سس انار
نوشته شده توسط : nasrin

سس انار

سس انار پاستیل بخوریم یا نه؟
پاستیل یکی از محبوب ترین ها خوراکی ها برای همه سنین به خصوص کودکان است که با شکل ها و طعم های گوناگون در بازار سس انار وجود دارد و به اعتقاد بعضی ها اعتیادآور است. احتمالا کسی نیست که تاکنون پاستیل نخورده باشد، اگر شما نیز جزو پاستیل خوران قهار هستید و به این خوراکی علاقه زیادی دارید بهتر است چند آگاهی و چند توصیه را که در این بخش از نمناک آورده ایم را پیش از خوردن این خوشمزه ها مدنظر داشته باشید تا سلامت تان به خطر نیفتد.

پاستیل شکری

سس انار پاستیل ببتو پاستیل چیست و چگونه تشکیل شد؟
پاستیل از ژلاتین، شکر و مواد افزودنی تشکیل شده است که طعم های متفاوتی دارد. البته از نوعی واکس برای براق کردن پاستیل استفاده می کنند که با سلامت فرد منافاتی ندارد. یک کارگر ساده که تجربه زیادی در شیرینی پزی داشت رمز درست کردن پاستیل را کشف کرد و نام این آبنبات های خرسی خود را هاریبو گذاشت و سپس برای ایجاد تغییر در مزه و طعم و حتی حالت آنها از مقداری طعم دهنده میوه ای و ژلاتین استفاده کرد و آبنباتهایی درست کرد که عین نرمی، کمی هم سفت بودند، کش می آمدند.

موادغذایی ارگانیک

سس انار پاستیل های امروزی غیر از شکل و شمایل خرس، در قالب های متعددی مانند شکل حیوانات قورباغه و مرغ و زرافه گرفته تا میوه پاستیل ببتوهایی مثل آلبالو و توت فرنگی و سیب و پرتقال و انار و اشیایی چون خودرو و بطری نوشابه و... با تنوع زیادی در مزه و پاستیل ببتو رنگ و شکل تولید می شوند.

[caption id="attachment_2701" align="alignnone" width="300"]سس انار سس انار[/caption]

تاریخچه پاستیل

سس انار ژلاتین پاستیل چگونه ساخته می شود؟
پاستیل ببتوژلاتین ماده ای بدون بو و مزه و قند و چربی است که از مقدار زیادی پروتئین تشکیل شده و از کلاژن یا پوست و استخوان حیوانات مانند گاوها، خوک ها و گاهی ماهی ها به دست می آید. برای درست کردن ژلاتین کارخانجات تولید محصولات غذایی کلاژن سس انار پاستیل ببتو حیوانات را هیدرولیز می کنند و دو نوع ژلاتین که برحسب غلظت متفاوتند را به دست می آورند. یک نوع از آن به شیوه اسیدی و نوع دیگر به شیوه قلیایی به دست می آید .

خرید موادغذایی ارگانیک

پاستیل ببتو مصرف پاستیل مخالفان و موافقان زیادی در بین متخصصان تغذیه دارد. یکی از علت هایی که متخصصان مصرف پاستیل را پاستیل ببتو مناسب نمی دانند این است که در برخی کشورها از خوک ها هم برای تولید ژلاتین بهره می برند و مخالفت دیگر آنها بر سس انار سر نحوه خاص استخراج ژلاتین از استخوان گاو است که متخصصان می گویند حتما باید از روش آنزیمی صحیحی استخراج شود وگرنه مشکل ساز خواهد بود.

پاستیل خارجی

خواص خوردن پاستیل و ژلاتین آناین خوراکی خوشمزه در بین افراد طرفداران زیادی دارد و گروهی از متخصصان تغذیه با مصرف آن پاستیل ببتو موافقند و نه تنها خوردن آن را در حد معمول نه تنها مضر نمی دانند، کلی هم خاصیت و فایده برای آن ذکر می سس انار کنند.پاستیل خواص ضدالتهابی دارد و دردهای مفصلی را کاهش می دهد و از ابتلا به پوکی استخوان هم پیشگیری می کند.ژلاتین منبعی سرشار از پروتئین است که فرد می تواند با خوردن پاستیل یا ژلاتین بخشی از این ماده معدنی مورد نیاز برای کارکرد بهینه بدن را تامین کند.

خرید انواع خوراکی

گلایسین موجود در پاستیل سبب تقویت سیستم گوارش و بهینه کردن روند هضم و جذب غذا در بدن می شود.مصرف پاستیل به سس انار کاهش کلسترول خون کمک می کند.پاستیل حاوی اسید فولیک است و برای زنان مفید است.برای پیشگیری از نازکی مو، می توان پاستیل ببتو از پاستیل استفاده کرد.پاستیل ویتامین B دارد و برای افسردگی مفید است.آمینواسیدهای موجود در پاستیل سبب بهبود بافت های پوستی می شود.

خرید خوراکی

برخی از متخصصان تغذیه با مصرف پاستیل مخالفند و مضراتی برای آن عنوان می کنند که عبارتند از :پاستیل کلسیم بدن را تامین پاستیل ببتو نمی کندبسیاری از افراد این باور نادرست را دارند که ژلاتین موجود در پاستیل تامین کننده کلسیم بدن است و انواع سس انار میوه ای آن می تواند ویتامین های مورد نیاز بدن را تامین کند و می تواند جایگزین مناسب و مقوی برای افرادی که به میوه علاقه ندارند، باشد.

شوینده

باید بدانید ژلاتین موجود در پاستیل از نوع ژلاتین حیوانی و ژلاتین پست ترین نوع پروتئین است که پروتئین موجود در آن از پروتئین گوشت، شیر و تخم مرغ و… بسیار کمتر است و ارزش غذایی بسیار پایینی دارد و برای تامین کلسیم و سایر ریز مغذی های مورد سس انار پاستیل ببتو نیاز بدن منبع خوبی نیست.نباید پاستیل و خوراکی هایی مانند آن با وعده های غذایی جایگزین کرد زیرا این خوراکی مواد مورد نیاز بدن را تامین نمی کنند خیلی زود با ذائقه فرد به دلیل طعم شیرین و چربشان سازگار می شوند.

خرید شوینده

ترکیبات ژلاتینی موجود در پاستیل باعث می شود که آنها به مخاط دهان و دندان ها بچسبند و سبب پوسیدگی دندان ها شوند پس پاستیل را نجوید و اجازه دهید در دهان تان آب شود و بعد از خوردن پاستیل آن سریع مسواک بزنید.چاقی و ارتباط آن با خوردن پاستیل خوراکی های شیرینی مانند پاستیل، به خصوص وقتی فرد برای چند ساعت چیزی نخورده باشد، به دلیل قند زیادی که دارند سبب افزایش ناگهانی قند خون و احساس سیری به فرد می شود اما این احساس فقط حدود نیم ساعت پایدار است چون افزایش قند خون با افزایش ترشح انسولین همراه است و خیلی زود دوباره گرسنگی سراغ فرد می آید،

موادغذایی ایرانی

مصرف متداول شیرینی ها باعث افزایش تعداد دفعات گرسنگی در روز شده و فرد مجبور به مصرف کالری بیشتر از نیازش می شود. پاستیل ببتو به این ترتیب پاستیل و سایر شیرینی ها باعث به هم خوردن موازنه کالری های دریافتی شده و چاقی فرد را در پی سس انار دارد.همچنین پاستیل هایی که با قند و شکر طبیعی تولید شده اند به شدت چاق کننده اند و زیاده روی در خوردن آنها باعث بالا رفتن میزان قند خون می شود پس مراقب باشید سلامت تان را به خطر نیندازید.

موادغذایی خارجی

پاستیل جزو خوراکی های با ارزش غذایی صفر و پرکالری محسوب می شود و آنچه در این ماده خوراکی، بخصوص در پاستیل به کار پاستیل ببتو رفته بیشتر طعم دهنده و اسانس مصنوعی است که برای سلامت مضر است.چه مقدار پاستیل در روز بخوریم و مصرف پاستیل خوب است یا بد؟اغلب متخصصان تغذیه توصیه می کنند خوردن هر ماده خوراکی، حتی تنقلات پرکالری و بی خاصیت هم اگر سس انار در حد عقلانی باشد، مشکلی پیش نخواهد آورد.اگ

خرید موادغذایی خارجی

سس انار تعادل حفظ شود و مسائل بهداشتی رعایت شود و پاستیل جایگزین مواد خوراکی با ارزش غذایی نشود مشکلی به وجود نمی آید. پاستیل ببتو باید بدانید نباید پاستیل و سایر شکلات ها و شیرینی ها را بیشتر از 50 گرم در روز مصرف کنند.برای تولید پاستیل های بدون قند به جای قندهای طبیعی مانند ساکاروز از شیرین کننده های مصنوعی که بسیار شیرین تر از قندهای طبیعی هستند و برای افراد دیابتی مضرند. ساکاروز و قندهای مصنوعی کبد را به فعالیت بیشتر برای سم زدایی از آن وا می دارد و به دلیل نیاز به آب بیشتر، کلیه هم در این روند شرکت می جوید.

خرید موادغذایی ایرانی

سس انار میزان قند مصرفی یک فرد دیابتی با یک فرد سالم تفاوت دارد و او برای انتخاب خوراکی های شیرین با محدودیت مواجه است. یک فرد سالم می تواند روزانه 40 تا 50 گرم از انواع خوراکی های شیرین استفاده کند.در برخی پاستیل ها ی تقلبی که مشخصات پاستیل ببتو مجوزهای استاندارد روی بسته آنها درج نشده، نوعی واکس غیر مجاز برای براق کردن سطح پاستیل به کار می رود که باعث به خطر انداختن سلامت می شوند.

خرید موادغذایی ارزان

سس انار زیاده روی در خوردن پاستیل به دلیل نوع چربی و شیرینی مورد استفاده در آن مضر است.اگر به دیابت مبتلا هستید هیچ گاه پاستیل بدون قند که دارای ساکاروز است نخرید.در مواد مورد استفاده پاستیل توجه کنید نامی از پریون ذکر نشده باشد زیرا این پروتئین پاستیل ببتو ممکن است باعث بروز بیماری شود.در خرید و خوردن پاستیل های خارجی به علت استفاده از کلاژن پوست و استخوان خوک برای تهیه ژلاتین دقت بیشتری کنید.اگر روند تهیه ژلاتین به درستی دنبال نشود، بیماری های دامی را به انسان منتقل می پاستیل ببتو کند.

[caption id="attachment_2703" align="alignnone" width="300"]خرید سس انار خرید سس انار[/caption]

خرید آنلاین موادغذایی

سس انار پاستیل یا آبنبات ژله‌ای نوعی شیرینی کوچک و لاستیکی مانند هستند. انواع اصلی و قدیمی پاستیل‌ها از شکر، شربت گلوکز، طعم‌دهنده‌ها، رنگ‌های خوراکی و ژلاتین ساخته شده‌اند. استفاده از ژلاتین در ساخت و تولید پاستیل باعث می‌شود که به پاستیل حالت ژله‌ای بدهد و هنگام خوردن در دهان آب شود و باعث چسبناک شدن آن شود.
پاستیل ببتو برای درست کردن پاستیل خانگی ابتدا باید پودر ژله، ژلاتین و آب سرد را با هم مخلوط کنید. وقتی که ژلاتین و پودر ژله کاملا در آب سرد حل شدند شکر و گلوکز را اضافه کنید و خوب هم بزنید.

خرید موادغذایی آنلاین

سس انار مخلوط به دست آمده را به روش بنماری روی بخاری کتری یا سماور قرار دهید و مرتب هم بزنید تا رنگ ژله شفاف شود و کف سفیدی روی آن تشکیل شود. حتما این کف سفید از روی ژله بردارید تا رنگ پاستیل‌ها را کدر نکند. وقتی که مایه پاستیل یکدست و پاستیل ببتو روان شد آن را از روی حرارت بردارید.بهتر است پاستیل را با قالب سیلیکونی درست کنید. برای این کار کف و دیواره‌های قالب سیلیکونی را با کمی روغن مایع چرب کنید و مایه ژله‌ای پاستیل را در قالب‌های سیلیکونی بریزید. قالب را به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال و سپس ۱۵ دقیقه در فریزر بگذارید.

خرید برنج هندی

سپس پاستیل‌ها را از قالب سیلیکونی جدا کنید. اگر قالب را کمی چرب کرده باشید پاستیل به راحتی از قالب جدا می‌شوند. ممکن است در ابتدا پاستیل‌ها کمی چسبناک باشند، اما اگر به مدت یک ساعت در یخچال بگذارید دقیقا پاستیل بازاری خواهید داشت.به پاستیل ببتو مایه پاستیل می‌توانید گلوکز اضافه نکنید، اما در آن صورت نباید انتظار یک پاستیل حرفه‌ای داشته باشید. گلوکز باعث حالت کشسانی پاستیل می‌شود و حتما باید اضافه شود. اگر می‌خواهید پاستیل بدون گلوکز درست کنید باید به همان میزان عسل اضافه کنید که البته باز هم آن حالت کشسانی را به پاستیل نمی‌دهد.

خرید برنج ایرانی

سس انار پاستیل خانگی را در ظرف درب‌دار به مدت یک ماه می‌توانید در یخچال نگهداری کنید.برای درست کردن پاستیل نوشابه‌ای، پاستیل با پاستیل ببتو آب پرتقال یا پاستیل ترش با آب لیموترش می‌توانید به جای پودر ژله از این نوشابه، آب پرتقال یا آب لیموترش یا هر میوه ترش دیگری مثل انواع توت و بری و آب انار یا آب آلبالو استفاده کنید. در این صورت باید مقدار بیشتری پودر ژلاتین استفاده کنید.

خرید روغن جامد

سس انار گلوکز مایع و قالب سیلیکونی را از مغازه‌های فروش لوازم قنادی تهیه کنید.پاستیل یکی از تنقلات مورد علاقه کودکان و حتی پاستیل ببتو بزرگسالان است که در انواع طرح و شکل و طعم در بازار موجود است. شما به راحتی در منزل میتوانید این خوراکی خوشمزه را در انواع طعم ها برای کودکان خود آماده کنید.

خرید روغن مایع

سس انار درست کردن پاستیل در منزل برخلاف تصور خیلی‌ها کار بسیار آسانی است. پاستیل با وجود فوایدی که دارد مضراتی هم دارد که با پاستیل ببتو تهیه آن در منزل و کم کردن مقدار شکر مصرفی میتوان ضررهای آن را کمی کاهش داد. در اکالا بلاگ با طرز تهیه پاستیل همراه ما پاستیل ببتو باشد.

خرید روغن از سوپر مارکت اينترنتي

سس انار پودر ژله و آب سرد را داخل ظرفی با هم مخلوط کنید. سعی کنید در صورت امکان از کاسه استیل استفاده کنید دو قاشق پودر ژلاتین اضافه کنین.دو قاشق گلوکز رو هم به مواد اضافه کنید و به خوبی مخلوط کنید ظرفی (مثل کتری) رو پر از آب کنید و روی حرارت پاستیل ببتو بذارید تا به جوش بیاد و کاسه استیل رو روی ظرف قرار بدین. طوری که با آب در حال جوشِ داخل ظرف تماس نداشته پاستیل ببتو باشه و اجازه بدین حرارت بخار آب مایه پاستیل رو کاملا حل و شفاف کنه.

خرید برنج از سوپر مارکت اينترنتي

سس انار به آرومی مواد رو مخلوط کنید تا جایی که هیچ دونه ژلاتینی داخل مواد دیده نشه و کاملا شفاف بشه. در نهایت اگه کفی که روی پاستیل ببتو ژله جمع شده رو بردارین. پاستیل شما کاملا شفاف میشه اما اگه کف رو با مواد کاملا مخلوط کنید پاستیل شما کمی حالت مات پیدا میکنه. بنابراین این کار کاملا سلیقه ای و اختیاریه ( من کف رو با مواد مخلوط کردم) https://sabad.online https://sabad.online/mag

خريد کنسرو و کمپوت

سس انار مواد رو از روی حرارت بردارین و داخل یک پارچ کوچیک بریزین و به کمک اون از مواد داخل قالب سیلیکونی بریزین تا پر بشه (قالب پاستیل ببتو های مخصوص پاستیل در انواع طرح ها و در اندازه های کوچیک در لوازم قنادی ها موجوده) نیازی به چرب کردن قالب نیست چون پاستیل سفت هست خیلی راحت از قالب جدا میشه.قالب رو داخل یخچال قرار بدین تا پاستیل ها ببندن با اینکه به دلیل وجود پودر ژلاتین اضافی و اندازه کوچیک، پاستیل ها خیلی زود خودشون رو میگیرن بهتره اجازه بدین هشت ساعت داخل یخچال بمونن و بعد از قالب در بیارین. https://sabad.online https://sabad.online/mag

خريد انواع کنسرو و کمپوت

سس انار پاستیل ها رو بعد از در آوردن از قالب داخل یک ظرف در بسته در یخچال نگه داری کنید پاستیل ها در ابتدا کمی حالت چسبندگی پاستیل ببتو دارن اما اگه یک شب داخل یخچال بمونن چسبندگیشون از بین میره و کشدار و خوشمزه میشن.
برای از بین بردنِ کلیِ چسبندگی پاستیل میتونید دستتون رو کمی به گلیسیرین خوراکی آغشته کنین و پاستیل ها رو داخل پاستیل ببتو دستتون حرکت بدین این کار چسبندگی پاستیل ها رو از بین میبره و کمی حالت براق به پاستیل ها میده. https://sabad.online https://sabad.online/mag

[caption id="attachment_2705" align="alignnone" width="300"]انواع سس انار انواع سس انار[/caption]

خريد انواع ترشيجات

سس انار در صورتی که به گلیسیرین خوراکی دسترسی ندارین از روغن مایع استفاده کنید اما مواظب باشید مقدار روغن زیاد نشه که پاستیل پاستیل ببتو ها حالت چرب داشته باشن این کار فقط بخاطر گرفتن چسبندگی پاستیله و باید خیلی کم از روغن استفاده بشه.به پاستیل ببتو همین روش انواع پاستیل ها رو در رنگ و طعم های مختلف میتونید آماده کنید. https://sabad.online https://sabad.online/mag

خريد ترشيجات

چون عمده بخش آماده سازی پاستیل به روش بن ماری انجام میشه بهتره از ظرف استیل استفاده بشه تا حرارت رو به خوبی به سس انار پاستیل ببتو خودش جذب کنه و باعث سریع تر شدن روند بن ماری بشه اما در صورتی که ظرف استیل ندارین میتونید از ظروف چینی یا شیشه ای هم استفاده کنید اما هرگز از ظرف پلاستیکی استفاده نکنید چون قرار گرفتن ظروف پلاستیکی روی حرارت بخار آب پاستیل ببتو خطرناکه. https://sabad.online https://sabad.online/mag

محصولات غذايي در سوپرمارکت اينترنتي

گلوکز رو از لوازم قنادی ها میتونید تهیه کنید و در صورتی که بهش دسترسی ندارین قابل حذف هست اما وجود گلوکز باعث ایجاد سس انار انسجام و حالت کشسانی داخل پاستیل میشه و با حذف شدنش پاستیل شما حالت ژله ی خیلی سفت رو خواهد داشت. پاستیل ببتو در صورت دلخواه میتونید دو قاشق غذاخوری شکر هم به مواد اضافه کنید و بعد روی حرارت قرار بدین تا پاستیل شیرین تر بشه اما چون خود گلوکز هم شیرینی داره من این کار رو انجام ندادم.پاستیل خانگی به مدت یک ماه الی یک ماه و نیم داخل ظرف دربسته در یخچال قابل نگهداری هست بدون اینکه طعم و کیفیتش تغییری بکنه. https://sabad.online https://sabad.online/mag

خريد کنسرو و غذاي آماده در سوپرمارکت اينترنتي

سس انار اگه قالب خاصی برای پاستیل ندارین یا دوست دارین پاستیل شما مثل پاستیل‌های بازاری بلند و استوانه ای باشه میتونید از نی پاستیل ببتو استفاده کنید یک طرف نی رو خم کنید و با چسب محکم ببندید مقدار کمی روغن مایع داخل نی بریزین و حرکت بدین تا داخل نی کاملا به روغن آغشته بشه بعد نی رو برگردونید و اجازه بدین بمونه تا تمام روغن خارج بشه، نی ها رو داخل یک لیوان قرار پاستیل ببتو بدین طوری که لیوان پر بشه و نی ها حرکت نکنن مایه پاستیل رو داخل یک پارچ کوچیک بریزین و به کمک اون نی ها رو پر کنید. https://sabad.online https://sabad.online/mag

خريد مواد غذايي بسته بندي شده

سس انار داخل یخچال قرار بدین تا ببنده برای خارج کردن پاستیل ها از داخل نی کافیه قسمت انتهایی نی رو فشار بدین تا پاستیل خارج بشه پاستیل ببتو بعد بکشید تا بیرون بیاد.به جای از بین بردن چسبندگی پاستیل با گلیسیرین خوراکی میتونید پاستیل ها رو داخل شکر دانه ریز بغلطونید و بعد اضافه‌های شکر رو با دستتون بگیرین. اینجوری پاستیل شکری درست میکنید مخصوصا ژله‌هایی سس انار که کمی حالت ترشی دارن مثل طعم لیمویی با این روش بسیار خوشطعم تر میشن. https://sabad.online https://sabad.online/mag

خريد مواد غذايي پروتئيني

سس انار برای داشتن پاستیل چند رنگ و لایه ای کافیه یک رنگ ژله رو داخل قالب بریزین و بلافاصله که کمی خودش رو گرفت رنگ بعد رو روی پاستیل ببتو اون بریزین و بعد اجازه بدین کاملا خودشون رو بگیرن.اگه میخواید رنگ پاستیل‌تون کاملا مات بشه (مثل وقتی که بستنی به ژله اضافه میکنیم) بعد از برداشتن از روی حرارتِ بن ماری با همزن بزنید و این کار رو تا جایی ادامه بدین که رنگ ژله سس انار مات بشه. https://sabad.online https://sabad.online/mag





:: برچسب‌ها: https://sabad , online https://sabad , online/mag ,
:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: