آجیل، بسته به منطقه، تهیه می‌شود.

انواع نوشيدني در سوپرمارکت اينترنتي

این دسر در جهان عرب، به ویژه در شام و مصر و مخصوصاً بین فلسطینی‌ها بسیار محبوب است. علاوه بر این، انواع دیگری از این دسر در ترکیه، یونان، بالکان و همچنین قفقاز تهیه می‌شود.در عربی، منظور از کَنافه همچنین knafeh ،kunafa یا املاهای مشابه دیگر ممکن است یا خود خمیر رشته‌ای و یا دسر کلی باشد. در ترکی، خمیر رشته‌ای به تل کادایف معروف است و دسر پنیری که از تل کادایف تهیه می‌شود، به عنوان کونفه (Künefe) شناخته می‌شود. https://sabad.online https://sabad.online/mag

خريد محصولات پروتئيني در سوپرمارکت اينترنتي

در بالکان، خمیر رشته شده به طور مشابه به عنوان کادایف (Kadaif) شناخته می‌شود و در یونان به نام کاتایفی (Kataifi) پایه و اساس غذاهای مختلفی به صورت پیچیده شده و یا لایه لایه شده مانند دسر با آجیل و شربت شیرین معروف است.یکی از شناخته شده‌ترین روش‌های تهیه کنافه، کنافه نابلسیه (Knafeh Nululsiyeh) است که مبدأ آن شهر نابلس فلسطین بوده و شاخص‌ترین و نمادین‌ترین دسر فلسطینی است. https://sabad.online https://sabad.online/mag

محصولات پروتئيني

در تهیه کنافه نابلسیه از نوعی پنیر سفید نمکی به نام پنیر نابلسی استفاده می‌شود. این دسر در یک دیس گرد بزرگ آماده شده، با رنگ خوراکی نارنجی رنگی می‌شود و گاهی اوقات آن را با پودر پسته تزیین می‌کنند.لغت عربی کونافة (kKunāfah) از کلمه مصری قبطی Kenephiten، نوعی نان یا کیک، ریشه می‌گیرد که شواهد اولیه آن در داستان‌های مصری هزار و یک شب (Alf laylaẗ wa-laylaẗ) یافت شده است. https://sabad.online https://sabad.online/mag

تنقلات

دیدگاه دیگر این است که این لغت از ریشه‌ای سمتیک به معنای کناره یا بال، از عربی کنافه، به معنی پهلو یا محصور گرفته شده است. به گفته ریشه شناس معروف سون نیسانیان (Sevan Nişanyan)، کلمه ترکی تل کادایف، (پنکیک یا کرپ رشته‌ای) به نوعی خمیر شیرینی شبیه به ورمیشل که در کنافه و سایر غذاها استفاده می‌شود، براساس کلمه عربی قطایف (Qatayif) (نوعی پنکیک و کرپ) اطلاق می‌شود که در اواخر سال 1501 در فرهنگ لغت ترکی-فارسی ظاهر شده است. https://sabad.online https://sabad.online/mag

خريد لبنيات

یک داستان مشترک این است که این وعده غذایی برای برطرف کردن گرسنگی خلیفه‌ها در طول ماه رمضان به توصیه پزشکان ساخته شده است. روایت‌های مختلفی از سلسله فاطمیان مصر یا خلافت بنی امیه در سوریه وجود دارد. همچنین در برخی متون تاریخی اوایل قرن دهم گزارش شده است که تاریخچه این داستان از سلسه فاطمیان مصر است. هر چند که نوع ذکر شده در متون تاریخی لزوماً با نسخه‌های مدرن کنافه مطابقت ندارند. https://sabad.online https://sabad.online/mag

خريد تنقلات

در قرن دهم هجری، در «کتاب الطبیخ» (طبیخ: هر چیز پخته شده، مانند غذا) نوشته ابن سیار الوراق که مجموعه‌ای از دستور العمل‌های غذاهای عربی و فارسی و مشاوره تغذیه‌ای خلیفه عباسی است، به کلمه کونافه و یا به توصیفی از آن به گونه‌ای که امروز شناخته می‌شود اشاره نشده است. اگر چه، این کتاب یک فصل را به دسرهای تهیه شده با قطایف، به معنی کرپ که از آن کلمه ترکی کادایف و کلمه یونانی کاتایفی گرفته شده است، اختصاص داده است. https://sabad.online https://sabad.online/mag

خريد مواد غذايي خشک

در یک دستور العمل، قطایف با آجیل پر شده، کاملاً سرخ شده و روی آن شربت شکر، عسل ریخته می‌شود، که اساساً در مقایسه با دستور امروزی بدون تغییر مانده است. همچنین در توصیفات آمده که ورقه‌های بزرگ و نازک کرپ که به پارچه شبیه هستند بنام روقاق (Ruqāq)، بر روی یک ورقه فلزی گرد به نام طَبَق (Tābaq) پخته شده، همراه با لایه‌های میوه، در شکر خیسانده می‌شود. https://sabad.online https://sabad.online/mag





:: برچسب‌ها: https://sabad , online https://sabad , online/mag ,
:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: