خريد مواد غذايي خشک
نوشته شده توسط : nasrin

خريد مواد غذايي خشک

خريد مواد غذايي خشک ماست: ماست رزسا، ماست موسیر، ماست چکیده از انواع مختلف ماست است که در فروشگاه ما با بهترین کیفیت ارائه می‌شود. فرصت امتحان این محصولات خوشمزه را از دست ندهید. قارا یا قره قروت: یکی از انواع لبنیات که از آب چکیده شده کیسه دوغ یا ماست به دست می آید. این محصول به عنوان “سیاه کشک” نیز شناخته می شود و رنگ قهوه‌ای، سیاه، زرد و سفید دارد. فروشگاه ما قارا رزسا را در این دسته بندی خريد مواد غذايي خشک ارائه کرده است.

خريد کنسرو و کمپوت

کره: نوعی چربی است که از خامه ی شیر یا دوغ گرفته شده و دو نوع گیاهی و حیوانی دارد. فروشگاه رزسا کره دوغی را که از جدا کردن چربی شیر بدست می آید، تهیه کرده است. از این محصول در تهیه انواع نان، شیرینی، خريد مواد غذايي خشک کیک و پخت پز استفاده می شود.

خريد انواع کنسرو و کمپوت

روغن حیوانی: این فرآورده حیوانی از کره ای که از شیر رزسا به دست آمده است، گرفته می شود. روغن حیوانی با نام های “روغن کرمانشاهی” و “روغن زرد” نیز شناخته شده است. در این راستا شما می‌توانید روغن حیوانی خريد مواد غذايي خشک رزسا را از فروشگاه ما خریداری کنید.

خريد انواع ترشيجات

  • خواص لبنیات در یک نگاه
  • فاقد مواد افزودنی و نگهدارنده
  • محکم کننده استخوان ها و برطرف کننده پوکی استخوان
  • مناسب برای رشد کودکان و نوجوانان
  • تقویت کننده قلب و مناسب برای سلامت آن
  • منبع غنی آنتی اکسیدان
  • سرشار از املاح معدنی به خصوص کلسیم
  • حاوی چربی های مفید برای سلامتی و قلب
  • بهبود دهنده کیفیت خواب
  • منبع غنی ویتامین های گروه B
  • تقویت کننده سیستم ایمنی بدن و…

خرید آنلاین لبنیات

شما می توانید انواع لبنیات را با بهترین کیفیت و قیمت مناسب از فروشگاه ما تهیه کنید. تنها با یک بار خرید لبنیات رزسا، تبدیل به مشتری دائمی این دسته از محصولات ما خواهید شد. لبنیات رزسا فاقد هر گونه روغن پالم و مواد افزودنی و نگهدارنده ایست که برای سلامتی شما مفید نیستند. بنابراین با خیال راحت و تنها با چند کلیک خريد مواد غذايي خشک محصولات لبنی ما را سفارش داده و درب منزل خود دریافت کنید.

محصولات غذايي در سوپرمارکت اينترنتي

لبنیات به آن دسته از مواد غذایی گفته می‌شود که بر پایه شیر هستند. معمولاً ماده اولیه تولید انواع لبنیات، شیر گاو است. اما گاهی از شیر سایر پستانداران همچون بز، گوسفند، گاومیش و … نیز استفاده می‌شود.کارخانه یا خريد مواد غذايي خشک مجموعه ای که در آن محصولات لبنی تولید می‌شود، کارخانه لبنیات یا لبنیاتی خوانده می‌شود.

خريد کنسرو و غذاي آماده در سوپرمارکت اينترنتي

محصولات لبنی می‌تواند برای افرادی که عدم تحمل لاکتوز یا آلرژی به شیر دارند مشکلاتی ایجاد کند.افزایش بی‌رویه محصولات لبنی می‌تواند باعث افزایش کلسترول و چربی‌های اشباع در بدن شده، و باعث بیماری‌های قلبی و سایر بیماری‌های خطرناک شود. برخلاف تصور عموم، مصرف لبنیات باعث تولید مخاط و تشدید علائم خريد مواد غذايي خشک سرماخوردگی یا آسم نمی‌شود.

[caption id="attachment_955" align="alignnone" width="300"]خريد مواد غذايي خشک خريد مواد غذايي خشک[/caption]

انواع فراورده‌های لبنی

  • خواص و ویژگی‌ها
  • میزان پروتئین
  • میزان چربی
  • قند شیر (لاکتوز)

خريد مواد غذايي بسته بندي شده

سرشیر، چربی تجمع یافته شیر در قسمت یک دهم بالایی ترکیبخامه، چربی شیر است که از سرشیر گرفته می‌شود یا در روش صنعتی مستقیم از شیر خام گرفته می‌شود.
کره، چربی شیر است که از فرایندی تحت عنوان زدن شیر به صورت مستقیم یا غیر مستقیم تولید می‌شود. دارای خريد مواد غذايي خشک انواع مختلف ترش (تخمیری) و شیرین (بدون تخمیر) می‌باشد.

خريد مواد غذايي پروتئيني

پنیر، از راه مایه زدن به شیر از طریق افزودن آنزیم رنت یا اضافه کردن اسید که شیر را دَلَمه می‌کند فراهم می‌کنند. سپس این بخش دلمه شده را که جامد آبکی است با فرایند پرس از آب پنیر جدا می‌کنند. بر حسب میزان پرس انجام گرفته انوع پنیرهای سخت، نیمه سخت، نرم تولید می‌شود. گفتنی ست روش‌های زیادی برای درست کردن خريد مواد غذايي خشک پنیر هست و پنیر بر اساس نوع فرایند تولید انواع بسیار زیادی دارد.

انواع محصولات غذايي در سوپرمارکت اينترنتي

ماست، از راه افزودن باکتری‌های استرپتوکوک و لاکتوباسیل یا همان مایه که شیر را تخمیر می‌کند حاصل می‌شود.
کشک، از جوشاندن دوغ و صاف کردن و خشک کردن آب آن بدست می‌آید. تَرف یا سُج یا قره قروت، خوردنی ای ترش مزه که از جوشاندن آب صاف شده کشک و خشکاندن آن بدست می‌آید.مَسکه، کره ای که از زدن ماست و جدا کردن دوغ بدست می‌آید، به آن کره دوغ هم می‌گویند.دوغ، به دو شیوه بدست می‌آید: ۱ آمیختن آب و ماست؛ ۲ زدن ماست و جدا کردن دوغ از مسکه (کره دوغی) که این دوغ ترش تر است.

انواع محصولات غذايي منجمد در سوپرمارکت اينترنتي

شُور (ترکی şor) :از جوشاندن دوغ و دلمه شدن آن گرفته میشود
پینو، نوعی کشک است
لور، پنیر دلمه شده سفت نشده‌است که مزه ای شیرین دارد
آروشه، خوردنی خوشمزه که از سودن پنیر تازه در روی دیگ آتش که به روغن می‌نشیند و افزودن آرد و زردچوبه خريد مواد غذايي خشک بدست می‌آید.

خريد محصولات غذايي منجمد

دورده یا دووِه، باقی‌مانده ترش و شور مزه کره ای که داغ شده و روغنش جدا شده‌است.
روغن زرد یا کرمانشاهی، روغن خالص کره که از جوشاندن کره یا مسکه بدست می‌آید.
شکر پنیر، شیرینی ای که از آمیختن آب پنیر و شکر و پختن آن فراهم می‌شود.
بستنی، خامه ایست که به سرعت تا دمای منفی ۴۰ درجه سانتی گراد یخ بسته‌است که به آن ثعلب نیز می‌افزایند.

چاشني و افزودني

شیر غنی‌شده، شیری است که با تبخیر، آب آن به کار رفته و قوام گرفته‌است؛ معمولاً به آن شکر هم می‌افزایند.
شیر خشک، از خشک شدن صنعتی شیر به روش‌های پاششی یا تزریقی به دست می‌آید.
خامه ترش، خامه ایست که به وسیله باکتری تخمیر و ترشیده‌است.
کفیر، نوشابه ای خوشمزه شبیه به دوغ که از افزودن دانه‌های کفیر یا همان مایه کفیر به شیر و تخمیر شیر به وسیله مخمرها فراهم می‌شود و حدود ۵ درصد الکل دارد.

خريد انواع کنسرو و غذاي اماده

شیر مایعی سفید و غیرشفاف است. ممکن است در تابستان که گاوها در مراتع چرا می‌کنند رنگ آن مقداری به زردی متمایل شود. شیر سالم باید تمیز، با مزه ای شیرین و غلظتی همگن و عاری از هر گونه لخته باشد.روش‌های تعیین خصوصیات شیمیایی و فیزیکی اکثر فرآورده‌های لبنی مشابه روش‌های مورد استفاده برای تعیین خواص شیر می‌باشد، برای مثال از لاکتومتر برای اندازه‌گیری چگالی مخصوص استفاده می‌شود. با این حال خريد مواد غذايي خشک محصولات لبنی به روش‌های مختلفی ساخته می‌شوند.

انواع کنسرو و غذايي آماده

برای مثال برخی با فرایند تخمیر لاکتیکی تولید می‌شوند (مانند ماست)، و برخی دیگر با فرایندهای مکانیکی تغلیظ چربی ساخته می‌شوند (مانند کره). در بعضی از فرایندها نیز ترکیبی از فرایندهای تخمیر و بلوغ استفاده می‌شود خريد مواد غذايي خشک (مانند پنیر). این فرایندها ترکیب شیمیایی و غلظت ابتدایی مواد ماکرومغذی و میکرومغذی را تغییر می‌دهند.

خريد کنسرو و غذاي آماده

بیشتر محصولات لبنی از شیر گاو تولید می‌شوند، که عمدتاً شامل آب و تقریباً ۴٫۸٪ لاکتوز، ۳٫۲٪ پروتئین، ۳٫۷٪ چربی، و ۰٫۱۹٪ مواد غیر پروتئینی و ۰٫۷ درصد خاکستر (Ash) می‌شود. خانواده اصلی پروتئین‌های موجود در شیر خريد مواد غذايي خشک شامل کازئین‌ها، پروتئین‌های سرم شیر و ایمونوگلوبولین‌ها هستند.

محصولات لبنياتي

درصد چربی شیر می‌تواند از ۳٫۲٪ تا ۶٪ متغیر باشد. این اختلاف می‌تواند به دلیل استفاده از نژادهای مختلف گاوها باشد. همچنین تغذیه گاوها، نحوه مراقبت از آنها و سلامت آنها عامل‌های دیگری هستند که بر روی میزان چربی شیر تأثیر گذار هستند. چربی شیر در دمای بالای ۴۰ درجه سلسیوس به شکل مایع و در دمای زیر ۴۰ درجه خريد مواد غذايي خشک هم به شکل مایع و هم به شکل جامد وجود دارد.

مواد غذايي خشک

تمامی افراد به ویژه کودکان و نوجوانان باید روزانه شیر و فرآورده های لبنی را مصرف کنند زیرا در این دوره ها، حجم استخوان ها زیاد می شود و عادات مادام العمر شکل می گیرد. در این مقاله مزایای شیر و فراورده های لبنی و خريد مواد غذايي خشک تصورات غلطی که درباره آن وجود دارد را معرفی می کنیم.

فرآورده های لبنی چیست

فراورده های لبنی به هر محصولی می گویند که از شیر تولید می شود و منبعی سرشار از انرژی است. شیر خام عموما از گاو می آید اما گاهی اوقات از شیر پستانداران دیگر مانند بز، گوسفند و بوفالو هم استفاده می شود. 90 خريد مواد غذايي خشک درصد از مواد تشکیل دهنده ی اصلی شیر، آب است.

منابع فرآورده های لبنی

انواع متفاوت شیر(شیر بدون چربی، شیرکامل، دوشاب (شیری که کره آن گرفته شود))، ماست، پنیر(پنیر سوئیسی، پنیر چدار، پنیر پروسس) و بستنی همه از فرآورده های لبنی هستند. در میان تمامی فرآورده های خريد مواد غذايي خشک لبنی شیر، ماست و پنیر بهترین منبع کلسیم است.

خريد مواد غذايي خشک

محصولات لبنی و جایگزین های آن مانند سویا ارزش غذایی بالایی دارند و در یک رژیم غذایی متعادل به عنوان یکی از پنج گروه اصلی غذاها قرار می گیرند. این 5 گروه شامل نان وغلات، سبزیجات و میوه ها، فرآورده های لبنی و خريد مواد غذايي خشک جایگزین های آن، گوشت/مرغ/ماهی و جایگزین های آن و مقدارکمی چربی و روغن است.

خريد تنقلات

عملکرد یک غذا، از طریق اجزای مهم غذایی مانند پروتئین، کربوهیدرات، چربی، مواد معدنی، ویتامین و آب تعیین می شود. اکثر مردم شیر گاو را انتخاب می کنند که در هر 100 میلی لیتر، 67 کیلو کالری انرژی و 3.2 گرم پروتئین دارد. پروتئین های شیر شامل 80 درصد کازئین و تقریبا 20 درصد آب پنیر است که ارزش غذایی بالاتری نسبت به خريد مواد غذايي خشک کازئین دارد.

[caption id="attachment_956" align="alignnone" width="292"]خريد اینترنتی مواد غذايي خشک خريد اینترنتی مواد غذايي خشک[/caption]

خريد لبنيات

زمانی که چربی و کازئین را از شیر حذف می کنیم مقداری آب پنیر باقی می ماند که حاوی نمک های محلول در شیر، شکر شیر و سایر پروتئین های موجود در شیر است که مهمترین این پروتئین ها، بتا لاکتوگلوبولین (50٪ از آب خريد مواد غذايي خشک پنیر) و لاکتوگلوبولین است.

تنقلات

پروتئین های موجود در شیر ارزش بیولوژیکی بالایی دارند اما بر خلاف تخم مرغ فاقد پروتئین های حاوی گوگرد هستند. پروتئین های موجود در شیر گاو حاوی پروفیل های آمینو اسید متعادل با قابلیت هضم شوندگی خوب است که برای تغذیه خانواده مهم است. کازئین موجود در شیر گاو در ترکیب با کلسیم کازئینوژن را می سازد. نسبت بالای کلسیم و کازئین در شیر هضم آن را برای ما دشوار می کند. بعضی از مردم به دلیل لاکتوز بالا نمی توانند شیر بخورند و معمولا از شیر ترش استفاده می کنند که لاکتوز کمتری دارد.

محصولات پروتئيني

ترکیب غذایی شیر باعث شده تا یک نوشیدنی مطلوب در تمامی گروه های سنی به ویژه برای جوانان باشد. مواد مغذی موجود در شیر علاوه بر پروتئین، چربی، کربوهیدات، ویتامین ها و مواد معدنی است که در ادامه هر یک از خريد مواد غذايي خشک آنها را توضیح می دهیم.

خريد محصولات پروتئيني در سوپرمارکت اينترنتي

شیر و فرآورده های لبنی چربی دارند. چربی شیر به صورت گلیسیرید است که فاقد اسید های چرب ضروری است. خريد مواد غذايي خشک مقدار چربی در شیر های مختلف متفاوت است.

انواع نوشيدني در سوپرمارکت اينترنتي

  • شیر کامل حاوی 3.9 گرم چربی در هر 100 میلی لیتر است.
  • شیر نیم چرب، 1.7 گرم چربی در هر 100 میلی لیتر دارد.
  • شیر بدون چربی حاوی 0.2 گرم چربی در هر 100 میلی لیتر است.
  • شیر 1٪، ترکیبی از شیر بدون چربی و نیم چرب است که به تازگی وارد بازار شده و حاوی 1 گرم چربی یا کمتر در هر 100 میلی لیتر است.

انواع نوشيدني

کربوهیدرات اصلی موجود در شیر یک دی ساکارید به نام لاکتوز است که از دو قند ساده به نام های گلوکز و گالاکتوز تشکیل شده و شیرین تر از ساکارز (قند موجود در نیشکر) است. لاکتوز کلسیم و فسفر را جذب می کند و بعضی از ویتامین های ب-کمپلکس را در روده کوچک ترکیب می کند. در بدن انسان، آنزیمی به نام لاکتاز وجود دارد خريد مواد غذايي خشک که لاکتوز را هضم می کند.

خريد انواع نوشيدني

برخی افراد این آنزیم را به اندازه کافی تولید نمی کنند که مانع هضم لاکتوز می شود. این لاکتوز ناپایدار توسط باکتری ها در روده بزرگ شکسته می شود و باعث ایجاد گاز، نفخ، درد و اسهال می شود که به این شرایط خريد مواد غذايي خشک نامطلوب "عدم تحمل لاکتوز" می گویند.

خريد انواع نوشيدني در سوپرمارکت اينترنتي

عدم تحمل لاکتوز به عدم توانایی هضم مقدار قابل توجهی لاکتوز که قند اصلی شیر است، گفته می شود. این بیماری برای برخی افراد مشکل ساز است اما می تواند مدیریت شود. افرادی که مشکل هضم لاکتوز دارند باید از محصولات لبنی که با سیستم بدنشان سازگار نیست اجتناب کنند. بسیاری از افراد با این شرایط اگر مقادیر کمتری محصولات لبنی مصرف کنند یا همزمان با آنها غذاهای دیگری بخورند، می توانند از شیر، بستنی و سایر محصولات مشابه استفاده کنند. علاوه بر این، مایع یا قرص لاکتاز می تواند به هضم لاکتوز کمک کند.

ميوه و سبزيجات تازه

افراد مبتلا به کمبود لاکتاز معمولا شیر را با غلات می خورند و یا به صورت غذاهایی مانند فرنی استفاده می کنند. بیشتر غذاهای لبنی لاکتوز کمتری نسبت به شیر مایع دارند و حساسیت کمتری نسبت به لاکتوز ایجاد می کنند. محصولات شیر تخمیر شده مانند ماست و پنیرهایی مانند پنیر چدار و کره عموما هیچ مشکلی ندارند و از آنجایی خريد مواد غذايي خشک که حرارت برخی از لاکتوز ها را می شکند محصولات شیر گرم نسبت به غذاهایی که گرما نمی بینند، بهتر است.

انواع مواد غذايي

شیر و فراورده های لبنی منبعی عالی از ویتامین ها و مواد معدنی، به ویژه کلسیم است. شیر حاوی مقادیر زیادی از ویتامین های A و B مانند تیامین، ریبوفلاوین و اسید نیکوتین می باشد و ویتامین B12 هم دارد.
کلسیم، فسفر، سدیم و پتاسیم نیز از مواد معدنی مهم در شیر است. کلسیم یکی از مواد معدنی است که بدن برای انجام کارکردهای متعدد، از جمله ساخت و حفظ استخوان ها و دندان ها، لخته شدن خون، انتقال امواج خريد مواد غذايي خشک عصبی و تنظیم ریتم قلب به آن نیاز دارد.

خريد انواع مواد غذايي

شیر و محصولات لبنی منبع اصلی کلسیم و پروتئین در بیشتر کشورهای توسعه یافته از جمله استرالیا است. یک لیتر شیر تقریبا 1200 گرم کلسیم تولید می کند که بیشتر از نیاز روزانه بدن به کلسیم است. کلسیم در شیر به راحتی جذب می شود و ویتامین A و لاکتوز این عمل جذب را افزایش می دهند. مصرف کافی کلسیم برای رشد در دوران کودکی و جلوگیری از بیماری پوکی استخوان در دوران بزرگسالی برای بدن لازم است و پژوهش های بسیاری ارتباط بین مصرف کلسیم و پوکی استخوان را نشان می دهند.

[caption id="attachment_957" align="alignnone" width="225"]مواد غذايي خشک مواد غذايي خشک[/caption]

خريد مواد غذايي

همچنین، کلسیم تاثیر زیادی در کاهش فشار خون دارد و مطالعات زیادی درباره ی ارتباط معکوس بین کلسیم و فشار خون وجود دارد. علیرغم ارزش غذایی این ماده غذایی، بسیاری از مردم شیر را به دلیل چربی، کلسترول و خطر ابتلا به آترواسکلروز(گرفتگی شریان ها) یا بیماری های قلبی-عروقی (CHD) مصرف نمی کنند. با این حال، خريد مواد غذايي خشک شواهد زیادی جهت حمایت از این فرضیه وجود ندارد.

محصولات بهداشت و سلامت در سوپرمارکت اينترنتي

در سال 2004 پروفسور " ال وود" در "مرکز سمینارهای لبنی استرالیا" نشان داد که خطر ابتلا به بیماری های قلبی-عروقی (CVD) در کسانی که شیر مصرف می کنند در مقایسه با کسانی که شیر کمتری مصرف می کنند، خريد مواد غذايي خشک پایین تر است.

خريد محصولات پروتئيني

بررسی های بیشتردر این زمینه نشان داد میزان شیوع سکته مغزی و بیماری های قلبی در افرادی که روزانه میزان بالایی شیر مصرف می کنند، 15 درصد کمتر است. شواهد حاصل از مطالعات این گروه نشان می دهد اگر چه خريد مواد غذايي خشک مصرف شیرموجب افزایش کلسترول می شود اما از بدن در مقابل بیماری های قلبی-عروقی محافظت می کند.

خريد اينترنتي محصولات پروتئيني

بزرگترین مانع استفاده از شیر و محصولات لبنی این است که عموم مردم به ویژه نوجوانان و زنان از خوردن شیر به دلیل چربی آن اجتناب می کنند. 300 میلی لیترشیر کامل 10 گرم چربی دارد که 6.3 گرم آن چربی اشباع شده است و می تواند تقریبا 150 کیلوکالری انرژی ایجاد می کند. در مقابل، یک لیوان یا 300 میلی لیتر شیر بدون چربی ، حاوی 0.6 گرم چربی (94٪ کاهش)، 0.3 گرم چربی اشباع شده و88 کیلو کالری (43٪ کاهش) انرژی دارد.

وبسايت اينترنتي سوپرمارکت

بنابراین مصرف شیر بدون چربی و ماست کم چرب به جای شیر کامل، خطرات مرتبط با چربی لبنیات را کاهش می دهد. در ایران شیر کم چرب طرفداران بسیاری دارد اما در میان آنها، شیر کم چرب کوشان با 1.5 گرم چربی 45.5 خريد مواد غذايي خشک کیلوکالری انرژی تولید می کند و از این نظر شیری با مواد مغذی متعادل است. https://my-sabad.com https://my-sabad.com/mag

سفارش محصولات از سوپر مارکت اينترنتي

اما در طول 20 تا 25 سال گذشته مصرف شیر و فرآورده های لبنی در اکثر کشورها از جمله ایران کاهش یافته است که این کاهش مصرف بر میزان مواد مورد نیاز بدن به ویژه کلسیم تاثیر گذاشته است. تاثیر مثبت شیر و خريد مواد غذايي خشک محصولات لبنی بیشتر از اثرات کلسترول آن است ولی نکته مهم این است که باید در همه چیز تعادل را حفظ کنیم. https://my-sabad.com https://my-sabad.com/mag

مزاياي استفاده از سوپر مارکت اينترنتي

مصرف روزانه 3 لیوان شیر بدون چربی، همراه با غلات صبحانه، به صورت نوشیدنی گرم و در غذاهای شیری مانند فرنی و یا به صورت های ماست کم چرب و یا پنیر کوتاژ برای تامین نیازهای لبنی کافی است. دپارتمان کشاورزی امریکا در راهنمای غذایی توصیه می کند که تمامی افراد باید 2-3 وعده لبنیات در روز مصرف کنند که هر وعده می خريد مواد غذايي خشک تواند شامل یک لیوان شیر، 250 گرم ماست، 40 گرم پنیر طبیعی مثل لبنه و 60 گرم پنیر پروسس باشد. https://my-sabad.com https://my-sabad.com/mag

خريد اينترنتي انواع تنقلات

به طور کلی توصیه می شود که کودکان، زنان باردار، افراد مسن و کسانی که مریض هستند، شیر غیر پاستوریزه را مصرف نکنند. افرادی هم که نسبت به شیر و محصولات لبنی حساسیت دارند باید از خوردن شیر اجتناب کنند. برای خريد مواد غذايي خشک این افراد خوردن محصولات لبنی مانند ماست در اندازه های کوچک مفید است. https://my-sabad.com https://my-sabad.com/mag





:: برچسب‌ها: https://my-sabad , com , https://my-sabad , com/mag ,
:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: