آدامس first
نوشته شده توسط : nasrin

آدامس first

آدامس first داستان‌هاي زيادي در مورد آدامس و اختراع آن وجود دارد‌. مثلا گفته مي‌شود كه در سال 1993 باستان‌شناسان جسد مردي با قدمت 9 هزار سال را كشف كردند كه شواهد مربوط به جسد نشان مي‌داد او در حال جويدن مداوم نوعي ماده رزيني آغشته به عسل بوده كه در اثر يك حادثه كشته آدامس first شده است‌. مطالعات دقيق‌تر نشان داد كه اين فرد يك نوجوان بوده است‌‌.

سوپرمارکت اينترنتي در اروميه

يونانيان باستان علاقه فراواني به جويدن آدامس داشته‌اند و سرخپوستان مايا هم مواد رزيني خاصي را مي‌جويدند‌. فرمولاسيون مدرن آدامس از دهه 1860 آدامس first آغاز شد‌. در آن سال‌ها صمغ ازگيل آمريكايي يا همان صمغ آدامس وارد ايالات متحده شد و تلاش‌هايي توسط يك دندانپزشك به نام دكتر تامس ادمز آدامس فرست مي‌خواست نوعي لاستيك جديد اختراع كند، اما حاصل كارش به آدامس تبديل شد‌.

سفارش حبوبات از اپليکيشن سوپرمارکت اينترنتي

آدامس توليد دكتر ادمز كه در مغازه خودش فروخته مي‌شد با اقبال مشتريان مواجه شد‌‌. از اين ماجرا‌ها كه بگذريم شايد به اين سوال برسيم كه آدامس آدامس first آدامس فرست مفيد است يا مضر‌‌. در خصوص فوايد و مضرات آدامس تحقيقات و مطالب زيادي گفته شده كه مرور آنها مي‌تواند دوستداران آدامس را به يك ارزيابي برساند‌‌.

انواع خريد از سوپرمارکت اينترنتي

براساس تحقيقات انجام شده در دانشگاه تگزاس، جويدن آدامس در هنگام استرس، احساس بهتري را به شخص مي‌دهد و توصيه مي‌شود كه در زمان آدامس first استرس و فشار‌هاي روحي از آدامس استفاده كنيد‌‌. هنگامي كه عصبي هستيد سعي كنيد آدامس بجويد چرا كه اين كار شما را آماده براي آدامس first جويدني آدامس فرست سخت و شديد مي‌كند و در نتيجه اين كار مي‌تواند فك شما را زود خسته كند‌‌.

[caption id="attachment_3195" align="alignnone" width="300"]آدامس first آدامس first[/caption]

خريد لبنيات از سوپرمارکت اينترنتي

آدامس first جويدن خيلي سخت باعث چاقي و درد و سوزش در ناحيه آرواره مي‌شود‌. همچنين مي‌تواند عارضه‌اي را با نامTMJ به وجود بياورد‌‌. اين حالت باعث درد در آدامس فرست ناحيه سر و گردن مي‌شود و باز و بسته كردن آرواره را با مشكل مواجه مي‌كند‌‌. اگر شما هر كدام از اين علائم را در خود آدامس first مشاهده كرديد چند روزي را به آرواره خود استراحت بدهيد و از جويدن آدامس پرهيز كنيد، در صورتي كه علائم از بين نرفت حتما با پزشك خود مشورت كنيد‌‌.

خريد اينترنتي سوپرمارکت

شواهد علمي بيشتر تاييد مي‌كند كه جويدن آدامس در بهبود حال بيماران پس از جراحي روده تاثير مفيد دارد‌‌. به گفته پژوهشگران؛ عمل جويدن، اعصاب آدامس فرست دستگاه هاضمه را تحريك مي‌كند‌‌. اين يافته كه در نشريه «آرشيو جراحي» منتشر شده پس از بازبيني اطلاعات حاصل 5 آزمايش اخير با آدامس first حضور 158 بيمار به دست آمده است‌‌. پژوهشگران مي‌گويند؛ آدامس جويدن با تحريك اعصاب دستگاه هاضمه روند بازگشت عملكرد روده به حالت طبيعي و سالم را سرعت مي‌بخشد‌‌.

خريد اينترنتي لبنيات

هم‌اكنون متخصصان در آزمايشات ديگري به دنبال پاسخ اين سوال هستند كه دريابند آيا با اين روش زمان مورد نياز براي بستري شدن در بيمارستان جهت بهبودي از عمل جراحي هم كاهش پيدا مي‌كند؟در هريك از اين آزمايشات، ‌يك گروه از بيماران آدامس بدون قند را 3 بار در روز پس از انجام جراحي و براي آدامس فرست يك دوره 5 تا 45 دقيقه مي‌جويدند و بعد با گروه ديگري از بيماران مقايسه شدند كه آدامس نجويده بودند‌. آدامس جويدن اندكي شبيه به خوردن است و باعث آغاز حركات روده‌اي مي‌شود‌.

خريد اينترنتي تنقلات

هرگونه جراحي شكمي مي‌تواند عملكرد روده‌ها را كند و آرام كرده و حداقل تا 50 درصد كاهش دهد‌. اين وضعيت مي‌تواند مشكلات جدي را در پي داشته باشد‌‌. اما با وجود اين مطالعات پژوهشگران معتقدند كه مطالعات بيشتر در اين زمينه بايد صورت گيرد تا مطمئن شوند كه نتايج بدست آمده تصادفي آدامس فرست نيستند‌‌. پژوهشگران مي‌گويند؛ اگر آدامس جويدن بتواند چنين تاثيري داشته باشد در مبلغ قابل توجهي كه براي درمان اين بيماران مصرف مي‌شود، صرفه‌جويي خواهد شد و هزينه بيمارستان كاهش پيدا مي‌كند‌‌.

خريد اينترنتي انواع تنقلات

آدامْس (Adams) نوعی جویدنیِ مصنوعی است که برای خوشبوکردن دهان، سرگرمی یا مزایای احتمالی آن بکار می‌رود. در قدیم به گونه‌ای آدامسِ رایج در ایران سَقِّز گفته می‌شد.مواد تشکیل‌دهندهٔ آدامس‌های امروزی عبارتند از پایهٔ آدامس (۳۰٪)، شیرین‌کننده‌ها (۵۹٪)، شیرین‌کننده‌های قوی (۰٫۵٪)، آدامس فرست نرم‌کننده‌ها (۲٪)، شیرهٔ ذرت (۱۰٪)، طعم‌دهنده‌ها (۴٪)، اجزاء فعال (۵٪) و رنگ‌های خوراکی.این آدامس‌ها توسط توماس آدامز آمریکایی تولید شده‌بود که از نخستین سازندگان آدامس‌ها به‌شکل امروزی بود.

بهترين سوپر مارکت اينترنتي

وی آدامس تولیدیِ خود را سقّزِ جویدنیِ نیویورکیِ آدمز (به انگلیسی: Adams New York Chewing Gum) نام گذاشت. یکی از ترکیبات عمده آدامس‌ها، پلیمرهایی است که خاصیت آب‌گریزی دارند. آدامس نیکوتین‌دار ۲- آدامس بادکنکی ۳- آدامس‌های حاوی ویتامین‌ها که ویژهٔ کودکان تهیه می‌شود.نوعی صمغ برگرفته از نام اولین شرکت سازنده آدامس در ایران که "آدامز" نام داشت.

خريد اينترنتي محصولات پروتئيني

اجداد آدامس‌های جویدنی از روییدنی‌های طبیعی ساخته می‌شدند و فقط به دنبال چیزی برای جویدن بودند. در جویدنی‌های اولیه به فواید تغذیه‌ای یا تحریک اشتها یا تمیز کردن دندان یا تمیز کردن تنفس توجه نمی‌شد. در قدیم صمغ به‌دست‌آمده از قطران پوست درختِ غان را می‌جویده‌اند. پارافین هم یک پایهٔ آدامس رایجِ دیگر بود، گرچه نمی‌توان آن را تا زمانی که در دهان گرم و مرطوب شود، جوید.

خريد محصولات پروتئيني

پیشینهٔ آدامس‌های امروزی به دههٔ ۱۸۶۰ میلادی بازمی‌گردد؛ هنگامی که ماده‌ای به نام چیکله (chicle) تولید شدسده‌هاست که از آدامس برای تمیز کردن دهان یا خوشبو کردن تنفس استفاده شده‌است. اولین روش آدامس‌سازی در سال ۱۸۶۹ (۱۴۸ سال پیش) ابداع شد و ۵۹ سال بعد، یعنی در سال ۱۹۲۸، آدامس‌هایی تولید شد که مواد دارویی به آن‌ها اضافه می‌شد تا هنگام جویدن، مصرف‌کننده آن‌ها را دریافت کند.

محصولات بهداشتی در سوپرمارکت اينترنتي

اولین آدامس طعم‌دار توسط یک داروساز به نام جان کولگان در دهه ۱۸۶۰ اختراع شد. کولگان، شکر پودر شده را با شیره انگم خوشبو (بالزام) به عنوان طعم‌دهنده مخلوط کرد و آدامس‌های باریکی را ساخت و نام آن را تافی تلو گذاشت.امروزه اغلب از شیرین‌کننده‌های مصنوعی، ازقبیل ساخارین، آسپارتام، آس سولفام و سیکلامات جهت طعم‌دار کردن آدامس‌ها استفاده می‌شود. مقدار موجودِ چنین شیرین‌کننده‌هایی در موادی ازقبیل برخی مواد شیرین ازجمله نوشابه‌های رژیمی و آدامس‌ها آنقدر نیست که از حد مجاز بیشتر شود؛ اما مضرات پنهان در استفاده از این طعم دهنده‌ها هنوز مشخص نشده است.

شکلات ترکیه

در مرحله اول، بیس آدامس از طریق فرآیند ذوب یا غربال به دست می‌آید. سپس ترکیباتی مثل طعم‌دهنده و شیرین‌کننده به آن افزوده می‌شود.در سال ۱۹۹۱، تشکیلات دارویی (فارماکوپه) اروپا، طرح استفاده از آدامسی را داد که به کمک آن بیماری‌های دهانی یا بیماری‌های سایر نقاط بدن به‌کمک موادی که از راه دهان یا دستگاه گوارشی جذب می‌شوند قابل درمان هستند. با جای دادن مواد دارویی در ترکیبات محلول در آب یا در ترکیبات محلول در چربی، می‌توان این داروها را خیلی سریع (در عرض ۱۰–۱۵ دقیقه) پس از آغاز جویدن آدامس یا به‌کندی (طی ساعت‌ها) به بدنِ فرد رساند.

خرید شکلات ترکیه

از این داروها می‌توان فلوراید (برای درمان و کاهش پوسیدگی‌های دندان)، کلرهگزیدین (که یک ضدعفونی‌کنندهٔ موضعی است)، نیکوتین (برای کاهش کشیدن سیگار یا ترک آن، با دریافت نیکوتین سیگار از طریق جویدن آدامس)، آسپیرین (ضد درد و التهاب)، دیمن هیدرینات (برای بیماری‌های روانی ـ هیجانی)، دیفن هیدرامین (داروی ضدحساسیت)، نیترات میکونازول (درمانگر بیماری قارچی کاندیدیاز یا همان برفک دهانی)، آنتی اسیدها (در تسکین و درمان ناراحتی معده)، و کافئین (به‌عنوان کاهش‌دهندهٔ خواب) را نام برد.

[caption id="attachment_3196" align="alignnone" width="212"]خرید آدامس first خرید آدامس first[/caption]

شکلات ولنتاین

جویدن آدامس به‌ویژه برای کودکان به‌عنوان روشی برای دریافت داروها بیشتر مورد توجه است.استفاده از برخی خمیردندان‌ها و برخی آدامس‌ها بیش از خرابی دندان‌ها، موجب انتقال و حفظ باکتری‌هایی می‌شود که عفونت ایجادشده توسط آن باکتری‌ها در بدن، نهایتاً موجب ایجاد یا تشدید بیماری‌های قلبی می‌شود.

خرید شکلات ولنتاین

جویدن برخی آدامس‌ها موجب افت فشار خون مینیمم و افزایش ضربان قلب در بیماران قلبی می‌شود و احتمال خطر را در آنان افزایش می‌دهد.
گاهی جویدن آدامس‌های شیرین‌شده با برخی شیرین‌کننده‌ها موجب بروز واکنش‌های حساسیت‌زا در برخی افراد می‌شود. در ضمن، پژوهشگران اعلام کرده‌اند که جویدن آدامس در بعضی افرادِ حساس و مستعد، موجب تحریک دستگاه گوارش می‌شود. به‌علاوه، مطالعه‌ای دیگر، مؤید بالا رفتن احتمال خطر سرطان زبان در کسانی بود که زیاد از آدامس‌های با طعم دارچین استفاده کرده‌بودند.

شکلات خارجی

مصرف آدامس‌های حاوی کافئین (مادهٔ تسکین‌دهندهٔ موجود در قهوه) ممکن است به‌قدری بر خوابِ افراد اثر کند که موجب بی‌خوابی موقتی آنان شود.
افزون بر زیان‌هایی که شماری از پژوهشگران برای جویدن آدامس یاد می‌کنند، مواردی از پریدنِ آدامس به ریهٔ افراد و خطرات گوناگون برای آن گزارش شده‌است. برخی از پژوهشگران بیان کرده‌اند که جویدن آدامس برای کسانی که بیهوشیِ پیش از جراحی در پیش دارند، بسیار خطرناک است و همین کار ممکن است باعث مسدود شدن ریه شود؛ بنابراین، افرادی که قرار است جراحیِ لوزه بر روی آن‌ها صورت گیرد، باید از جویدن آدامس در روزِ جراحی خودداری کنند.

خرید شکلات خارجی

همچنین، جویدن آدامس قبل از جراحیِ گوارشی با افزایش ترشحات گوارشی، احتمال خطر را افزایش می‌دهد.جویدن طولانی مدت آدامس می‌تواند به مفصل گیجگاه فکی آسیب رسانده یا پرکردگی‌های دندان‌ها را از جای خود خارج می‌سازد.
آزادسازی جیوه: جویدن آدامس برای کسانی که در دهان‌شان دندان پرشده با جیوه دارند، می‌تواند موجب آزادسازی نوروتوکسین شود که نوعی سم است و به عصب آسیب می‌رساند.

خريد مواد غذايي

بنابر تحقیقات مشخص شده که با هر بار آدامس جویدن، بخار جیوه مربوط به پرکردگی‌های آمالگام آزاد شده و به سرعت راهش را به درون جریان خون باز می‌کند و فرآیندهای اکسایشی در بافت‌های بدن رخ می‌دهد.سردرد: محققان روی ۳۰ نفر در سنین شش تا ۱۹ ساله که هر یک به آدامس جویدن عادت آدامس فرست داشتند و به سردردهای مزمن مبتلا بودند به تحقیق پرداختند. پس از یک ماه مصرف نکردن آدامس، سردردهای ۱۹ نفر کاملاً ناپدید شد و هفت نفر دیگر نیز کمتر از درد گله داشتند. سردرد این افراد پس از چند روز که جویدن آدامس را از سر گرفتند، بازگشت.

خريد انواع مواد غذايي

بهبود حافظهٔ عملی و افزایش توان یادگیری کوتاه‌مدت و بلندمدت. نکتهٔ قابل توجهِ دیگر این‌که برخی از محققان اعلام کرده‌اند جویدن آدامس، بخش جلوی آدامس first آدامس فرست شبکهٔ مغزی را فعال‌تر می‌کند و موجب پردازش بهتر اطلاعات مغز انسان می‌شود.
محققان معتقدند که نه‌تنها عضلات دهان، بلکه فعالیت عضلهٔ زبان نیز، هنگام جویدن آدامس افزایش می‌یابد و به دفع مواد سمی گروهی از عضلات بدن کمک می‌کند.

انواع مواد غذايي

نتایج بعضی دیگر از تحقیقات، نشانگر تأثیر مثبت جویدن آدامس در کاهش موارد رفلاکس بوده‌است. درضمن، جویدن آدامس درحین پیاده‌روی، از بازگشت آدامس first آدامس فرست اسید معده به مری جلوگیری می‌کند.
به نظر برخی از محققان، استفاده از آدامس موجب کاهش احتمال خون‌ریزی لثه و تشکیل پلاک‌های دندانی می‌شود.

خريد انواع نوشيدني در سوپرمارکت اينترنتي

جویدن آدامسی که حاوی گزیلیتول (زایلیتول) یا سوربیتول (انواعی از قندها که دارای بنیان‌های الکلیِ شیمیایی با جذبِ کُند هستند و از آن‌ها برای آدامس فرست ساخت مربای دیابتی‌ها استفاده می‌شود) باشد، نه‌تنها به رشد باکتری‌ها کمک نمی‌کند و باعث افزایش پوسیدگی دندان‌ها نمی‌شود، بلکه به کاهش پوسیدگی نیز کمک می‌کند. اثر جویدن آدامس‌های گزیلیتول و فلوراید، حتی از محلول‌های کلرهگزیدین و آمین فلوراید هم بهتر است،[نیازمند منبع] آدامس first گرچه استفاده از مسواک و خمیردندان در جلوگیری از پوسیدگی دندان تأثیر بهتری دارد.

خريد انواع نوشيدني

مطالعاتی حتی بر روی سالمندان هم انجام شده، و نتیجه این بوده که جویدن آدامس در سالمندانِ ساکنِ خانه‌های سالمندان، موجب بهبود سلامت آدامس فرست دهان و دندان آن‌ها می‌شود.برخی محققان بر این باورند که گزیلیتول در جلوگیری از اوتیت میانی (گوش‌درد) در افرادی که به‌دفعات از آدامس first آدامس‌های حاوی این ماده جویده‌باشند، مؤثر است.

انواع نوشيدني

با توجه به آنچه ذکر شد، به‌نظر می‌رسد در کل، جویدن آدامس‌های بدون قند به‌صورت متناوب (و نه دائمی)، می‌تواند اثرات سودمند به‌همراه داشته‌باشد؛ گرچه جویدن طولانی‌مدت یا عادت شدن جویدنِ آدامس، قابلیت تأیید قطعی ندارد.در ضمن، باید توجه داشت که جویدن آدامس نباید بر دریافت غذایی تأثیر آدامس فرست بگذارد یا با کاهش حس تشنگی (به‌طور کاذب) ما را از مصرف مایعات بازدارد.

انواع نوشيدني در سوپرمارکت اينترنتي

آدامس به عنوان محصولی امن و بی خطر در نظر گرفته می شود. با این وجود، برخی برندهای آدامس حاوی مقدار اندکی از مواد تشکیل دهنده بحث آدامس first آدامس فرست برانگیز هستند.
مردم هزاران سال است که به اشکال مختلف آدامس می جوند. آدامس های نخستین از شیره درختان، مانند صنوبر تهیه می شدند. اما بیشتر آدامس های امروزی از لاستیک مصنوعی ساخته می شوند.

خريد محصولات پروتئيني در سوپرمارکت اينترنتي

به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از "اتوریتی نیوتریشن"، همانند بسیاری چیزهای دیگر، آدامس جویدن نیز می تواند برای سلامت انسان فواید و خطرات بالقوه داشته باشد. در ادامه با برخی از این موارد بیشتر آشنا می شویم.آدامس ماده ای نرم و لاستیکی است که برای جویدن در دهان و نه قورت آدامس first آدامس فرست دادن تولید می شود. دستورالعمل تهیه آدامس می تواند از شرکتی به شرکت دیگر متفاوت باشد، اما تمامی آدامس ها دارای مواد تشکیل دهنده اصلی زیر هستند.

محصولات پروتئيني

ماده ای غیر قابل گوارش و لاستیکی است که کیفیت جویدنی به آدامس می بخشد.رزین: به طور معمول برای تقویت آدامس و حفظ یکپارچگی آن افزوده آدامس first می شود.فیلر (پرکننده): فیلرها، از قبیل کربنات کلسیم یا تالک، برای شکل دهی بافت به آدامس استفاده می شوند.مواد نگهدارنده: این مواد برای آدامس فرست افزایش طول عمر به آدامس افزوده می شوند. محبوب‌ترین گزینه در این زمینه ترکیبی ارگانیک به نام بوتیل هیدروکسی تولوئن (BHT) است.

تنقلات

آدامس فرست نرم کننده ها: موادی هستند که برای حفظ رطوبت و جلوگیری از سخت شدن آدامس استفاده می شوند. از جمله این مواد می توان به آدامس first موم هایی مانند پارافین و روغن های گیاهی اشاره کرد.شیرین کننده ها: از جمله محبوب‌ترین مواد در این دسته می توان به نیشکر، چغندر قند، و شربت ذرت اشاره کرد. آدامس های بدون قند از قند الکل هایی مانند زایلیتول یا شیرین کننده های مصنوعی مانند آسپارتام استفاده می کنند.

خريد لبنيات

طعم دهنده ها: برای افزودن عطر و طعم مورد نظر به آدامس اضافه می شوند. این مواد می توانند طبیعی یا مصنوعی باشند.تمام مواد مورد استفاده در آدامس first تهیه آدامس باید از درجه غذایی برخوردار باشند و مناسب برای مصرف انسان طبقه بندی شده باشند.به طور کلی، آدامس به عنوان محصولی امن و بی خطر در نظر گرفته می شود. با این وجود، برخی برندهای آدامس حاوی مقدار اندکی از مواد تشکیل دهنده بحث برانگیز هستند. حتی در این موارد، مقدار این مواد پایین‌تر از میزانی است که آسیب رسان در نظر گرفته شود.

[caption id="attachment_3198" align="alignnone" width="250"]آدامس فرست آدامس فرست[/caption]

خريد تنقلات

BHT آنتی اکسیدانی است که در بسیاری از غذاهای فرآوری شده به عنوان یک ماده نگهدارنده افزوده می شود. این ماده با جلوگیری از فساد چربی ها از آدامس فرست فاسد شدن غذا پیشگیری می کند. درباره استفاده از این ماده بحث وجود دارد، زیرا برخی مطالعات صورت گرفته روی حیوانات نشان داده آدامس first اند که دوزهای بالا از BHT می تواند موجب سرطان شود. با این وجود، نتیجه ای دقیق و روشن در زمینه خطرناک بودن استفاده از این ماده وجود ندارد.

خريد مواد غذايي خشک

به طور کلی، مطالعات اندکی روی انسان ها صورت گرفته و از این رو آثار BHT بر انسان تقریبا ناشناخته است. با این وجود، در دوزهای پایین، حدود 0.11 آدامس فرست میلی گرم در هر پوند از وزن انسان (0.25 میلی گرم در هر کیلوگرم)، این ماده توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) و سازمان ایمنی آدامس first غذای اروپا (EFSA) بی خطر عنوان شده است.

محصولات لبنياتي

دی اکسید تیتانیم یکی از افزودنی های غذایی رایج است که برای سفید کردن محصولات و دادن بافتی نرم به آنها استفاده می شود.برخی مطالعات آدامس فرست حیوانی، دوزهای بالا از این ماده را با آسیب سیستم عصبی و اندامی در موش ها پیوند داده اند. با این وجود، نتیجه مطالعات ضد و نقیض آدامس first بوده و آثار دی اکسید تیتانیم بر انسان تقریبا ناشناخته است.

خريد محصولات لبنياتي

در حال حاضر، میزان دی اکسید تیتانیم که مردم از طریق مواد غذایی در معرض آن قرار می گیرند، به طور کلی بی خطر در نظر گرفته شده است.آسپارتام یک شیرین کننده مصنوعی است که در مواد غذایی بدون قند یافت می شود. استفاده از این ماده بسیار بحث برانگیز است زیرا برخی مدعی اند که آدامس فرست موجب مشکلات مختلفی از سردرد تا چاقی و سرطان می شود. با این وجود، مدرکی دال بر سرطان‌زا بودن یا افزایش وزن به واسطه آدامس first مصرف آسپارتام وجود ندارد.

خريد کنسرو و غذاي آماده

شواهد موجود درباره ارتباط آسپارتام و سندرم متابولیک یا سردرد نیز ناچیز هستند.به طور کلی، مصرف میزان توصیه شده روزانه آسپارتام مضر نیست.مطالعات نشان داده اند که آدامس جویدن هنگام انجام وظایف می تواند ابعاد مختلفی از عملکرد مغز، از جمله هوشیاری، حافظه، درک و تصمیم آدامس فرست گیری را بهبود ببخشد. برخی مطالعات نشان داده اند که آدامس جویدن هنگام انجام وظایف می تواند در ابتدا اندکی موجب حواس پرتی آدامس first شود، اما به حفظ تمرکز برای مدتی طولانی‌تر کمک می کند.

انواع کنسرو و غذايي آماده

این که آدامس جویدن چگونه حافظه را بهبود می بخشد، به طور کامل شناخته نشده است. یک نظریه این است که آدامس جویدن به واسطه افزایش جریان خون به مغز، آدامس فرست بهبود حافظه را موجب می شود.نتایج چندین مطالعه نشان داده اند که آدامس جویدن می تواند استرس را کاهش داده آدامس first و حس آدامس فرست هوشیاری را افزایش دهد. آدامس جویدن با کاهش سطوح هورمون های استرس، مانند کورتیزول، پیوند خورده است.

خريد انواع کنسرو و غذاي اماده

آدامس جویدن می تواند ابزاری مفید برای افرادی باشد که در تلاش برای کاهش وزن خود هستند. آدامس مزه شیرینی دارد و کالری آن پایین است و از این رو، بدون این که اختلالی در رژیم غذایی شما ایجاد کند، مزه ای شیرین را در اختیارتان قرار می دهد.همچنین گفته می شود که آدامس جویدن می تواند اشتها را کاهش دهد و بر همین اساس از پرخوری جلوگیری می کند. با این وجود، نتایج مطالعات صورت گرفته در این زمینه مختلف بوده و برخی آدامس first معتقدند که آدامس جویدن تاثیری بر اشتها و انرژی دریافتی روزانه ندارد.

خرید مواد غذایی منجمد

حتی نتیاج یک مطالعه نشان داد، افرادی که آدامس جویده بودند، تمایل کمتری به مصرف میان وعده های سالم مانند میوه داشتند. اما این شرایط می تواند به واسطه مواد تشکیل دهنده آدامس، به ویژه آدامس های نعنایی، باشد زیرا مزه ای بد به مواد غذایی دیگر مانند میوه ها می بخشند.به طور جالب آدامس first توجه، برخی شواهد به این مساله اشاره دارند که آدامس جویدن می تواند نرخ سوخت و ساز بدن را افزایش دهد. نتایج یک مطالعه نشان داد، شرکت کنندگانی که آدامس جویده بودند، در مقایسه با افرادی که این کار را انجام نداده بودند، 19 درصد کالری بیشتری مصرف کرده اند. https://sabad.online https://sabad.online/mag

خريد محصولات غذايي منجمد

جویدن آدامس های بدون قند می تواند از دندان های شما در برابر پوسیدگی محافظت کند. آدامس های بدون قند نسبت به نمونه های شیرین شده با قند آدامس فرست برای دندان ها مفیدتر هستند، زیرا باکتری های بد در دهان از قند تغذیه می کنند و به دندان ها آسیب وارد می کنند.با این وجود، آدامس first هنگامی که بحث آدامس فرست سلامت دهان و دندان مطرح می شود، برخی آدامس های بدون قند بهتر از نمونه های دیگر هستند. بر همین اساس، آدامس های حاوی قند الکل زایلیتول می توانند موثرتر از دیگر آدامس های بدون قند باشند. https://sabad.online https://sabad.online/mag 

انواع محصولات غذايي منجمد در سوپرمارکت اينترنتي

زایلیتول از رشد باکتری هایی که موجب پوسیدگی دندان و بوی بد دهان می شوند، جلوگیری می کند.افزون بر این، آدامس جویدن پس از یک وعده غذایی موجب افزایش ترشح بزاق دهان می شود. این شرایط در شست و شوی قندهای مضر و باقیمانده مواد غذایی که باکتری ها از آنها تغذیه می کنند، نقش آدامس فرست دارد.افزون بر موارد ذکر شده در بالا، آدامس جویدن می تواند فواید سلامت زیر را به همراه داشته باشد:پیشگیری از عفونت های گوش در کودکان: برخی مطالعات نشان داده اند که آدامس های حاوی زایلیتول می توانند از عفونت های گوش میانی در کودکان پیشگیری کنند. https://sabad.online https://sabad.online/mag

انواع محصولات غذايي در سوپرمارکت اينترنتي

کمک به ترک سیگار: آدامس های نیکوتین‌دار می توانند به ترک سیگار کمک کنند.کمک به بهبود روده پس از جراحی: مطالعات نشان داده اند که آدامس آدامس فرست جویدن پس از یک عمل جراحی می تواند مدت زمان بهبودی را تسریع کند.در شرایطی که آدامس جویدن از برخی فواید بالقوه برخوردار آدامس first است، زیاده روی در آن نیز می تواند برخی عوارض جانبی ناخواسته را در پی داشته باشد. https://sabad.online https://sabad.online/mag

خريد مواد غذايي پروتئيني

قند الکل های مورد استفاده برای شیرین کردن آدامس بدون قند هنگامی که در مقادیر زیاد استفاده شوند، اثری ملین دارند. این به معنای آن است که آدامس فرست جویدن مقدار زیادی آدامس بدون قند می تواند پریشانی دستگاه گوارش و اسهال را به همراه داشته باشد.افزون بر این، تمامی قند الکل آدامس first ها FODMAPs هستند و این به معنای آن است که می توانند مشکلات گوارشی برای افراد مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر (IBS) ایجاد کنند. https://sabad.online https://sabad.online/mag

خريد مواد غذايي بسته بندي شده

ضرر آدامس های شیرین شده با قند برای دندان ها و سلامت متابولیک جویدن آدامس های شیرین شده با قند به واقع برای دندان های شما مضر است. آدامس فرست باکتری های بد در دهان از قند تغذیه می کنند و میزان پلاک روی دندان ها را افزایش داده و با گذشت زمان پوسیدگی دندان را موجب می آدامس first شوند. همچنین، مصرف بیش از اندازه قند با تعدادی از مشکلات سلامت مانند چاقی، مقاومت به انسولین و دیابت در ارتباط است. https://sabad.online https://sabad.online/mag

خريد کنسرو و غذاي آماده در سوپرمارکت اينترنتي

آدامس جویدن مداوم می تواند به ایجاد مشکلی در آرواره که به نام اختلال مفصل گیجگاهی فکی (TMD) شناخته می شود، منجر شود که ایجاد درد آدامس first آدامس فرست هنگام جویدن را به آدامس first همراه دارد. اگرچه این شرایط نادر است، برخی مطالعات ارتباطی بین جویدن بیش از اندازه و TMD را نشان داده اند. https://sabad.online https://sabad.online/mag

محصولات غذايي در سوپرمارکت اينترنتي

نتایج یک بررسی ارتباط بین آدامس جویدن به طور مرتب و میگرن ها و سردردهای تنشی در افراد مستعد ابتلا به این شرایط را نشان داده است. اگرچه آدامس first آدامس فرست مطالعات بیشتری باید در این زمینه صورت بگیرد، اما پژوهشگران پیشنهاد کرده اند افرادی که از میگرن رنج می برند، بهتر است آدامس first آدامس جویدن را محدود کنند یا کنار بگذارند. https://sabad.online https://sabad.online/mag





:: برچسب‌ها: https://sabad , online https://sabad , online/mag ,
:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: