شکلات داماک پسته ای
نوشته شده توسط : nasrin

شکلات داماک پسته ای

شکلات داماک پسته ای شکلات به خوراکی‌های ساخته شده از کاکائو گفته می‌شود.این ماده غذایی هوادار و انرژی زا،به‌گونه ساده شکلات داماک پسته ای از ترکیب شیر، شکر، کره کاکائو و پودر کاکائو با نسبت‌های دگرگون ساخته می‌شود. شکلات جذاب‌ترین خوراکی جهان است.

سوپرمارکت اينترنتي

کاکائو بومی آمریکای جنوبی، و آمریکای مرکزی است و دست کم به درازنای پنج هزار سال در این منطقه‌ها کشت می‌شده‌است. بجامانده‌های شیمیایی که در سفال‌های باستانی یافته شده نشان می‌دهد که مردم بومی منطقه ای که امروز در نزدیکی اکوادور شکلات داماک پسته ای زندگی می‌کردند، کاکائو را به عنوان خوراک، دارو و نوشیدنی به کار می‌گرفتند.

خريد از سوپرمارکت اينترنتي

یافته‌های باستان‌شناسی نشان‌ دهنده کشت و بکارگیری خوراکی از این مایه در هندوراس نزدیک به ۱۱۰۰ سال پیش از میلاد مسیح است. شکلات در آمریکای مرکزی، نوعی کالای لوکس انگاشته می‌شد و دانه‌های کاکائو هم به عنوان پول به کار می‌گرفتند. در شکلات داماک پسته ای گذشته شکلات بیشتر در نوشیدنی‌های شکلاتی کاربرد داشته‌است.

خريد محصولات بهداشتي از سوپرمارکت اينترنتي

کریستف کلمب و پسرش فردیناند کلمب نخستین اروپایی‌هایی بودند که در چهارمین نورد خود در ۱۵ اوت ۱۵۰۲ (میلادی) با کاکائو آشنا شدند. آن‌ها قایقی را پیدا کردند که دانه کاکائو بخشی از بار آن بود. شاید کنکیستادور ارنان کورتس نخستین اروپایی بود که با شکلات داماک پسته ای شکلات آشنا شد. او در یادمان‌های خود می‌نویسد که خوردن چهل جام شکلات، بخشی از شام موکتزومای دوم بود. نوشته‌های خوزه د آکوستا مبلغ مذهبی انجمن عیسی در پرو و مکزیک در سده ۱۶ (میلادی) نقش به سزایی در گسترش به کار گرفتن اروپاییان از شکلات داشتند.

سوپرمارکت اينترنتي در اروميه

فاتح‌های اسپانیایی، کاکائو را برای نشان دادن به پادشاه و ملکه امپراتوری اسپانیا از آمریکا به اروپا بردند و آن را بسیار زود بخشی از خوراک مردم اروپا ساختند. آن زمان از شکلات تنها در نوشیدنی‌ها به کار گرفته می‌شد هرچند اندازه ای شکر به نوشیدنی شکلات داماک پسته ای می‌افزودند تا تلخی آن گرفته شود. تا سده ۱۷ (میلادی) شکلات در اروپا، مایه خوراکی گران و ارزشمندی بود که تنها پولدارها از آن می‌خوردند.

[caption id="attachment_2763" align="alignnone" width="300"]شکلات داماک پسته ای شکلات داماک پسته ای[/caption]

انواع کنسرو و غذايي آماده

والتر چارج من نخستین کسی بود که در ۱۷۲۹ (میلادی) امتیاز ساخت شکلات را دریافت کرد.[۳] در سال ۱۸۲۸ (میلادی) هلندی‌ها شکلات داماک پسته ای روشی اختراع کردند که با آن، چربی دانه‌های کاکائو را می‌گرفتند و از آن، کره کاکائو می‌ساختند. از بجامانده دانه کاکائو هم پودر کاکائو تهیه می‌نمودند. همچنین با روش دیگری، شکلات را قلیایی نموده و بدین گونه، مزه تلخ آن را از میان می‌بردند. از آن زمان بود که شکلات‌ها به شیوه امروزی ساخته شد.

خريد کنسرو و غذاي آماده

گفته شده‌است که ژوزف فرای، نخستین کسی بود که در ۱۸۴۷ (میلادی) شکلات‌های امروزی را عرضه نمود که به آسودگی قابل شکلات داماک پسته ای خوردن باشند. در ۱۸۴۹ (میلادی) جان کدبری نخستین آبنبات شکلاتی را ساخت. در سال ۱۸۷۴ (میلادی) نخستین شکلات شیری اختراع شد.با پیشرفت‌هایی که در صنعت شکلات انجام شد محبوبیت فراگیر شکلات، مدیون جنگ جهانی اول است. در هنگام این جنگ، این مایه خوراکی به عنوان جیره خوراکی سربازان به کار گرفته شد و سربازان پس از بازگشت از جنگ، بهترین مُبَلِغِ آن بودند. بدین گونه تا سال ۱۹۳۰ (میلادی) حدود چهل هزار گونه شکلات گوناگون تولید شد.

محصولات لبنياتي

روز جهانی شکلات هر سال در روز ۷ ژوئیه در سراسر جهان جشن گرفته می‌شود. گفته می‌شود نخستین بار در سال ۱۵۵۰ شکلات داماک پسته ای (میلادی) در چنین روزی، شکلات در اروپا به جهان معرفی شد و به همین جهت به عنوان «روز جهانی شکلات» شناخته می‌شود. با اینکه هفتم ژوئیه، روز شناخته شده‌تری در سرتاسر جهان است، اما در ایالات متحده آمریکا این جشن را روز ۱۳ برگزار می‌کنند.

خريد محصولات لبنياتي

شکلات‌ها بیشتر با شیر ترکیب می‌شوند. هراندازه که اندازه شکلات بکارگرفته شده بیشتر باشد شکلات سیاه‌تر و تلخ‌تر می‌شود. شکلات داماک پسته ای شکلات‌ها از ۱۰٪ (شکلات سپید) تا ۹۹٪ (دارک چاکلت یا شکلات تلخ) درجه‌بندی می‌شوند. گاهی اسانس نعنا، پرتقال، موز، توت‌فرنگی و مانند آن‌ها را برای مزه‌دادن به شکلات افزوده می‌شوند.در شکلات‌های تخته‌ای از مغز میوه‌هایی چون مغز گردو، فندق، بادام زمینی و مانند آن‌ها به کار گرفته می‌شود. گاهی عسل، کارامل، مربا، کشمش یا شراب هم در ساخته شکلات به کار می‌رود.

خريد مواد غذايي خشک

یکی از افزودنی‌های نامطلوب که مایه کاهش ارزش شکلات می‌شود، موم پارافین است. شکلات‌های دارای این افزودنی در دمای شکلات داماک پسته ای بدن انسان به تندی آب نمی‌شوند و از این روش قابل شناسایی هستند.شکلات مارس: این شکلات دردهه ۱۹۲۰ (میلادی) در مینه‌سوتا بدست فرانکلین کلارنس مارس ساخته شد. نام پیشین آن «شکلات میلکی وی» بود. بسته‌بندی امروزی آن به ۱۹۳۲ (میلادی) شعبه انگلستان بازمی‌گردد، بود و بدست فارست مارس پسر فرانک هدایت می‌شد.اسمارتیز: گوناگونی رنگ و شکل بسته‌بندی قرص مانند اسمارتیز آن مایه جهانی شدن آن شد.

خريد تنقلات

کیت کت: کیت کت را شرکت نستله در ۱۹۱۱ (میلادی) تولید کرد. اما بادام زمینی در ۱۹۲۳ (میلادی) افزوده شد.اسنیکرز و تویکس: شکلات داماک پسته ای اسنیکرز یکی از تولیدهای جانبی مارس اینکورپوریتد است که در سال ۱۹۳۰ (میلادی) به بازار آمد. این شکلات به دلیل انرژی بسیار، بسیار زود جهانی شد. امروزه فروش سالیانه این شکلات نزدیک به ۲ میلیارد دلار آمریکا است. تویکس فراورده دیگری از مارس اینکورپوریتد است که در ۱۹۷۹ (میلادی) عرضه شد.

خريد لبنيات

توبلرون: تئودور توبلور (۱۸۷۶–۱۹۴۱) شکلات توبلورن را در ۱۹۰۸ (میلادی) در سوئیس ساخت. گفته می‌شود شکل کوه‌های آلپ الهام‌بخش مثلث مانند ساختن توبلرون شده‌اند؛ هرچند، خوردن شکلات مثلث‌مانند آسان نیست.گونه سیاه شناخته شده به نام شکلات تلخ آن هم به دلیل وجود آنتی‌اکسیدان جلوی تولید رادیکال‌های آزاد را می‌گیرد پس مفیدتر است. همچنین خوردن این مایه به آسودگی از پوکی استخوان پیشگیری کرده و سرعت پیشرفت آن را کاهش می‌دهد.خوردن شکلات برای سگ، گربه و اسب زیان‌آور است و همچون سم در بدن آن‌ها کار می‌کند.

تنقلات

شکلات تلخ برای تندرستی مفید داست. خوردن روزانه کمی شکلات تلخ در تندرست نگاه داشتن قلب و کاهش کلسترول بدن یاری می‌رساند.شکلات تلخ نیز منبع خوبی از انرژی است و به دلیل آن به آرامی گسترش می‌یابد و خون و اندازه انسولین را افزایش نمی‌دهد. (در واقع، شاخص غند خون شکلات تلخ در تنها ۲۲ تخمین زده شده‌است) پس شکلات انرژی پایدار را فراهم می‌کند که برای کنش‌های پایداری و پدافند و نیز دوره‌های آموزشی با وزنه، خوب است.

محصولات پروتئيني

پیدایش لکه‌های سپید یا چربی «شکوفه شکلات» به دلیل جدایی بخشی از چربی موجود در شکلات است و خوردن آن اشکالی ندارد.کوشیده شود تا جای شدنی شکلات شیری خورده نشود. چون شکلات شیری ویژگی‌های مفیدی برای بدن انسان ندارد و مایه افزایش وزن، فشار خون، و مانند آن‌ها می‌شود.

خريد محصولات پروتئيني در سوپرمارکت اينترنتي

تولید و مصرف شکلات در ایران نیز همچون بسیاری از کشورها پیشینه‌ای چندانی ندارد. نخستین کارخانه شکلات‌سازی در ایران در سال ۱۳۲۴ (خورشیدی) بدست دو برادر در تبریز راه‌اندازی شد. فراورده این کارخانه تا دورانی تنها آب‌نبات و تافی برای بچه‌ها بود؛ که پستر به نام «داداش برادر» شناخته شد و امروزه با نام «آیدین» شناخته می‌شود. این کارخانه و کارخانه‌های بسیاری که پس از آن به وجود آمدند به آرامی دامنه کار خود را گستردند و گونه‌های دیگری از فراورده‌ها را تولید کردند. در دهه‌های کنونی این شرکت‌ها به سوی تولید شکلات‌های تخته‌ای و لُقمه‌ای در قالب مجلسی حرکت کرده‌اند.

انواع نوشيدني در سوپرمارکت اينترنتي

به‌گونه ای که امروزه گونه‌های تافی، کارامل، کرم کاکائو، کارولین و تارافل و شکلات‌های مغزدار، فانتزی، تلخ و روشن در شکل‌های گوناگون با بسته‌بندی‌های مناسب تولید می‌کنند. این شرکت‌ها از فناوری پیشرفته در زمینه بکارگیری از دانه‌های روغنی کاکائو برخوردارند و برخی از آن‌ها در سال‌های اخیر به عنوان واحدهای تولیدکننده یا صادرکننده نمونه برگزیده شده و پاداش‌هایی هم دریافت کرده‌اند.

انواع نوشيدني

امروزه نزدیک به هزار واحد صنعتی با ظرفیت تولید سالانه نزدیک به ده میلیون تن شیرینی و شکلات در ایران فعالیت دارند؛ ولی حجم شکلات داماک پسته ای تولید آن‌ها نزدیک ۵۰ درصد ظرفیت آن‌هاست و نزدیک ۲۰ درصد از آنچه تولید می‌کنند به خارج صادر می‌شود. صادرات شکلات ایرانی در دهه ۱۳۸۰ (خورشیدی) افزایش چشم‌گیری داشته‌است.

خريد انواع نوشيدني

تمام مواد را در ظرف ریخته و خوب بیامیزید سپس با دست ورز دهید تا خمیر سفتی به دست آید. اگر بیش از اندازه سفت شد، کمی شیر یا کره آب شده به آن بیفزایید و خمیر را بر روی کاغذ گذاشته و با وردنه آن را پهن کنید. کلفتی آن باید به اندازه ۱ سانتی‌متر شکلات داماک پسته ای باشد، ۱ سانتی‌متر با کارد آنها را به شکل لوزی یا شکل‌های گوناگون برش داده و در دوری بچینید و به درازنای یک ساعت داخل یخچال بگذارید.

خريد انواع نوشيدني در سوپرمارکت اينترنتي

شکلات به عنوان یک درمان عالی در نظر گرفته می شود، اما عمدتاً با افزایش وزن و آکنه در ارتباط است. جمعیت دنیا سالانه 10 میلیارد دلار صرف درمان شکلات ها می کنند اما مطالعات بی شماری نشان می دهند که شکلات تیره و تلخ، مزایای سلامتی شکلات داماک پسته ای بسیاری دارد. در این بخش از سلامت نمناک و در بحث بررسی خواص خوراکی ها چندین مورد از چیزهایی وجود دارد که شما در مورد آنها نمی دانید و به کمک خواهند کرد تا با احساس گناه کمتری در آن شرکت کنید.

انواع مواد غذايي

مطالعات زیادی نشان می دهند که فلانوئیدهای موجود در شکلات می تواند به رگ ها و شریان هایتان کمک کند تا انعطاف پذیر باقی شکلات داماک پسته ای بمانند. بیش از 7 مطالعه به دنبال 114.000 شرکت کننده در طول یک هفته به طول انجامید.
نتایج نشان داد که خطر ابتلا به حمله قلبی تا حدود 37 درصد کاهش داشته است، و احتمال ابتلا به سکته نیز، 29 درصد با مصرف شکلات کاهش یافته است.

[caption id="attachment_2768" align="alignnone" width="300"]شکلات داماک شکلات داماک[/caption]

خريد انواع مواد غذايي

تحقیقات نشان داده است، وقتی افراد مسن به طور خاص از عصاره کاکائو استفاده می کردند که غنی از فلاونول ها بود، عملکرد شکلات داماک پسته ای شناختی آن ها به شدت بهبود یافت. تنها مشکل این است که وقتی نوبت به خوردن شکلات می رسد، درصد کاکائو آن به دلیل پردازش و افزودن تخم مرغ، شکر و شیر کاهش می یابد.

خريد مواد غذايي

شکلات برای جلوگیری از آفتاب سوختگی: یکی از مطالعاتی که در لندن انجام شد، نشان داد به زنانی که شکلات با محتوای فلاونول داده شده، قادر به تحمل دوبرابر میزان نور UV در پوست خود بدون سوختگی هستند.شاید باید شکلات تیره تری می خوردم! پس از شکلات داماک پسته ای خواندن کتاب پروفسور دیوید کندی که مدیر عامل مغز، عملکرد و تغذیه در مرکز تحقیقاتی دانشگاه انگلستان است، این یک نتیجه گیری شگفت انگیز است. به شرکت کنندگان 500 میلی گرم شکلات در یک نوشیدنی داغ کاکائویی داده شد. آن ها از افزایش جریان به مغز به عنوان نتیجه سود بردند و در مقابله با معادلات دشوار ریاضی بهتر عمل کردند.

شکلات خارجی

محققان پلی فنول های شکلات را هدف قرار دادند و دریافتند که تاثیر مفیدی بر خلق و خوی شرکت کنندگان دارد، و باعث شد آرام تر و شادتر باشند.محققان دریافتند زمانی که شکلات تیره رنگ با استرول های گیاهی و فلاونول ها به افراد داده شد، سطح کلسترول شکلات داماک پسته ای آنها کاهش یافت.
شکلات برای کمک به افراد مبتلا به بیماری آلزایمر:همانطور که می دانیم، مسیرهای عصبی مغز وقتی به بیماری آلزایمر مبتلا می شویم، آسیب می بیند و منجر به از دست رفتن شدید حافظه می شود.

شکلات ولنتاین

فلاونول، جادویی دیگر در شکلات تلخ است. به تعدادی موش، از این ماده داده شد و آن ها بهتر و قوی تر از موش های دیگر شدند.
شکلات داماک پسته ای محققان می گویند که بهترین نتیجه را از ورزش داشتند و تنها نیمی از یک تکه شکلات را در روز مصرف کردند. اگر بیش از حد آن را بخورید، می تواند اثرات مفیدش را از بین ببرد.

شکلات ترکیه

100 گرم شکلات معمولی را بردارید.تقریباً همه RDA ها برای مس و منگنز وجود دارد.بیش از نیمی از RDA منیزیم و حدود دو سوم (67 درصد) از RDA از آهن را شامل می شود.همچنین حدود 10 درصد فیبر دارد.مقدار زیادی روی، سلنیوم و پتاسیم نیز در آن وجود شکلات داماک پسته ای دارد.ممکن است ندانید، اما داشتن مقدار صحیح NO (اکسید نیتریک) در بدن شما می تواند به شریان ها کمک کند تا آرام شوند. این کار به بهبود فشار ناشی از آن ها کمک خواهد کرد و نتیجه اش باعث کاهش شمارش BP است.

محصولات بهداشتی در سوپرمارکت اينترنتي

فقط یک مزیت دیگر از فلاونول های شکلات تیره وجود دارد، که به تولید این اکسید نیتریک حیاتی کمک می کند.وقتی در اوج هستید، ممکن است به خاطر هیجان، عشق و یا بعد از ورزش باشد.این حس خوب به خاطر انتشار اندورفین است، که هورمون های مغزی شکلات داماک پسته ای میباشند. مزیت بزرگ شکلات این است که فلانول ها می توانند به تولید اندورفین بدون نیاز به دویدن ماراتون نیز کمک کنند. اندورفین نقش کلیدی در کمک به جلوگیری از افسردگی و اختلالات ذهنی نیز دارد.

خريد محصولات پروتئيني

یکی از عوارض ناشی از حاملگی به عنوان پره اکلامپسی شناخته می شود که در آن ممکن است فشار خون بالا برود. محققان ثابت شکلات داماک پسته ای کرده اند که یکی از مواد شیمیایی در شکلات تلخ، تئوبرومین است که می تواند قلب را تحریک کرده و به شریان ها کمک کند.
هنگامی که زنان باردار مقادیر زیادی از شکلات را دریافت می کنند، احتمال اینکه این عوارض را توسعه دهند، 40 درصد کم تر می شود.

خريد اينترنتي محصولات پروتئيني

احتمالاً شما فکر می کنید که شکلات برای دیابتی ها بسیار شیرین است و یکی از خوراکی های ممنوعه آن ها است، اما یک شکلات داماک پسته ای مطالعه نشان داد که دریافت میزان مناسب فلانوئید موجود در شکلات می تواند به متابولیسم بدن کمک کرده و عملکرد انسولین را افزایش دهد. این، می تواند به نفع افراد مبتلا به دیابت باشد اما بایو مطالعات بیشتری انجام شود. https://sabad.online https://sabad.online/mag

خريد اينترنتي انواع تنقلات

اثر شگفت انگیز دیگر مواد شیمیایی تئوبرومین موجود در شکلات این است که می تواند سرفه آزاردهنده را آرام کند. تولید کنندگان در این زمینه به دنبال تولید شربت سرفه امن تر به جای استفاده کدئین هستند که عوارض جانبی نامطلوب دارد.
شکلات داماک پسته ای شما این احساس را می شناسید:نمی توانید تا زمانی که میان وعده بخورید، کار کنید.
براساس یک مطالعه تحقیقاتی کوچک، یکی از سالم ترین خوراکی ها، یک تکه شکلات تلخ است، زیرا عملکرد شما را سریع تر می کند و نیاز به تنقلات قندی و شیرین را کاهش می دهد. https://sabad.online https://sabad.online/mag

خريد اينترنتي انواع تنقلات

به طور معمول، آسپرین مصرف می کنید تا از لخته شدن خون جلوگیری کنید و گردش خون را بهبود بخشید. اما مطالعات نشان می شکلات داماک پسته ای دهند که شکلات می تواند اثر مشابهی داشته باشد.محققان دریافتند که فلاونول های شکلات تلخ واقعاً می تواند بینایی را بهبود بخشد، چرا که آن ها می دانستند که جریان خون به طور کلی بهبود یافته است. آن ها تصمیم گرفتند یک آزمایش کوچک انجام دهند و به دو گروه از داوطلبان شکلات شیری و تلخ دادند.بعد از آن، افرادی که شکلات تیره خورده بودند، بینایی بسیار بهتری کسب کرده بودند. https://sabad.online https://sabad.online/mag

خريد اينترنتي تنقلات

اگر از سندرم خستگی مزمن رنج می برید، باید شکلات را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید. به یک گروه از مبتلایان به مدت دو شکلات داماک پسته ای ماه شکلات داده شد. آن ها کم تر خسته شدند و مهم تر اینکه هیچ اضافه وزنی نداشتند.
تاکید زیادی بر این موضوع وجود دارد که چگونه شکلات می تواند در واقع BMI شما را کاهش دهد (شاخص توده بدنی). یک مطالعه روی 1000 داوطلب مطالعه کرد و دریافتند، افرادی که در طول هفته شکلات می خوردند، BMI پایینی داشتند. https://sabad.online https://sabad.online/mag

خريد اينترنتي لبنيات

همانطور که قبلاً ذکر کردیم، کاکائو موجود در شکلات تیره خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارد. این موارد در دور نگه داشتن رادیکال های آزاد مهم هستند.همانطور که می دانیم، اینها قهرمانانی هستند که در سرطان به سلول های سرطانی حمله می شکلات داماک پسته ای کنند.در زمان بارداری سعی کنید ظاهر بدنتان را خوب نگه دارید، مثلا کمی ورزش کنید، در حالی که خوردن غذای مناسب، ورزش کردن، ممکن است برایتان سخت باشد. اما استرس نداشته باشید، زیرا شکلات واقعاً برای شما خوب است و شما را در دوران بارداری همراهی می کند. https://sabad.online https://sabad.online/mag

[caption id="attachment_2769" align="alignnone" width="300"]داماک داماک[/caption]

خريد لبنيات از سوپرمارکت اينترنتي

شکلات داماک پسته ای با توجه به یک مطالعه جدید خوردن 30 گرم شکلات در هر روز در دوران بارداری می تواند برای رشد جنین مفید باشد البته مثل شکلات داماک پسته ای همیشه در این بخش از سلامت نمناک بازهم توصیه می کنیم که هرگز بدون مشورت پزشک مصرف نکیند چراکه شاید وضعیت جسمی شما با سایرین متفاوت باشد و استفاده از آن نتیجه ی عکس داشته باشد. https://sabad.online https://sabad.online/mag

خريد منسوجات از سوپرمارکت اينترنتي

متخصصان تغذیه می گویند:" در دوران بارداری هر روز چند تکه شکلات بخورید تا از مزایای سلامتی قابل توجه آن بهره ببرید."
این کار نه تنها به کاهش استرس کمک می کند، بلکه می تواند خطر توسعه شرایط فشار خون بالا را نیز کاهش دهد، که می تواند شکلات داماک پسته ای منجر به مشکلات جدی سلامتی از جمله لخته های خونی و تولد زودرس شود. علاوه بر گزارش منتشر شده در دانشمند جدید، فنیلتیلامین شیمیایی یافت شده در شکلات، که باعث می شود مغز اندورفین آزاد کند، از مادر به نوزاد منتقل می شود و منجر به نوزاد شادتر و سرزنده تر می شود. https://sabad.online https://sabad.online/mag





:: برچسب‌ها: https://sabad , online https://sabad , online/mag ,
:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: