خرید نوشابه
نوشته شده توسط : nasrin

خرید نوشابه

خرید نوشابه نیز مانند هر خوردنی دیگر اگر بیش از اندازه مصرف نشود (مانند هر دو هفته یک بار) مضر نیست. در صورت مصرف بیشتر به نسبت مقدار آن عوارضش محسوس‌ تر می‌شود. نوشابه برای دندان شیری بسیار خورنده است. بگونه‌ای که دندان کودک خرید نوشابه در یک ظرف نوشابه حل می‌شود.

خريد مواد غذايي

همچنین برای دندان‌های دائمی به دلیل کاهش مقاومت به خوردگی مضر است. هر نوشابه حاوی کافئین، گاز کربن دی‌اکسید، اسید فسفریک و ۱۰ قاشق چایخوری شکر است. شیرینی زیاد شکر به خاطر وجود اسید فسفر یک تا حدّ زیادی خنثی می‌شود. تحقیقات خرید نوشابه اخیر نشان می‌دهد که نوشیدنی‌های شیرین عامل مستقیم مرگ ناشی از دیابت، بیماری‌های قلبی و سرطان محسوب می‌شود.

خريد انواع مواد غذايي

آمار نشان می‌دهد که مرگ ناشی از آن، به اندازه آنفلوآنزا وسعت دارد.تیم تحقیقاتی مدرسه فریدمن در دانشگاه تافتس ماساچوست آمریکا اعلام کرد نوشابه‌های شیرین هر ساله جان ۱۸۴ هزار نفر را در جهان می‌گیرد. بعلاوه نوشابه‌های شیرین مهم‌ترین عامل چاقی است و چاقی با بیماری ‌های دیگر مرتبط است. پیش از این تحقیقات نشان داده بود که بیماری‌های مرتبط با خرید نوشابه چاقی عامل بیش از ۱۷ میلیون مرگ در سال است.

انواع مواد غذايي

یک داروساز انگلیسی با مطالعه بر روی تأثیرات منفی یک بطری کوکاکولا پس از گذشت یک ساعت در بدن، هشدار داد که اگر قلب و بدن خود را دوست دارید از مصرف این نوشابه پرهیز کنید. در ۱۰ دقیقه نخست پس از مصرف این نوشابه گازدار، ۱۰ قاشق چایخوری شکر وارد بدن ما می‌شود که عملاً میزان آن ۱۰۰ درصد نیاز روزانه محسوب می‌شود اما با توجه به وجود اسید فسفریک در ترکیبات آن، بدن حالت تهوع پیدا نمی‌کند؛ زیرا این نوع افزودنی طعم شکر را تغییر داده و فرد می‌تواند آن را بنوشد.

خريد انواع نوشيدني در سوپرمارکت اينترنتي

۲۰ دقیقه پس از نوشیدن کوکاکولا میزان قند در خون به اوج خود می‌رسد که سپس منجر به ترشح انسولین در بدن می‌شود؛ در این لحظه کبد واکنش نشان داده و تمام قند موجود را به چربی تبدیل می‌کند. پس از گذشت ۴۰ دقیقه از نوشیدن کوکاکولا، جذب کافئین موجود در آن نیز تکمیل شده و مردمک چشم‌ها گشاد و فشار خون بالا می‌رود و کبد نیز در واکنش قند را وارد سیستم گردش خون خرید نوشابه می‌کند.

[caption id="attachment_3601" align="alignnone" width="300"]خرید نوشابه خرید نوشابه[/caption]

خريد انواع نوشيدني

اکنون گیرنده‌های ادنوزین مغز بکار افتاده و با خواب آلودگی مبارزه می‌کند. پس از گذشت ۴۵ دقیقه از مصرف این نوشابه بدن تولید دوپامین را افزایش داده و مراکز لذت در مغز را فعال می‌کند؛ دقیقاً همانگونه که هروئین در بدن عمل می‌کند. در حالی که پس از گذشت ۶۰ دقیقه از نوشیدن آن، اسید فسفریک با به هم متصل کردن کلسیم، منیزیم و روی در معده منجر به افزایش سوخت و ساز خرید نوشابه شده و قند بالا در خون نیز منجر به دفع کلسیم از طریق ادرار از بدن می‌شود.

انواع نوشيدني

مطالعات متعددی تاثیرات منفی نوشابه را روی وزن ، دندان نشان داده اند. با این حال نوشیدن نوشابه خطرات زیادی دارد. طبق گفته خرید نوشابه ارومانیتور ، میانگین افراد در ایالات متحده بیش از 126 گرم شکر روزانه مصرف می کنند. این برابر با 25.2 قاشق سوپ خوری، یا معادل نوشیدن کمی بیش از 12 اونس نوشابه است.

انواع نوشيدني در سوپرمارکت اينترنتي

با اینکه مصرف نوشابه در بسیاری از کشورها رو به کاهش است، بسیاری از مردم هر روز نوشابه می نوشند. 21 خطر نوشابه را با خرید نوشابه شما در این بخش از سلامت نمناک به اشتراک می گذاریم تا حتما آن را مطالعه کرده و با آگاهی کامل مصرف نوشابه را کنار بگذارید. متاسفانه مصرف نوشابه های گازدار بطور فزاینده در میان مـردم دنیا بخصوص ایرانیان که رکورددار مصرف این ماده هستند رواج پیدا کرده است.

خريد محصولات پروتئيني در سوپرمارکت اينترنتي

ولی آیـا افرادی که با علاقه این نوشیدنی سمی را مصرف می کنند از عوارض و خطرات آن خبرند؟ باید بدانید یک واقع تلخ در مورد خرید نوشابه نوشابه ها این است که به آنها عمدا کافئین افزوده میگردد تا ایجاد اعتیاد و وابستگی در مصرف کنندگان خود کنند و این کافئین موجود در نوشابه های گازدار نسبت به دیگر نوشیدنیهای حاوی کافئین مانند قهوه و چای سریع تر جذب بدن می شود.

محصولات پروتئيني

در یک مطالعه 11 ساله دانشکده پزشکی هاروارد، بین 3،318 زن، محققان دریافتند نوشابه خطر عملکرد کلیه ها را بالا می برد.
خرید نوشابه میزان بالای شکر در نوشابه باعث فشار پانکراس می شود و به طور بالقوه آن را ترک می کند و نمی تواند نیاز بدن به انسولین را حفظ کند. نوشیدن یک یا دو نوشیدنی قندی روزانه خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را تا 25 % افزایش می دهد.

تنقلات

قوطی های نوشابه با بی پی ای پوشیده می شود :قوطی نوشابه حاوی (بی پی ای)است، که از بیماری های قلبی گرفته تا چاقی و مشکلات تولید مثل، ارتباط دارد.نوشابه باعث خشکی بدن می شود : کافئین ادرار اور است و تولید ادرار را بیشترمی کند و باعث می شود بیشتر ادرار کنید. وقتی سلول های بدن خشک می شوند، به سختی مواد مغذی را جذب می کنند و همچنین برای بدن دشوار می شود تا مواد زائد را از بین ببرند.

خريد لبنيات

رنگ کاراملی نوشابه با سرطان ها مرتبط است ؛ رنگ قهوه ای مصنوعی در نوشابه فرآیندی شیمیایی است که از شکر سوخته درست نشده است. بوسیله واکنش قند با آمونیاک و سولفیت زیر فشار بالا و دما درست شده است. این واکنش های شیمیایی منجر به شکل گیری 2 - (2 - MI)و 4 (4 - MI)می شوند که در مطالعات انجام شده توسط دولت نشان داد منجر به سرطان ریه، کبد، یا سرطان خون ، تیروئید در موش های آزمایشگاهی می شود.

خريد تنقلات

رئیس قلب ،التهاب در دانشگاه پنسیلوانیا می گوید ارتباطی بین مشکلات عروقی و محصولات حاوی شکر سوخته وجود دارد.
خرید نوشابه یک بطری 20 اونس نوشابه حاوی 17 قاشق چای خوری شکر و 240 کالری و عاری از هر ارزش غذایی است.متوسط حدود یک ساعت پیاده روی برای سوزاندن 240 کالری در نوشابه 20 اونسی لازم است.

خريد مواد غذايي خشک

هر نوشابه یا نوشیدنی های قندی که روزانه مصرف می شود احتمال چاقی را بیش از 60 % را افزایش می دهد. نوشیدنی های خرید نوشابه دیگر به مشکلات سلامتی کودکان نیز مرتبط هستند.نوشابه باعث چاقی می شود مصرف نوشابه باعث چاقی و افزایش وزن می شود هر نوشابه که روزانه مصرف می شود، خطر بیماری قلبی را تا 20 % در مردان افزایش می دهد.

خريد محصولات لبنياتي

آزمون آزمایشگاه در مورد اسیدیته نوشابه نشان می دهد مقدار اسید در نوشابه مینای دندان را از بین می برد. سطح پ هاش در خرید نوشابه نوشابه می تواند 2.5 باشدمیانگین 20 اونس نوشابه معادل با 17 قاشق چای خوری شکر است، اما نوشابه برای دندان و سلامت کلی بدن خوب نیست. نوشابه شکر بسیار زیادی دارد.

محصولات لبنياتي

در حالی که بسیاری از مردم شکر مصنوعی را برای مصرف کالری پایین انتخاب می کنند. قند مصنوعی به بیماری های متعدد از خرید نوشابه جمله سرطان مرتبط هستند.نوشابه ها حاوی فسفریک اسید هستند مقادیر زیادی از کلسیم استخوان را کاهش می دهد.

خريد کنسرو و غذاي آماده

پس از مطالعه چندین هزار مرد و زن، محققان در دانشگاه تافتس، دریافتند زنانی که روزانه 3 یا بیشتر نوشابه می نوشند، تقریبا 4 درصد از تراکم مواد معدنی استخوان را در باسن خود دارند، هر چند که محققان کلسیم و جذب ویتامین د را کنترل می کنند.
دکتر هانس -، مدیر گروه ورزش و توان بخشی در دانشگاه بنگور، انگلستان، دریافته است که نوشیدن نوشابه به طور منظم می تواند متابولیسم بدن انسان را تغییر دهد.

انواع کنسرو و غذايي آماده

شرکت کنندگان روزانه 140 گرم شکر مصرف می کنند (که کم تر از دو قوطی نوشابه است). نتایج:متابولیسم آن ها بعد از چهار هفته خرید نوشابه تغییر کرد و برای آن ها سخت شد که چربی را بسوزانند و وزن کم کنند . نوشیدن بیشتر از یک نوشابه روزانه خطر بیماری قلب ،سندروم متابولیک را افزایش می دهد.

[caption id="attachment_3602" align="alignnone" width="300"]نوشابه نوشابه[/caption]

خريد انواع کنسرو و غذاي اماده

نویسنده کتاب مطالعه و مربی پزشکی در دانشکده پزشکی هاروارد می گوید:"اگر بیشتر از یک یا چند نوشیدنی را روزانه می خرید نوشابه نوشید، ممکن است ریسک توسعه عوامل خطر متابولیک برای بیماری های قلبی را افزایش دهیدمطالعه در مرکز علوم درمانی دانشگاه تگزاس نشان داد هر چه رژیم غذایی بیشتر شامل نوشابه باشد ریسک اضافه وزن بیشتر می شود.

خرید مواد غذایی منجمد

نوشابه ها و هر نوشیدنی شیرین دیگر به بیماری کبد چرب مرتبط است.
خرید نوشابه آن ها بنزوات سدیم یا بنزوات پتاسیم دارند و در تمام نوشابه ها ی مورد استفاده قرار می گیرد. این مواد شیمیایی توانایی آسیب شدید به دی ان ای در میتوکندری را دارند تا به طور کامل آن را غیر فعال کنند

خريد محصولات غذايي منجمد

نتیجه ی تحقیقات ثابت کرده است مصرف نوشابه باعث آسیب به ریه و افزایش ریسک ابتلا به آسم می شود. سردرد هم یکی دیگر خرید نوشابه از عوارض نوشیدن نوشابه است. مصرف نوشابه باعث سردرد می شوداز آنجا که یکی از عوارض جانبی رژیم غذایی، افزایش وزن است، فشار خون بالا می تواند از عواقب آن باشد.

انواع محصولات غذايي منجمد در سوپرمارکت اينترنتي

همچنین شامل مقدار زیادی سدیم است، که می تواند سطح فشار خون را افزایش دهد. تنها در یک قوطی، 57 میلی گرم سدیم خرید نوشابه وجود دارد. نابودی بدن با خوردن نوشابه و عوارض مصرف این نوشیدنی پرخطر نوشابه یکی از نوشیدنی های صنعتی است که آمار مصرف بالایی در جهان دارد حال آنکه همین نوشیدنی پر طرفدار بخش هایی از بدن را از بین می برد که ما در طول عمرمان به آنها خیلی احتیاج داریم.

انواع محصولات غذايي در سوپرمارکت اينترنتي

نوشیدنی های قندی به عنوان عامل اصلی مشکلات سلامتی مثل چاقی، دیابت نوع 2 و پوسیدگی دندان در نظر گرفته می شوند خرید نوشابه اما آیا تا به حال به این فکر کرده اید که این نوشیدنی ها بعد از مصرف چه عملکردی بر روی بدن شما انجام می دهند؟طبق آمار مراکز کنترل و پیش گیری بیماری ها (CDC)، حدود نیمی از مردم در هر روز، نوشیدنی های قندی می نوشند و مصرف این نوشیدنی ها در بین نوجوانان و جوانان بسیار بالا است.

خريد مواد غذايي پروتئيني

تقریباً 10 قاشق چای خوری شکر در یک قوطی نوشابه وجود دارد. سازمان بهداشت جهانی توصیه می کند که هر روز بیشتر از 6 خرید نوشابه قاشق چای خوری شکر مصرف نکنید، به این معنی که نوشیدن فقط یک نوشابه در روز می تواند برای ما کاملا مضر باشد به این ترتیب، تعجبی ندارد که مصرف نوشیدنی های شیرین با مجموعه ای از مشکلات سلامتی مرتبط است.

خريد مواد غذايي بسته بندي شده

طبق گزارشات، افرادی که روزانه 1 تا 2 قوطی نوشیدنی های قندی می نوشند، 26 درصد بیشتر احتمال ابتلا به دیابت نوع 2 را دارند خرید نوشابه و ماه گذشته گزارش شد و در مطالعه ای ادعا می کنند که 184.000 مرگ و میر جهانی در هر سال برای مصرف نوشیدنی های شیرین اتفاق می افتد.

خريد کنسرو و غذاي آماده در سوپرمارکت اينترنتي

نوشابه قابل مقایسه با هروئین است، به این دلیل که چگونه و بر کدام بخش های بدن را تحریک می کند.قند فشرده نوشابه، نتیجه خرید نوشابه محتوای بالای شکر است که به محض ورود برای بدن ما تهدید آمیز است.با این حال، فسفریک اسید موجود در این نوشیدنی باعث ایجاد شیرینی می شود و ما را قادر می سازد تا کم آب بخوریم.

محصولات غذايي در سوپرمارکت اينترنتي

اتفاق خطرناک و بدی که بعد از مصرف نوشابه در بدن رخ می دهد سطح قند خون در عرض 20 دقیقه پس از نوشیدن نوشابه به طور خرید نوشابه چشمگیری افزایش می یابد. سپس کبد، مقدار زیاد شکر را به چربی تبدیل می کند. در عرض 40 دقیقه بدن همه کافئین را از نوشابه جذب کرده و باعث انبساط مردمک چشم و افزایش فشار خون شده است. در این نقطه، گیرنده های آدنوزین در مغز مسدود شده اند و از خستگی جلوگیری می کنند.

خريد ترشيجات

پنج دقیقه بعد، ترشح دوپامین - یک انتقال دهنده عصبی که به کنترل لذت و مراکز پاداش مغز کمک می کند افزایش می یابد. روشی خرید نوشابه که نوشابه این مراکز را تحریک می کند، قابل مقایسه با اثرات هروئین است و باعث می شود که بدن ما بیشتر این نوشیدنی را طلب کند.

خريد انواع ترشيجات

یک ساعت پس از نوشیدن آن، یک افت کاهش قند شروع خواهد شد و باعث حساسیت و خواب آلودگی می شود. علاوه بر این، آب خرید نوشابه از طریق ادرار، همراه با مواد مغذی که برای سلامتی مهم هستند، از بدن بیرون می روند. اینفوگرافیک تنها برای نوشابه قابل استفاده نیست، بلکه برای همه نوشیدنی های کافئینی می باشد. نوشابه فقط حاوی فروکتوز نیست، بلکه نمک و کافئین بسیار بالایی هم دارد.

خريد انواع کنسرو و کمپوت

مصرف منظم این مواد در مقادیر بالا، ممکن است که منجر به فشار خون بالا، بیماری های قلبی، دیابت و چاقی شود. با این وجود، خرید نوشابه مصرف مقدار کم آن مشکلی ایجاد نمی کند و باعث آسیب جدی نمی شود.یکی از سخنگویان "کوکاکولا" می گوید که این نوشیدنی " کاملاً برای نوشیدن امن است و می تواند به عنوان بخشی از رژیم غذایی متعادل و سبک زندگی سالم مورد استفاده قرار گیرد."

خريد کنسرو و کمپوت

در ماه اوت، اینفوگرافیک دیگری معروف شد و افشا کرد که چگونه نوشیدنی های انرژی بدن را ظرف 24 ساعت نوشیدن آن ها تحت خرید نوشابه تاثیر قرار می دهد. زمانی که کسی یک قوطی نوشابه و یا هر نوشیدنی شکری مشابه را می نوشد، ببینید چه اتفاقی می افتد. 10 قاشق چای خوری شکر به سیستم ایمنی بدن شما می رسد.

خرید برنج از سوپر مارکت اينترنتي

(100 % از مصرف روزانه توصیه شده) و فوراً از مزه و شیرینی شدید آن استفراغ نمی کنید، زیرا فسفریک اسید و دیگر طعم دهنده خرید نوشابه های آن، به شما این اجازه را می دهند که آن را پایین نگه دارید. افزایش شدید قند خون، باعث ترکیدن و پخش شدن انسولین می شود. کبد با تبدیل کردن هر نوع شکری که می تواند به چربی تبدیل شود، به این کار پاسخ می دهد.

خرید روغن از سوپر مارکت اينترنتي

در حیوانات، یا حداقل در موش های آزمایشگاهی، مشخص است که اگر فروکتوز به میزان کافی و با سرعت به کبد برسد، کبد آن را خرید نوشابه به میزانی چربی تبدیل می کند.این، باعث می شود که یک وضعیت شناخته شده به عنوان مقاومت انسولین، که در حال حاضر مشکل اصلی چاقی است، و نقص اساسی در بیماری قلبی و در نوع دیابت نوع 2 که در افراد چاق شایع است، اتفاق بیفتد.

خرید روغن مایع

همچنین ممکن است نقص اساسی در بسیاری از سرطان ها نیز باشد. جذب کافئین کامل شده است. مردمک چشم شما گشاد خرید نوشابه می شود، فشار خون افزایش می یابد،و به عنوان پاسخی جریان قند خون را بیشتر می کند. گیرنده های آدنوزین در مغز شما در حال حاضر مانع جلوگیری از خواب آلودگی می شوند.

[caption id="attachment_3604" align="alignnone" width="300"]انواع نوشابه انواع نوشابه[/caption]

خرید روغن جامد

بدن شما ترشح دوپامین را بالا می برد و مراکز لذت مغز شما را تحریک می کند. این همان اتفافی است که هروئین نیز بر روی بدن ایجاد می کند. کافئین، دارای خاصیت آنکسیولیتیک قوی و اثر روانشناسی با فعال سازی گیرنده های μ - افیونی است.فسفریک خرید نوشابه اسید، کلسیم، منیزیم و روی در روده، متابولیسم را تقویت می کند. این ترکیب با دوزهای بالای شکر و شیرین کننده های مصنوعی همراه است که افزایش ترشح کلسیم را نیز افزایش می دهد.

خرید برنج ایرانی

ویژگی های دیورتیک کافئین باعث می شود که ادرار کنید. خروجی کامل ادرار شامل آب، کلسیم، منیزیم، سدیم، کلرید، پتاسیم و خرید نوشابه کراتینین می باشد و دو ساعت پس از مصرف کافئین، در مقایسه با نوشیدنی افزایش می یابد.وقتی که نوشابه می نوشید بدنتان شروع به کاهش قند خواهد کرد.

خرید برنج هندی

چنانچه در بخش قبلی سلامت نمناک و در مطلب عوارض و مضررات نوشابه گفته شد ممکن است کج خلق و یا تنبل شوید. شما خرید نوشابه هم همین الان تمام آبی که در "نوشابه" وجود داشت را خالی کردید. اما قبل از اینکه بدن بتواند مواد مغذی ارزشمند آن را برای چیزهایی مانند گوارش یا استخوان ها و دندان های قوی استفاده کند، همه آنها با ادرار از بین رفته اند.

خرید موادغذایی آنلاین

نوشابه (soft drink) همان طور که از اسمش پیداست یک نوشیدنی است که ترکیبات آن شامل آب گازدار، مواد شیرین‌کننده و خرید نوشابه اسانس می‌شود. این نوشیدنی به دلیل گازدار بودن و افزودنی‌های جذابش مشهور است.نوشابه یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های دنیاست. ایران یکی از کشورهایی است که بالاترین سرانه مصرف نوشابه را در جهان دارد هرچند که از نظر میزان مصرف لبنیات در انتهای جدول جهانی قرار دارد.

خرید آنلاین موادغذایی

لذت و خوشمزگی نوشابه بر کسی پنهان نیست. این نوشیدنی گازدار به قدری وسوسه‌انگیز است که واقعا نمی‌توان به راحتی از کنار آن گذشت و بی‌خیالش شد.در اینکه نمی‌توان مصرف این نوشیدنی را کنار گذاشت با شما هم‌عقیده هستیم منتها زیاده‌روی در نوشیدن آن را رد می‌کنیم. چاقی، پوکی استخوان، بیماری‌های قندی، اختلالات گوارشی و پوسیدگی دندانی می‌تواند بخشی از عوارض زیاده‌روی در مصرف نوشابه باشد.

خرید موادغذایی ارزان

پس بهتر است برای اینکه بتوانید همیشه بنوشید، گزیده و کم بنوشید.سرچشمه نوشابه در تولید نوشیدنی‌های دارای طعم میوه نهفته است. در خاورمیانه‌ی قرون وسطایی، انواع نوشابه‌های با طعم میوه وجود داشت و اغلب با ترکیباتی مانند شکر و عسل شیرین می‌شدند. سایر افزودنی‌های رایج لیمو، سیب، انار، تمبر، عناب، مشک، نعنا و یخ بود. نوشیدنی‌های خاورمیانه بعداً در اروپای قرون وسطایی رواج یافت، به‌طوریکه کلمه “شربت” از عربی گرفته شده است.





:: برچسب‌ها: https://sabad , online https://sabad , online/mag ,
:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: