لازانیا
نوشته شده توسط : nasrin

لازانیا

لازانیا ابتدا باید قارچ های شسته و خشک شده را به صورت ورقه ای خرد کنیم و در کمی روغن تفت دهیم .مقدار کمی هم نمک روی آن می پاشیم تا مزه دار شود و روی حرارت بالا کمی تفت بخورد و آب نیندازد.سپس پیاز ها را رنده میکنیم و در مقداری روغن تفت میدهیم به طوری که رنگ آن طلایی شود .بعد گوشت چرخ کرده را به آن اضافه میکنیم تا در کنار پیاز ها سرخ شوند. در حین تفت دادن گوشت ها با پیاز ،فلفل دلمه ای نگینی خرد شده را اضافه میکنیم تا به همراه گوشت و پیاز کمی تفت بخورد.

سوپرمارکت اينترنتي

در آخر پخت قارچ ها را به همراه ادویه مخصوص لازانیا و نمک و فلفل و زردچوبه و رب اضافه میکنیم و کاملا هم میزنیم تا همه مواد با هم مخلوط شوند و کنار هم مزه دار شوند.بعد از آماده سازی مواد میانی، باید در یک قابلمه مناسب و نسبتا بزرگ 5 لیتر آب را به جوش بیاوریم و به مقدار 2 الی 3 قاشق روغن و نمک داخل آن بریزیم .

خريد از سوپرمارکت اينترنتي

ورقه های  را به آرامی و تک تک داخل آب جوش قرار دهید تا با مدت زمانی که روی جعبه لازانیا گفته شده که اصولا 8 تا 10 دقیقه می باشد لازانیا ها پخته و نرم شود.در این فاصله میتوانید سس سفید را آماده کنید و برای این کار باید کره را داخل یک قابلمه کوچک داغ کنید و آرد سفید را به آن اضافه کنید و کمی تفت دهید .سپس شیر را اضافه کنید و کمی نمک و فلفل هم داخل آن بریزید تا شیر غلیظ شود و قوامش مثل سس سفید مایونز شود.

خريد محصولات بهداشتي از سوپرمارکت اينترنتي

لازانیا های پخته شده را از آب خارج کنید و با آب سرد آبکش کنید تا بهم نچسبند.در کف ظرف یا تابه ی مورد نظر که میخواهید لازانیا را بچینید کمی روغن بریزید و تمام کف ظرف را با سیب زمینی حلقه ای شده پر کنید.بعد یک لایه از ورقه های  را روی سیب زمینی ها بچینید و با مواد میانی روی ورقه ها بریزید و کمی هم پنیر پیتزای رنده شده بریزید.دوباره لایه بعدی و تا چند مرحله این لایه ها را ادامه دهید و در لایه آخر ورقه های را بریزید و روی آن را با سس سفید پر کنید و با پنیر پیتزای خرد شده تمام سطح  را بپوشانید.

[caption id="attachment_3555" align="alignnone" width="300"]لازانیا لازانیا[/caption]

سوپرمارکت اينترنتي در اروميه

ظرف را روی حرارت ملایم قرار میدهیم تا به مدت نیم ساعت  بپزد. و بعد لازانیا را به اندازه دلخواه برش میدهیم و در ظرف مورد نظر سرو میکنیم.اگر بخواهید لازانیا را در فر بپزید باید فر را از قبل با درجه حرارت 180 درجه سانتیگراد گرم کنید در فر قرار دهید تا بپزند .در انتهای پخت لازانیا قسمت گریل فر را روشن کنید و حدود 10 دقیقه از بالا حرارت دهید تا پنیر روی کمی طلایی شود. ولی مراقب باشید پنیر نسوزد. را وقتی از فر بیرون آوردید صبر کنید تا کمی از دمای پنیر پایین بیاید بعد سرو کنید.

خريد منسوجات از سوپرمارکت اينترنتي

برای سریع تر درست کردن لازانیا میتوانید از سس مایونز استفاده کنید و مقداری از سس را داخل کیسه فریزر ریخته وانتهای آن را سوراخ کنید و مانند قیف به طور یکسان روی مواد بریزید.هنگام پختن  روی حرارت گاز ،حتما روی آن شعله ورق های لازانیا بعد از آبکشی بهم نچسبند و خرد نشوند آنها را روی لبه آبکش و یا روی یک حوله تمیز قرار دهید.در بسته بندی های معمولا یک یا دو بسته کوچک ادویه های مخصوص لازانیا قرار دارد که میتوانید این ادویه جات را می توانید در مرحله آخر روی مواد بریزید.

خريد لبنيات از سوپرمارکت اينترنتي

سعی کنید مایه لازانیا را کم چرب تهیه کنید.حتی از گوشت چرخ کرده گوسفندی بدون چربی استفاده کنید.لازانیا دو نوع دارد که یک نوع آن نیمه آماده است و نیازی به جوشاندن در آب ندارد و نوع دیگر آن معمولی است و روش درست کردن آن روی بسته بندی درج شده است.برای تهیه مواد گوشتی ، ابتدا پیاز را نگینی و خیلی ریز خرد کنید.

خريد اينترنتي سوپرمارکت

همین طور سیر را رنده کرده و یا ریز خرد کنید. درون تابه‌ای کمی روغن زیتون بریزید و روی حرارت قرار دهید. پیاز و سیر خرد شده را درون روغن تفت دهید تا سبک شده و خامی شان گرفته شود. گوشت چرخ کرده را به درون تابه اضافه کنید. (در این مرحله می‌توانید کمی زردچوبه به مواد بزنید) گوشت را به همراه پیاز و سیر تفت دهید تا رنگ گوشت کمی تغییر کند.

انواع محصولات سوپر مارکت

در ظرف جداگانه‌ای قارچ‌های خرد شده را همراه با کمی روغن تفت دهید. می‌توانید چند قطره آب لیموی تازه به قارچ‌ها اضافه کنید تا رنگ آنها سیاه نشود. سپس قارچ‌های تفت داده شده را به مواد گوشتی اضافه کنید. در این مرحله گوجه فرنگی‌های خرد شده، سس سالسا و تمام ادویه ها(نمک، فلفل، پودر سیر و پابریکا، آویشن) را به مواد اضافه کنید و تفت دهید.

خريد اينترنتي لبنيات

(می توانید به جای گوجه تازه از ۳ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی استفاده کنید، در این صورت ۳ قاشق غذاخوری آب هم همراه آن اضافه کنید) در تابه را بگذارید، اجازه دهید گوشت به همراه سایر مواد برای مدت ۳۰ دقیقه روی حرارت ملایم خوب و کامل پخته شود. در آخر جعفری تازه خرد شده به همراه ریحان خشک و جوز هندی را به مواد گوشتی اضافه کرده، تفت دهید و بعد از گذشت ۲ الی ۳ دقیقه زیر تابه را خاموش کنید.

خريد اينترنتي تنقلات

در این مرحله باید سس مخصوص (یا همان سس بشامل) را برای لازانیا با گوشت تهیه کنید. کره را درون تابه‌ای ریخته روی حرارت قرار دهید تا ذوب شود. سپس آرد سفید را اضافه کنید. سپس شیر را درون تابه بریزید، تند تند هم بزنید تا هم آرد درون شیر حل شده و هم گوله نشود. (شیر باید کمی گرم باشد تا آرد به‌خوبی در آن حل شود) در آخر پنیر خامه‌ای و یا ترکیبی از پنیر موزارلا و چدار، همین طور نمک و فلفل را به سس اضافه کنید. هم بزنید تا سس بشامل به غلظت کافی و مناسب برسد.

خريد اينترنتي انواع تنقلات

سپس زیر شعله را خاموش کنید.اگر از ورقه لازانیا خشک استفاده می‌کنید، ورقه‌های را درون آب، روغن و کمی نمک برای مدتی که روی بسته بندی نوشته شده بجوشانید. سپس با آب سرد آبکشی کنید و آنها را روی پارچه تمیز و یا حوله قرار دهید. اما اگر از پیش پخت استفاده می‌کنید، نیازی به جوشاندن ندارد و کافی ست چند دقیقه درون آب ولرم قرار داده تا ورقه‌ها نرم و قابل استفاده شوند.

[caption id="attachment_3556" align="alignnone" width="300"]خرید لازانیا خرید لازانیا[/caption]

بهترين سوپر مارکت اينترنتي

برای چیدن لایه‌های لازانیا با گوشت یک ظرف نچسب مانند پیرکس یا قالب مخصوص فر را آماده کنید. کف و دیواره‌های ظرف را با روغن چرب کنید. سپس با برس مخصوص آشپزی، مقداری از سس بشامل را به کف و دیواره‌های ظرف بکشید تا خوب و کامل آغشته به سس شوند.(این ترفند مانع از خشک شدن و چسبیدن لازانیا می‌شود) سپس شروع به چیدن ورقه‌ها کنید. ابتدا یک لایه ورقه بچینید، روی آن را با برس آغشته به سس بشامل کنید، بعد کمی پنیر پیتزا بریزید.

خريد اينترنتي محصولات پروتئيني

سپس مقدار نازک و کمی از مواد گوشتی را روی لایه قرار دهید، در اینجا ادویه مخصوص را به همراه آویشن روی مواد بپاشید. و در نهایت مجددا پنیر پیتزا بریزید. لایه‌های بعد را به همین ترتیب ادامه دهید. ۴ الی ۶ لایه بچینید.با سس بشامل و پنیر پیتزا فراوان خوب و کامل پوشش دهید.مقداری آب روی سطح لازانیا اسپری کنید(ابن کار مانع از خشک شدن سطح آن خواهد شد) حالا ظرف را درون فر که آن را از قبل گرم کرده‌اند برای مدت ۴۵ الی ۶۰ دقیقه و با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد قرار دهید تا پخته شود.

خريد محصولات پروتئيني

در آخر برای مدت ۲ الی ۳ دقیقه، فر را روی حالت گریل قرار دهید تا روی لازانیا خوب طلایی و خوش رنگ شود. با گوشت چرخ کرده خوشمزه شما آماده می‌باشد. وقتی آن را از فر خارج کردید، ۱۰ دقیقه اجازه دهید تا داغی و حرارت آن کم شود و سپس برش داده و سرو کنید. (اگر بلافاصله و داغ برش بزنید لازانیا از هم می‌پاشد) را می‌توانید همراه با انواع سس، سالاد و نوشیدنی دلخواهتان نوش جان کنید.

محصولات بهداشتی در سوپرمارکت اينترنتي

شما می‌توانید به جای جعفری تازه و یا همراه آن، سبزیجات دیگری مانند فلفل دلمه‌ای، هویج، ذرت و… را به موادتان اضافه کنید.پیاز مورد استفاده در مواد میانی باید نگینی و خیلی ریز خرد یا رنده شود.مواد گوشتی را تا حد ممکن با کمترین مقدار روغن تهیه کنید. همچنین از گوشت چرخ کرده بدون چربی و یا کم چربی استفاده کنید.در هر لایه باید مقدار کمی مواد گوشتی و پنیر قرار دهید. مقدار پنیر روی سطح رویی لازانیا باید فراوان باشد و کامل پوشش دهد.

شکلات ترکیه

تا حد امکان مواد میانی لازانیا را با کمترین مقدار روغن تهیه کنید. همچنین اگر از گوشت چرخ کرده استفاده می‌کنید، گوشت بدون چربی و یا کم‌چربی را انتخاب کنید.پیازی که در تهیه مواد میانی به کار می‌رود، باید خیلی ریز خرد شود (می‌توانید پیاز را رنده کنید).اگر در مواد میانی از رب استفاده می‌کنید، مقدار آن کم باشد. همچنین همراه آن چند قاشق آب اضافه کنید.لازانیا را در ظرف نچسب (پیرکس) تهیه کنید. کف و دیواره‌های ظرف باید با کره یا روغن چرب شده و با سس بشامل پوشش داده شود.

شکلات ولنتاین

روی هر ورق لازانیا، مقدار نازک و کمی مواد گوشتی یا سبزیجات قرار دهید. سپس مقدار کمی پنیر روی هر لایه بریزید.وقتی لایه‌ها تمام شد، روی آخرین لایه را با سس سفید مخصوص (سس بشامل) و پنیر فراوان کاملا پوشش دهید.قبل از قرار دادن لازانیا در فر، مقداری آب روی سطح آن اسپری کنید (باعث می‌شود لازانیای شما خشک نشود).یک ظرف پیرکس را پر از آب کنید و همراه با آن درون فر قرار دهید (این ترفند مانعِ خشک شدن می‌شود).

شکلات خارجی

در انتهای پخت، ۲ الی ۳ دقیقه فر را روی حالت گریل قرار داده تا روی لازانیای شما طلایی و خوش‌رنگ شود.وقتی لازانیا را از فر خارج کردید، برای ۱۰ دقیقه اجازه دهید تا حرارت آن بیفتد و کمی خنک شود، سپس برش داده و سرو کنید (در صورتی که بلافاصله و داغ برش دهید از هم می‌پاشد).همچنین می‌توانید لازانیا بدون فر را به‌راحتی تهیه کنید. برای این منظور از تابه دو طرفه استفاده کنید. کف تابه را چرب کرده، سس بشامل بزنید. برای نچسبیدن لازانیا می‌توانید یک ردیف سیب‌زمینی ورقه‌ای کف تابه بچینید.

خريد مواد غذايي

تابه را روی شعله پخش کن و با حرارت کم قرار داده تا کامل پخته شود. لازانیا در فر دست‌ساز و روی گاز نیز به‌راحتی تهیه می‌شود. پخت بدون فر بسیار ساده و عالی است و تنها روی طلایی نمی‌شود.گوشت چرخ کرده را با پیاز سرخ شده و ۲ قاشق سوپخوری روغن تفت می‌دهیم و می‌گذاریم با یک لیوان آب بپزد تا به روغن بیفتد. رب گوجه فرنگی را اضافه کرده و نمک و فلفل آن را میزان می‌کنیم. از این مایه گوشتی برای انواع غذاهای ماکارونی و لازانیا استفاده می‌کنیم.

خريد انواع مواد غذايي

برای پخت خمیر لازانیا (مثل ماکارونی)، در یک قابلمه بزرگ آب ریخته، می‌گذاریم تا آب به جوش آید. نمک و مقداری روغن برای جلوگیری از چسبیدن خمیرها به آب می‌افزاییم. بعد از آن خمیرها را در آب در حال جوش ریخته و بعد از چند و بلافاصله روی آن آب سرد می‌ریزیم تا خمیرها به هم نچسبند. سپس به آرامی خمیرها را برداشته و روی یکپارچه تمیز می‌گذاریم تا آب آن مقداری گرفته شود. توجه کنید که موقع برداشتن از آبکش، خمیرها پاره نشوند. حالا خمیر لازانیا آماده است تا مواد گوشتی را روی آن قرار دهیم.

خريد انواع مواد غذايي

در ظرف تفلون یا پیرکس مناسب، ۲ قاشق سوپخوری روغن آبکرده و یک ردیف خمیر لازانیا قرار می‌دهیم و یک ردیف پنیر رنده شده و مقداری از مایه گوشتی و سس سفید را روی آن می‌ریزیم. سپس روی آن یک ردیف دیگر خمیر و سس سفید ومایه گوشتی و پنیر رنده شده ریخته و به همین صورت ادامه می‌دهیم. ظرف را روی پنجره بالای فر قرار می‌دهیم تا با حرارت ۳۵۰ درجه فارنهایت به مدت نیم ساعت بماند و پنیر روی آن کمی برشته شود. خمیر لازانیای آماده را می‌توانید از سوپرها نیز تهیه کنید.

[caption id="attachment_3561" align="alignnone" width="239"]قیمت لازانیا قیمت لازانیا[/caption]

خريد لبنيات

به سس مخصوصی که در لازانیا استفاده می‌شود، سس بشامل می‌گویند. بشامل (مخلوطی از سه ماده غذایی از جمله آرد، فرانسوی سفید رنگ است که اکثرا به علت رنگش با پنیر پیتزای روی لازانیا اشتباه گرفته می‌شود. برای تهیه یک لازانیای خوشمزه رعایت تناسب بشامل و پنیر پیتزا بسیار مهم است که در ادامه توضیح می‌دهیم. روش تهیه این سس بسیار ساده است و مشکل‌ترین بخش آن، “جلوگیری از گلوله گلوله شدن آرد” است. بنابراین هم زدن پیوسته در تهیه سس بشامل اهمیت زیادی دارد. https://sabad.online https://sabad.online/mag

خريد انواع نوشيدني

وجود این سس باعث می‌شود تا مواد به هم نچسبند و به آن‌ها طعم بی‌نظیری می‌دهد.یگری تفت دهیم تا خامی آرد از بین برود. هم‌چنین کره را نیز در ظرف دیگری آب می‌کنیم و سپس این دو را به مدت 2 دقیقه باهم تفت می‌دهیم تا مخلوط یکدست شود سپس شیر را به‌آرامی به ظرف اضافه می‌کنیم باید توجه داشت که حین اضافه کردن شیر به‌طور پیوسته و آرام مخلوط را هم بزنیم تا آرد گلوله گلوله نشود. وقتی مخلوط به غلظت مناسبی رسید، ریختن شیر را قطع می‌کنیم.

انواع نوشيدني

درآخر می‌توانیم کمی نمک و فلفل و اندکی جوز هندی به آن اضافه کنیم. هم‌چنین می‌توانیم برای بهتر شدن طعم آن در صورت تمایل از خامه نیز استفاده کنیم. به همین سادگی طی مدت 15 دقیقه  استفاده نمود.ابتدا فر را روی ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد قرار می‌دهیم تا گرم شود. سپس پیازها را پوست‌کنده، شسته و مربع‌های کوچک خرد می‌کنیم. هم‌چنین 2 حبه سیر را نیز به‌صورت ریز خرد یا رنده می‌کنیم. سپس کمی روغن درون ماهی‌تابه ریخته و پیاز و سیر خرد شده را به آن اضافه می‌کنیم و تفت می‌دهیم. https://sabad.online https://sabad.online/mag 

انواع نوشيدني در سوپرمارکت اينترنتي

به‌جای روغن مایع از روغن‌زیتون نیز می‌توان استفاده کرد. روغن‌زیتون طعم و عطر فوق‌العاده‌ای به مواد می‌دهد و هم‌چنین در تهیه لازانیای اصل ایتالیایی از آن استفاده می‌شود. اگر از روغن زیتون استفاده می‌کنید، مراقب باشید که حتما از حرارت خیلی کم استفاده کنید تا روغن نسوزد.بعد از آنکه پیازها اندکی طلایی و نرم شدند، زردچوبه به همراه سیر و پیاز تأثیر زیادی درگرفتن بوی بد گوشت دارد. در همین حین بقیه مواد نظیر قارچ و فلفل دلمه‌ای را نیز می‌شوییم و با دستمال خشک، آب قارچ‌ها را می‌گیریم. https://sabad.online https://sabad.online/mag

خريد محصولات پروتئيني در سوپرمارکت اينترنتي

سپس قارچ‌ها را بر روی تخته به‌صورت ورقه‌ای و فلفل دلمه‌ای‌ها را به‌صورت مربع‌های کوچک خرد می‌کنیم.هنگامی که رنگ گوشت تغییر کرد، 2 قاشق رب گوجه‌فرنگی به همراه ۱ قاشق سس گوجه‌فرنگی را به آن اضافه می‌کنیم و سپس قارچ و فلفل دلمه‌ای را که قبلاً خردکرده بودیم به آن اضافه می‌نماییم. به‌خوبی مخلوط را هم می‌زنیم و به آن نمک، فلفل و پودر آویشن و در صورت تمایل کمی ادویه پاپریکا ( پاپریکا ادویه خوشمزه ای است که حاصل از خشک کردن فلفل دلمه ای و پودر کردن آن است. https://sabad.online https://sabad.online/mag

محصولات پروتئيني

می‌توانید آن را در منزل درست کنید یا به شکل آماده خریداری کنید. این ادویه طعم واقعا متفاوتی به غذاهای شما می‌دهد.)  اضافه می‌کنیم. به مخلوط نصف استکان آب اضافه می‌کنیم و اجازه می‌دهیم تا مواد لازانیا به‌خوبی جا بیفتد.بسته حاوی لازانیا را بازکرده و ورقه‌های لازانیا را در ظرف حاوی آب جوش و اندکی نمک می‌گذاریم تا بپزد. هنگامی‌که ورقه‌های لازانیا نرم شد آن‌ها را آبکش می‌نماییم. حال ظرف شیشه‌ای پیرکس را انتخاب کرده و کف ظرف و دیواره‌های آن را با اندکی روغن یا روغن‌زیتون چرب می‌کنیم. https://sabad.online https://sabad.online/mag

تنقلات

اگر کف ظرف را چرب نکنید، ورقه‌های لازانیا به کف ظرف می‌چسبند و هنگام سرو غذا ساختار کلی لازانیا به هم می‌ریزد.پس از اینکه ورقه‌های لازانیا را پختیم، ابتدا 2 لایه در کف ظرف می‌چینیم و روی آن سس بشامل می‌زنیم. سپس موادی که درست کردیم را روی سس ریخته تا کاملاً آن را بپوشاند. در آخر پنیر پیتزا را روی مواد می‌ریزیم و دوباره 1 الی 2 ورق لازانیا را روی آن قرار می‌دهیم و لایه‌های بعدی را نیز همان‌گونه که توضیح داده شد می‌چینیم و درون فر قرار می‌دهیم. بعد از گذشت نیم ساعت لازانیا حاضر است. https://sabad.online https://sabad.online/mag





:: برچسب‌ها: https://sabad , online https://sabad , online/mag ,
:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: