آبلیمو
نوشته شده توسط : nasrin

آبلیمو

آبلیمو هر روز صبح از فواید نوشیدن آب لیمو لذت ببرید! لیمو‌ها دارای مزایای سلامتی زیادی هستند که برای قرن هاست شناخته شده اند. لیمو ترش فواید سلامتی زیادی دارد وبرای قرن هاست انسان‌ها از آن مطلع هستند. دو مورد اصلی، قدرت  آنتی باکتریایی و ضد ویروسی شان و توانایی در تقویت سیستم ایمنی بدن است.

سوپرمارکت اينترنتي

آب لیمو همچنین به عنوان کمک کننده در کاهش وزن مفید است، زیرا سبب بهبود فرایند هضم در دستگاه گوارش می‌شود و کبد را نیز پاکسازی می‌کند. نوشیدن آب لیمو هر روز صبح راهی عالی برای اضافه کردن لیمو به رژیم غذایی و ارتقا بخشیدن به سلامتی است.

سوپرمارکت اينترنتي در اروميه

لیمو‌ها حاوی بسیاری از مواد به ویژه اسید سیتریک، کلسیم، منیزیم، ویتامین C. بیوفلاوونوئید‌ها، پکتین و لیمونن هستند که  باعث تقویت سیستم ایمنی و مقابله با عفونت می‌شوند. در این مطلب ۱۰ مزیت نوشیدن آب لیمو در هر روز بیان شده است.

خريد منسوجات از سوپرمارکت اينترنتي

نوشیدن این دمنوش شبانه ممنوع است درمان بی‌خوابی‌ شبانه با این شربت برای این دستور العمل باید از آب تصفیه شده استفاده کنید و گرم باشد، حتما نباید آب جوش باشد. از آب سرد استفاده نکنید، زیرا بدن شما برای پردازش آن مدت زیادی را  صرف خواهد کرد و برای پردازش آب سرد به گرم به انرژی بیشتری نیاز دارد. همیشه در صورت امکان از لیمو‌های تازه یا ارگانیک استفاده کنید و هرگز آب لیمو آماده استفاده نکنید.

[caption id="attachment_3836" align="alignnone" width="267"]آبلیمو آبلیمو[/caption]

خريد لبنيات از سوپرمارکت اينترنتي

۱/۲ لیمو را در یک لیوان بچکانید و اول صبح آن را با معده خالی بنوشید.آب لیمو به از بین بردن مواد زائد و سموم بدن کمک  می‌کند. با توجه به ترکیب اتمی که دارد بسیار شبیه به بزاق (saliva) و اسید کرونیک گوارشی است، سبب تولید صفرا در کبد می‌شود، اسیدی که برای هضم لازم است. لیمو همچنین سرشار از مواد معدنی و ویتامین‌ها است و به دفع سموم از دستگاه گوارش کمک می‌کند.

خريد محصولات سوپر مارکت

مزیت نوشیدن آب لیمو به تسکین علائم سوء هاضمه مانند رفلاکس اسید، آروغ زدن و نفخ شکم کمک می‌کند. انجمن سرطان آمریکا، نوشیدن آب لیمو و آب ولرم را به بیماران مبتلا به سرطان توصیه می‌کنند تا به تحریک حرکات روده کمک کنند.به عنوان ماده ادرار آور به تصفیه سیستم دفع کمک می‌کند

خريد اينترنتي لبنيات

آب لیمو به از بین بردن مواد زائد کمک می‌کند، زیرا لیمو باعث افزایش میزان ادرار در بدن می‌شود؛ بنابراین، وقتی هر روز صبح آب لیمو می‌نوشید، سموم با سرعت بیشتری آزاد می‌شوند و این به شما در سالم نگه داشتن دستگاه ادراری کمک می‌کند.  علاوه بر این، اسید سیتریک موجود در لیمو‌ها در به حداکثر رساندن عملکرد آنزیم‌ها موثر هستند، که این امر باعث تحریک کبد و سم زدایی می‌شود.

خريد اينترنتي تنقلات

لیمو سرشار از ویتامین C. است که برای مقابله با سرماخوردگی ایده آل است. علاوه بر این، آن‌ها سرشار از پتاسیم هستند  که باعث تحریک مغز و سیستم عصبی می‌شوند. پتاسیم همچنین به کنترل فشار خون کمک می‌کند. اسید اسکوربیک (ویتامین C) که در لیمو‌ها یافت می‌شود دارای اثرات ضد التهابی هستند و برای آسم و سایر علائم تنفسی بسیار مفید می‌باشند.

خريد اينترنتي انواع تنقلات

آب لیمو همچنین جذب آهن را در بدن بهبود می‌بخشد. آهن نقش مهمی در سیستم ایمنی بدن دارد. لیمو‌ها همچنین حاوی  ساپونین‌ها هستند که خاصیت ضد میکروبی را از خود نشان می‌دهند و به سرماخوردگی و آنفولانزا کمک می‌کنند. لیمو‌ها همچنین به کاهش مقدار ترشحات دستگاه تنفسی کمک می‌کنند.

خريد اينترنتي محصولات پروتئيني

لیمو یکی از قلیایی‌ترین مواد غذایی برای بدن است. این روشن است که آن‌ها به خودی خود اسیدی هستند، اما در بدن  قلیایی عمل می‌کنند (اسید سیتریک به محض متابولیزه شدن باعث ایجاد اسیدیته در بدن نمی‌شود).لیمو‌ها به همان میزان اسید سیتریک مانند اسید اسکوربیک، اسید ضعیفی هستند که به راحتی در بدن متابولیزه می‌شوند بنابراین در نتیجه مواد معدنی لیمو‌ها، خون را به حالت قلیایی در می‌آورند.

خريد محصولات پروتئيني

فقط هنگامی که pH بدن اسیدی باشد، بیمار می‌شوید. نوشیدن آب لیمو هر روز صبح می‌تواند به از بین بردن اسیدیته بدن از  جمله اسید اوریک در مفاصل کمک کند که این یکی از اصلی‌ترین دلایل درد و تورم است.ویتامین C؛ و همچنین سایر آنتی اکسیدان‌ها به کاهش چین و چروک و لکه‌های تیره و مبارزه با رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند. ویتامین C.

محصولات بهداشتی در سوپرمارکت اينترنتي

برای پوست‌های سالم و درخشان بسیار حیاتی است، زیرا طبیعت قلیایی آن باعث از بین رفتن برخی از باکتری‌های شناخته  شده برای ایجاد آکنه می‌شود.در حقیقت، لیمو را می‌توان به طور مستقیم بر روی جای زخم یا علائم افزایش سن استفاده کرد تا به کاهش ظاهر آن‌ها کمک کند.

شکلات ترکیه

از آنجا که آب لیمو باعث دفع سموم از خون می‌شود، می‌توانید پوست خود را از نقص ظاهری و خارجی پاک نگه دارید. ویتامین C. موجود در لیمو‌ها پوست را از درون بدن جوان می‌کنند.انرژی‌ای که انسان از غذا دریافت می‌کند از اتم‌ها و مولکول‌های آن  غذا‌ها حاصل می‌شود. یون‌های دارای بار مثبت با مواد مثبت وارد دستگاه گوارش شده و با یون‌های دارای بار منفی واکنش نشان می‌دهند.

[caption id="attachment_3837" align="alignnone" width="225"]خرید آبلیمو خرید آبلیمو[/caption]

شکلات ولنتاین

لیمو یکی از معدود غذا‌هایی است که حاوی یون‌های بار منفی بیشتر است که هنگام ورود به دستگاه گوارش انرژی بیشتری به بدن می‌دهد.بوی لیمو همچنین دارای خواص انرژی زا بوده و روحیه را بهبود می‌بخشد. بوی آب لیمو می‌تواند روحیه تان را عوض  کند و ذهن تان را پاک کند. در نتیجه، لیمو‌ها می‌توانند به کاهش اضطراب و افسردگی نیز کمک کنند.

شکلات خارجی

اسید اسکوربیک (ویتامین C) که در لیمو‌ها یافت می‌شود فرایند بهبودی را تسریع می‌بخشند. به همین ترتیب، این ماده مغذی اساسی در حفظ سلامت استخوان، بافت‌های پیوند یا همبند و سلامت غضروف مفید است. همانطور که قبلاً نیز اشاره کردیم،  ویتامین C. دارای خواص ضد التهابی است. به طور کلی، ویتامین C. یک ماده مغذی اساسی در حفظ سلامتی و درمان فشار‌ها و جراحات است.

خريد مواد غذايي

جدا از تازه کردن نفس، لیموترش‌ها در تسکین دندان درد و ورم لثه نیز مفید هستند. به یاد داشته باشید که اسید سیتریک  می‌تواند مینای دندان را از بین ببرد، به همین دلیل بهتر است قبل از نوشیدن آب لیمو مسواک بزنید یا کمی صبر کنید و بعد از نوشیدن آن مسواک بزنید. همچنین، می‌توانید پس از اتمام نوشیدن آب لیمو، آب تصفیه شده را غرغره کنید.

خريد انواع مواد غذايي

آب لیمو به همراه اب ولرم هر روز صبح از طریق هیدراتاسیون و جایگزینی مایعات از دست رفته در بدن به سیستم ایمنی بدن  کمک می‌کند.کم آبی عواقب منفی زیادی دارد. این موارد عبارتند از: احساس خستگی یا کندی، تضعیف سیستم ایمنی، یبوست، کمبود انرژی، فشار خون پایین / زیاد، کمبود خواب، عدم تمرکز ذهن و غیره.

انواع مواد غذايي

لیموترش سرشار از فیبر پکتین است که تا حدودی اشتها را سرکوب می‌کند. مطالعات نشان داده است افرادی که رژیم قلیایی را دنبل می‌کنند، سریعتر وزن خود را کاهش می‌دهند.تهیه آبلیمو در خانه یکی از سالم ترین و مطمئن ترین راه ها برای بهره  بردن از خواص لیمو است زیرا آبلیمو خانگی بدون هیچ گونه مواد افزودنی بوده و کاملاً طبیعی است. در این قسمت از نمناک طریقه نگهداری از آبلیمو طبیعی را برای شما آورده ایم.

خريد انواع نوشيدني در سوپرمارکت اينترنتي

ابتدا باید لیموهایی را انتخاب کنید که بزرگ و آبدار باشند و از انتخاب لیموهایی که پوستشان قهوه ای رنگ شده خودداری نمایید . لیموهایی را که خریداری نموده اید را بشویید و خشک نموده و آب آن را بگیرید .سپس ظروفی که برای نگهداری از  آبلیمو در نظر گرفته اید باید تمیز و استریل باشد تا بتوانید آبلیمو طبیعی را تا ماه ها در خانه سالم نگه دارید و استفاده کنید. برای نگهداری آب لیمو به این نکات توجه نمایید.

خريد انواع نوشيدني

آب لیموی تازه را که گرفته اید را باید در شیشه های درب دار ریخته و نگه داری کنید . این شیشه ها را قبل از ریختن آب لیمو بشویید و درون آب جوش قرار داده و مجددا شسته و خشک کنید تا شیشه ها استریلیزه شوند و آبلیمو کپک نزند .برای اینکه  آبلیموی شما کپک نزند باید از ورود هوا به شیشه جلوگیری شود بنابراین برای پیشگیری از کپک زدگی آب لیمو درب آبلیمو را با چسب نواری به خوبی محکم کنید و زمان استفاده این چسب نواری را باز کنید.

انواع نوشيدني

برای اینکه آبلیموی شما کپک نزند و خراب نشود بهتر است روی آبلیمو روغن بریزید و شیشه را حرکت دهید تا روغن به تمام قسمت های روی ماده برسد . این روش مانع از رسیدن هوای آزاد به آبلیمو شده و جلوی کپک زدن آن را می گیرد.برای حفظ و نگهداری آبلیمو به مدت طولانی تر ، ابتدا آب لیمو را درون ظروف شیشه ای مقاوم به گرما و حرارت بریزید و درب آنها را محکم  ببندید سپس قابلمه را تا نیمه پر از آب کرده و اجازه بدهید تا آب به نقطه جوش برسد.

انواع نوشيدني در سوپرمارکت اينترنتي

سپس شیشه های حاوی آبلیمو را درون آب قرار دهید و شیشه ها را حدود 10 دقیقه یا 15 در آب در حال جوشیدن نگه دارید. بگذارید شیشه های درون آب کمی سرد شوند و سپس با دستمال یا انبر آنها را خارج کنید . با این روش آبلیمو به حالت استریل  در می آید و می توانید تا مدت زمان نسبتاً طولانی از آن نگهداری کنید.

خريد محصولات پروتئيني در سوپرمارکت اينترنتي

شما می توانید آبلیمو را فریز کنید بدین طریق که آب لیمو را درون قالب های مخصوص یا ظروف یکبار مصرف کوچک بریزید و در  فریزر قرار دهید تا یخ بزند. سپس آبلیمو های منجمد را از خارج نمایید و درون پاکت های فریزی نگه دارید و در صورت نیاز از آنها استفاده نمایید. برای این که طعم و کیفیت اولیه آبلیمو حفظ شود باید آن را کمتر از سه یا چهار ماه درون فریزر نگهداری کنید.

محصولات پروتئيني

برای اینکه آبلیموی شما خوشرنگ باقی بماند و طعم و مزه آن عوض نشود ، آبلیمو ها را در مکان های تاریک و خنک قرار خرید  دهید.دقت کنید لوازم تهیه آبلیمو استریل باشداگر لوازمی که با آن آبلیمو تهیه می کنید استریل نباشند میکروب ها وارد آبلیمو شده و موجب کپک زدن آن می شوند پس لوازمی که توسط آن ها آبلیمو تهیه می کنید حتماً باید استریل باشند.

تنقلات

اگر آبلیمو را دربرابر نور قرار دهید ، ویتامین هایی مانند ویتامین C آبلیمو از بین می روند و مزه و رنگ آن تغییر می کند و کیفیت آن کاهش می یابد پس آبلیمو را در جای تاریک بگذارید و یا اطراف آن را فویل بپیچید تا در معرض نور قرار نگیرد.آبلیمو را در قوطی های فلزی نگه داری نکنید.

[caption id="attachment_3839" align="alignnone" width="277"]آبلیمو طبیعی آبلیمو طبیعی[/caption]

خريد لبنيات

همانطور که گفتیم آبلیمو را در ظروف شیشه ای نگه دارید زیرا آبلیمو به دلیل دارا بودن خاصیت اسیدی، به قوطی های پلاستیکی و فلزی واکنش نشان می دهد.برای اینکه آبلیموی شما کپک نزند باید از ورود هوا درون آن جلوگیری کنیم و آبلیمو را در شیشه های درب دار بریزیم ، اگر شیشه شما درب ندارد می توانید از چوب پنبه به جای درب بطری، استفاده کنید.

خريد تنقلات

آبلیموهایی که درب آنها زنگ زده مصرف نکنید اگر آبلیمویی طبیعی یا صنعتی دارید که درب ظرف آنها زنگ زده ، پس از دیدن  کوچک ترین اثری از زنگ زدگی در ظرف را عوض کنید یا از مصرف آبلیمو در صورت مشاهده زنگ زدگی شدید در آن، خودداری کنید زیرا خوردگی یا زنگ زدگی در آبلیمو به معنای ایجاد ترکیب های شیمیایی در این محصول مایع است و بهتر است که از مصرف آبلیموهایی که با درهای زنگ زده در تماس بوده اند، خودداری کرد.

خريد مواد غذايي خشک

استفاده از درهای پلاستیکی که Food Grade هستند هم می تواند برای پیشگیری از زنگ زدگی در آبلیمو و افزایش عمر آن موثر باشد.معمولا در صنعت غذا از لاک هایی خنثی برای پوشش داخلی در محصولات اسیدی مانند آبلیمو استفاده می کنند تا  خوردگی در فلزی در اثر تماس با این مواد اسیدی، ایجاد نشود. اگر در آبلیموی صنعتی دچار خوردگی یا زنگ زدگی شد، یعنی از لاک مرغوبی برای پوشش داخلی در آن استفاده نشده یا اصلا لاکی به در زده نشده است.

خريد محصولات لبنياتي

پیش از این هم بارها در بخش های مختلف نمناک اشاره کردیم که از مصرف آبلیموهایی که لایه ای از کپک سطح آنها را پوشانده است ، خودداری کنید زیرا محیط مایع آبلیمو هم شرایط لازم برای تکثیر کپک و سموم را دارد و برخی کپک ها، سمومی  مانند مایکوتوکسین ها را تولید می کنند و برخی از این سموم، در گروه مواد سرطان زا قرار می گیرند و می توانند باعث ابتلا به انواع سرطان، مخصوصا سرطان کبد می شوند.

محصولات لبنياتي

اگر بخواهید آبلیمو را سالم و به دور از عوامل میکروبی یا کپک ها نگه دارید، از تماس آن با قاشق های چرب یا مرطوب خودداری  کنید. در شیشه آبلمیو را هم چرب یا مرطوب نکنید. شیشه آبلیموی خانگی را قبل از پرکردن، کاملا خشک کنید.از شیشه کدر استفاده کنید تا آبلیمو در معرض نور قرار نگیرد تا آبلیمو خراب و سیاه نشود.برای گرفتن تلخی آبلیمو به ازای هر یک لیتر آبلیمو یک قاشق مربا خوری نمک در بطری بریزید.

خريد کنسرو و غذاي آماده

اگر در یخچال جا دارید ظرف های آبلیمو را در یخچال قرار دهید زیرا گرما آبلیمو را سیاه و خراب می کند.آبلیمو را در بطری شیشه ای بریزید زیرا بطری شیشه ای باعث می شود آبلیمو برای مدت طولانی رنگ طبیعی خودش را حفظ کند.برای جلوگیری از خراب  شدن آبلیمو کمی از بطری را خالی بگذارید تا با ایجاد خلاء مانع از رسیدن اکسیژن به آبلیمو، در نتیجه مانع از خراب شدن آن شود.

انواع کنسرو و غذايي آماده

برای این که متوجه شوید آبلیمو سالم است درب شیشه را باز کرده و آبلیمو را بو کنید. اگر بوی آبلیمو تغییر و رنگ آبلیمو تغییر  کرده باشد و کپک روی آن دیده شود می توان به خراب بودن این ماده غذایی پی برد .به هیچ وجه آبلیموهای به اصطلاح خانگی که منشاء تولید و بسته بندی مشخصی ندارند، نخرید.

خريد انواع کنسرو و غذاي اماده

زیرا دارای ترکیب های نامعلوم و به شدت خطرناکی هستند که می توانند سلامتتان را به خطر بیندازند پس خودتان لیموی تازه  آب بگیرید و تازه تازه مصرف کنید.برخی از طرفداران آب لیمو ادعا می کنند که آب لیمو به هضم غذا کمک می کند، کبد را سم زدایی می کند ، لکه های پوستی را پاک می کند ، متابولیسم شما را تسریع می کند ، به درمان افسردگی و اضطراب کمک می کند ، سوزش قلب را تسکین می دهد ، در درمان سرطان موثر است و التهابات بدن را کاهش می دهد.

خرید مواد غذایی منجمد

لیموها از آنتی اکسیدان غنی هستند و این موضوع به جلوگیری از آسیب سلولی کمک می کند و به آزاد شدن رادیکال های آزاد  از جمله مواردی که منجر به پیشگیری از ایجاد چین و چروک و سایر موارد مربوط به پیری می شود پیشگیری می کند. به همین دلیل متخصصان پوست می گویند که خوردن غذاهای غنی از آنتی اکسیدان بسیار مفید است. اما انتظار معجزه نداشته باشید.

خريد محصولات غذايي منجمد

برخی مدعی هستند که آب لیمو به ویژه آب گرم یا لیمو می تواند به هضم غذا کمک کند و نفخ را کاهش دهد. متخصصان خرید  داخلی می گویند که اسید سیتریک موجود در لیمو می تواند مکمل اسیدهای معده طبیعی شما باشد تا به شما در هضم مواد غذایی کمک کند. آب لیمو یک منبع پتاسیم شگفت آور و مناسب است؛ ماده معدنی که به کنترل سطح سدیم کمک می کند.

انواع محصولات غذايي منجمد در سوپرمارکت اينترنتي

مرکبات مانند لیمو سرشار از ویتامین C هستند ، تحقیقات نشان می دهد ممکن است ویتامین مذکور به رفع سرماخوردگی و  کاهش التهاب در بدن کمک کند. دشوار است که تاثیر آب لیمو را بر روی سیستم ایمنی بدن خود در طی مدت زمانی کوتاه ارزیابی کنید.اما ویتامین C در پیشگیری از بیماری ها موثر است.





:: برچسب‌ها: https://sabad , online https://sabad , online/mag ,
:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: