خريد انواع کنسرو و کمپوت
نوشته شده توسط : nasrin

خريد انواع کنسرو و کمپوت

خريد انواع کنسرو و کمپوت کنسرو سازی
کلمه کنسرو از لغت یونانی«Conservar» به معنی محافظت کردن گرفته شده است. بنابراین می‌توان گفت که هدف از کلمه کنسرو کردن در صنایع غذائی ایجاد شرایطی است که بتوان تحت آن شرایط محصول مورد نظر را برای مدت طولانی نگهداری نمود. در نتیجه از نقطه نظر کلی تمامی روش‌های نگهداری مانند استفاده از حرارت، سرما، مواد افزودنی، اشعه و... در واقع نوعی روش کنسرو سازی می‌باشند.

خريد کنسرو و کمپوت

اما به علت اینکه در کشور ما از ابتدای کار صنایع قوطی کردن مواد غذائی از کلمه کنسرو استفاده شده است عبارت کنسرو سازی فقط قوطی کردن مواد غذائی را تعریف کرده و در واقع این اصطلاح جانشین کلمه واقعی آن خريد انواع کنسرو و کمپوت یعنی Caning یا Tining شده است.

خريد انواع ترشيجات

تاریخچه کنسرو سازی به سال ۱۷۹۰ که دولت فرانسه با کشورهای اروپائی در حال جنگ بود برمی گردد. مشکل طولانی بودن مسافت باعث شده بود که تهیه غذای سالم که بتواند زمان طولانی تا رسیدن به منطقه جنگی را تحمل کند با مشکل روبرو شود. ناپلئون برای حل این مشکل جایزه‌ای به مبلغ ۱۲۰۰۰ فرانک برای کسی که بتواند این مشکل را حل نماید تعیین کرد. این جایزه تشویقی بود تا محققین مختلف برای حل این مشکل روی آورند. اما اکثر این فعالیت‌ها نتیجه رضایت بخشی در بر نداشت.

خريد ترشيجات

تا اینکه در سال ۱۷۹۸ قناد فرانسوی به نام نیکولاس آپرت که امروز به نام پدر کنسرو سازی معروف است با ابداع روش مناسبی مشکل را حل کرد و موفق به دریافت جایزه گردید. وی دریافت که اگر مواد غذائی را در داخل قوطی سربسته حرارت بدهند و پس از آن هوا به داخل ظرف نفوذ نکند زمان ماندگاری غذا به نحو چشمگیری افزایش خريد انواع کنسرو و کمپوت می‌یابد.

محصولات غذايي در سوپرمارکت اينترنتي

در سال ۱۸۶۰ پاستور دانشمند بزرگ فرانسوی نقش میکرو ارگانیسم‌ها در مورد فساد مواد غذائی را ثابت کرد.به این ترتیب این صنعت در سایه تلاش‌های خستگی ناپذیر آپرت پا به عرصه ظهور گذاشت. و اولین کارخانه کنسرو خريد انواع کنسرو و کمپوت سازی توسط وی در فرانسه تأسیس شد.

خريد کنسرو و غذاي آماده در سوپرمارکت اينترنتي

  • از آن زمان به بعد این صنعت پیشرفت‌های مهمی را پشت سر گذاشته است که مهمترین آنها عبارتند از:
  • استفاده از بخار تحت فشار و ابداع اتوکلاو توسط شریور در سال ۱۸۷۴
  • کشف ارتباط بین فساد مواد غذائی کنسرو شده و فعالیت میکرو ارگانیسم‌های ترموفیل و نیز ارتباط
  • بین درجه حرارت و زمان عملیات حرارتی توسط پرس کوت و آندرود در سال ۱۸۹۰
  • تصویب اولین مقررات مربوط به کنسروها در آمریکا در سال ۱۹۰۶

خريد مواد غذايي بسته بندي شده

اصول کلی کنسرو سازی مراحل مختلف کنسرو سازی از مرحله برداشت مواد اولیه از مزارع شروع شده توسط کامیون و یا وسایل دیگر حمل و به کارخانه تحویل داده می‌شود. اولین مرحله فرایند در کارخانه شستشو مواد اولیه برای جداسازی کثافات و گل و خاک چسبیده به آنها است در مرحله بعد انواع نامرغوب جدا شده و مواد اولیه درجه خريد انواع کنسرو و کمپوت بندی می‌شوند.

خريد مواد غذايي پروتئيني

سپس وارد مرحله آنزیم بری گشته در مرحله بعد پوست و هسته آنها جدا می‌شود. پس از این کار مرحله پرکردن در ظرف مناسب است که از ظروف فلزی شیشه‌ای و نظایر آنها استفاده می‌شود. مرحله بعد تونل بخار (اگزاستر) است که هوای بالای قوطی توسط بخار جایگزین می‌شود. قوطی‌ها بعد از این مرحله دربندی شده و وارد مرحله خريد انواع کنسرو و کمپوت فرایند حرارتی می‌شوند در نهایت سرد شده برچسب زنی می‌شوند و در داخل کارتن‌ها بسته بندی می‌گردند.

انواع محصولات غذايي در سوپرمارکت اينترنتي

برای کنسروسازی مواد خوراکی، مراحل گوناگون زیادی در کارخانه‌ها انجام می‌شود برای نمونه برای کنسروسازی ماهی این مراحل لازم است: آماده‌سازی، آب‌نمک‌گذاری، پخت اولیه، قوطی‌گذاری، هواگیری، درب‌بندی، فرایند خريد انواع کنسرو و کمپوت حرارتی، قرنطینه و برچسب‌زنی.تون‌ماهیان از ماهیانی هستند که در صنعت کنسرو کاربرد زیادی دارند.

[caption id="attachment_811" align="alignnone" width="300"]خريد انواع کنسرو و کمپوت خريد انواع کنسرو و کمپوت[/caption]

انواع محصولات غذايي منجمد در سوپرمارکت اينترنتي

صنایع ایران با وجود كادر مهندسي بسيار قوي ،‌تجهيزات توليدي تخصصي و انحصاري ، تعهد و التزام پرسنل و مديريت شركت به امر كيفيت و تحويل به موقع ، همكاري با توليد كنندگان معتبر داخلی ، وجود شبكه گسترده فروش و خدمات باعث گرديد اين شركت در مدت فعاليت چند ساله خود در زمینه های زیر سر بلند از انجام كليه خريد انواع کنسرو و کمپوت سفارشات در يافتي ، نامي نيك از تلاش صنعتگر ايراني در صنایع داخلی بر جاي بگذارد.

خريد محصولات غذايي منجمد

  • ارائه خدمات مشاوره در زمینه های مختلف صنایع ( برندینگ, طراحی لوگو, چاپ و تبلیقات )
  • مطالعات مکان یابی و مطالعات بازارهای هدف صنایع
  • مطالعات امکان سنجی و طرحهای توجیهی صنایع
  • طراحی و احداث واحدهای صنایع ( تاسیسات و ابنیه )
  • اصلاح, ارتقاء و تامین تجهیزات و ملزومات واحدهای صنایع
  • تامین و تدارک کلیه لوازمات صنایع ( ابزارآلات, ملزومات ایمنی, ماشین آلات صنعتی, ماشین سازی, برق, الکترونیک, اتوماسیون صنعتی, انرژیهای نو و پاک )
  • همکاری آموزشی و مشاوره ای در طراحی و پیاده سازی واحدهای صنایع ( صدور کلیه گواهینامه های استاندارد بین المللی ISO )
  • فن آوری اطلاعات و ارتباطات واحدهای صنایع ( سخت افزار, نرم افزار, سیستم های جامع و خدمات اینترنت, طراحی وب سایت, شبکه و سیستم های مدیریت CRM )
  • مشاور بانکی و سرمایه گذاری واحدهای صنایع
  • تامین مالی

چاشني و افزودني

همه میوه‌ها در تمام فصول در دسترس نیستند به همین دلیل بیشترشان را به صورت کمپوت نگهداری می‌کنند.
با تهیه کنسرو و کمپوت مواد غذایی در کارخانه ها می‌توان آن‌ها را به مدت زیادی بدون نیاز به یخچال نگهداری کرد، اما پرسش اینجااست آیا کمپوت‌های صنعتی فوایدی هم دارند؟ دلیل ماندگاری طولانی‌مدت آن‌ها چیست؟ مصرف این محصولات برای بیماران، کودکان و سالمندان ضرری ندارد؟ برای دانستن پاسخ چنین پرسش‌هایی با مجله پیام خريد انواع کنسرو و کمپوت دلتا؛ همراه‌باشید.

خريد انواع کنسرو و غذاي اماده

میوه‌های تازه و فصلی در مقایسه با کمپوت ها در اولویت مصرف قرار دارند و کمپوت‌های خانگی نسبت به کمپوت‌های کارخانه مناسب‎تر هستند.به دلیل زیادی بیش از حد میزان شکر کمپوت ها، مصرف مداوم آن توصیه نمی‌شود، اما افرادی که مبتلا به بیماری‌های دستگاه گوارش هستند یا تحمل هضم فیبر خام میوه را نداشته و خريد انواع کنسرو و کمپوت دچار دل‌درد و اسهال می‌شوند یا سالمندان و کودکانی که قدرت جویدن میوه‌ها را ندارند.

انواع کنسرو و غذايي آماده

در صورتی که مبتلا به اضافه‌وزن و دیابت نباشند می‌توانند به صورت محدود از کمپوت‌های صنعتی و در غیر این صورت از انواع کمپوت‌های خانگی، بدون شکر افزوده استفاده کنند.در میوه‌های کمپوت شده دسترسی به ویتامین‌های محلول در آب همچون ویتامین‌های گروه B و C که به حرارت حساس هستند در اثر پخت کم می‌شود، اما از بین نمی‌رود، ولی بقیه ویتامین‌ها که محلول در چربی هستند چندان تغییر نمی‎کنند و می‌توان از فواید آن‌ها خريد انواع کنسرو و کمپوت بهره‌مند شد.

خريد کنسرو و غذاي آماده

بسیاری از خانواده‌ها و حتی تعدادی از متخصصان در رشته‌های غیرمرتبط بر این باورند که، چون کمپوت‌های صنعتی ماندگاری بالایی داشته و خارج از یخچال نگهداری می‌شوند حاوی درصد بالایی مواد نگه دارنده و آلرژی‌زا هستند.خوب است بدانید کمپوت ها یک نوع کنسرو محسوب می‌شوند و نحوه تولید و بسته‌بندی آن‌ها نیاز این خريد انواع کنسرو و کمپوت محصول به مواد نگهدارنده را منتفی می‌کند.

محصولات لبنياتي

نوع بسته بندی و فرآیند حرارتی پاستوریزاسیون یا استریلیزاسیون کمپوت‌ها عامل اصلی حذف عوامل بیماری‌زا و ایجاد‌کننده فساد در محصول است به این صورت که در اثر پخته شدن میوه باکتری‌های موجود در آن از بین رفته و خريد انواع کنسرو و کمپوت شربت آن می‌تواند قابلیت ماندگاری محصول را افزایش دهد.

خريد محصولات لبنياتي

به یاد داشته باشید تاریخ مصرف مندرج روی کمپوت‌ها تا زمانی معتبر است که در محصول باز نشده باشد. بر‌اساس نوع و خصوصیات میوه از افزودنی‌های مختلف و متنوعی همچون غلظت‌دهنده، شیرین‌کننده، رنگ‌های طبیعی، صمغ‌ها، مواد نشاسته‌ای و… استفاده می‌شود که این ترکیبات می‌تواند احتمال آلرژی‌زایی را در برخی افراد مستعد خريد انواع کنسرو و کمپوت افزایش دهد.

خريد مواد غذايي خشک

گفته می‌شود در کارخانه ها برای پوستگیری و صیقلی شدن سطح میوه‌ها از مواد شیمیایی زیان‌آور استفاده می‌شود. واقعیت این‌ است که در صنعت، روش‌های پوستگیری مختلف است. گاهی گرفتن پوست برخی میوه‌های پوست نازک مثل گوجه‌فرنگی و هلو از طریق حرارت و بخار انجام می‌شود و گاهی روش انجماد سریع و سپس خريد انواع کنسرو و کمپوت آب‌جوش کاربرد دارد.

خريد تنقلات

روش رایج دیگری هم وجود دارد که گرفتن پوست با استفاده از سود (ماده‌ای قلیایی) است که البته پس از پوست گیری با به کار‎گیری اسید سیتریک یا جوهر لیمو باقیمانده و آثار سود را خنثی کرده و هرگز تهدید‌کننده سلامت خريد انواع کنسرو و کمپوت مصرف‌کننده نخواهد بود.

[caption id="attachment_812" align="alignnone" width="275"]انواع کنسرو و کمپوت انواع کنسرو و کمپوت[/caption]

خريد لبنيات

توصیه همیشگی متخصصان صنایع غذایی در خصوص غذا‌های کنسروی و کمپوت ها این است که به محض باز خريد انواع کنسرو و کمپوت کردن در قوطی به خصوص در مواردی که مازاد غذا یا میوه نیاز به نگهداری دارد محتویات آن را در ظروف ایمن منتقل کرد.

تنقلات

در کارخانجات برای کنسرو کردن مواد خوراکی از قوطی‌های فلزی استفاده می‌شود که جهت جلوگیری از فعل و انفعالات شیمیایی آهن با ماده غذایی روی آن قلع اندود شده و برای ایمنی و سلامت بیشتر از لایه‌ای لاک مخصوص که سازگار با آن میوه، غذا یا چاشنی باشد استفاده می‌شود. وقتی در قوطی کنسرو یا کمپوت باز می‌شود لاک پوشاننده جدار داخل قوطی حین باز شدن مخدوش شده و صدمه می‌بیند و دیواره ظرف در مجاورت با خريد انواع کنسرو و کمپوت هوا مستعد ایجاد واکنش‌های شیمیایی نامطلوب با ماده خوراکی خواهد شد.

محصولات پروتئيني

کمپوت نوعی خوراک شیرین است که از پختن میوه های درسته یا تکه شده مثل سیب، گلابی، هلو، گیلاس، توت فرنگی، آلو و … به همراه شکر تهیه می شود. معمولاً آب موجود در کمپوت از مربا، ژله و کنسرو بیشتر است. به خريد انواع کنسرو و کمپوت کمپوت می توان انواع ادویه جات را هم اضافه نمود.

خريد محصولات پروتئيني در سوپرمارکت اينترنتي

همچنین کمپوت به نوعی نوشیدنی سنتی در کشور لهستان هم اطلاق می شود. در اواسط دهه ۱۹۸۰، ۶۰ درصد از نوشیدنی هایی که مردم لهستان استفاده می نمودند، شامل کمپوت و دیگر تولیدات خانگی از این دسته می شد. البته امروزه این رقم به ۳۰ درصد کاهش یافته است و در بیشتر موارد، به جای کمپوت از نوشیدنی چای به همراه لیمو استفاده می کنند (مردمان لهستان عادت دارند که چای را نه تنها بعد از غذا، بلکه همراه با غذا هم خريد انواع کنسرو و کمپوت مصرف کنند).

خريد محصولات پروتئيني از سوپرمارکت اينترنتي

البته کسی نمی تواند کمپوت را در رستوران ها یا سوپر مارکت های کشور لهستان پیدا کند، چون مردم این کشور، کمپوت را نوعی نوشیدنی خانگی به حساب می آورند که باید در خانه تهیه شود. امروزه در این کشور، استفاده از خريد انواع کنسرو و کمپوت کمپوت و چای به جای انواع آب میوه رایج شده است.

انواع نوشيدني در سوپرمارکت اينترنتي

یکی از روش‌های بسیار خوب نگهداری میوه‌جات تهیه کمپوت می‌باشد معمولاً میوه‌جات در کارخانه‌های مخصوصی تحت اثر حرارت پخته و عقیم شده سپس در قوطی‌های مخصوص در شرایط استریل (بدون میکروب) بسته‌بندی خريد انواع کنسرو و کمپوت می‌گردند.

انواع نوشيدني

خواص میوه‌جات کمپوت شده تا حدودی با میوه‌های اصلی تفاوت دارد. مقدار ویتامین ث با وجود اینکه در روش‌های تهیه کمپوت در کارخانجات نهایت دقت برای نگهداری این ویتامین می‌گردد مقداری از آن تلف می‌شود. بر عکس خريد انواع کنسرو و کمپوت مقدار کالری و قند میوه بیشتر از معمول است. زیرا در حین بسته‌بندی مقداری شربت قند به آن اضافه می‌شود.

خريد انواع نوشيدني

کنسرو گوشت، ماهی، سبزی و بسیار از اغذیه امروز در برخی از کشورها متداول است. موضوعی که از نظر بهداشتی در مورد مصرف کنسرو باید همیشه در نظر داشت این است که باید قبل از باز کردن قوطی دقت نمود که درب قوطی برجستگی به خارج پیدا نکرده باشد باصطلاح بالا نیامده باشد در صورتی‌که قوطی برآمدگی پیدا کرده خريد انواع کنسرو و کمپوت دلیل بر آلودگی داخل قوطی است و از مصرف چنین کنسروی باید خودداری نمود.

انواع کمپوت‌ها

  • کمپوت زرد آلو
  • کمپوت سیب
  • کمپوت گیلاس
  • کمپوت موز
  • کمپوت توت فرنگی
  • کمپوت انجیر

خريد انواع نوشيدني در سوپرمارکت اينترنتي

میوه‌هائی که برای تهیه کمپوت انتخاب می‌شوند از بهترین نوع و بدون لکه و کم زدگی و کاملاً سلامت باشند. در طبخ کمپوت باید دقت کرد که میوه ظمن پختن له نشود و فرم خود را از دست ندهد. شیرینی کمپوت ممکن است خريد انواع کنسرو و کمپوت کم یا زیاد شود ولی به‌طور کلی شربت کمپوت کم شیرین است.

ميوه و سبزيجات تازه

برای تهیه کلیه کمپوت‌ها باید آب و شکر را قبلاً بجوشانید و از صافی رد بکنید و در حال جوشیدن میوه مورد احتیاج را در شربت ریخت بهتر است کمپوت را یکجا زیاد تهیه ننمود زیرا در این صورت باید کمپوت را به‌هم زد و طبیعی است خريد انواع کنسرو و کمپوت که در نتیجه میوه له می‌شود.

انواع مواد غذايي

اصولاً کمپوت را نمی‌شود مدتی نگهداشت زیرا شربت آن رقیق است و فاسد می‌شود مگر اینکه در قوطی‌هائی که هوای آن گرفته می‌شود و درب آن لحیم می‌گردد تهیه و آماده کرد و یا از شیشه‌های مخصوص که دهانه آن حلقه خريد انواع کنسرو و کمپوت لاستیکی دارد و محکم بسته می‌شود برای تهیه کمپوت استفاده کرد.

خريد انواع مواد غذايي

در کمپوت معمولاً اسانسی نمی‌ریزند و بهتر است که کمپوت عطر طبیعی میوه را داشته باشد و در صورتی که مایل باشیم کمپوت را معطر کنیم می‌توانیم از مقدار کمی وانیل استفاده نمائیم. در موقع طبخ کمپوت در ظرف را خريد انواع کنسرو و کمپوت نمی‌بندیم.

نکاتی‌ در مورد کمپوت‌ها

کمپوت‌ از دسرهای‌ میوه‌ای‌ محسوب‌ می‌شودو در فصل‌هایی‌ که‌ میوه‌ کم‌ است‌ می‌توان‌ از انواع‌و اقسام‌ کمپوت‌ استفاده‌ کرد.به‌ طور کلی‌ این‌ میوه‌ پخته‌ را (کمپوت‌) اکثرمردم‌ مصرف‌ می‌کنند. مخصوصا اشخاصی‌ که‌دستگاه‌ خريد انواع کنسرو و کمپوت گوارش‌ آنها به‌ خوبی‌ قادر به‌ هضم‌ کردن‌میوه‌های‌ خام‌ نیست‌.

خريد مواد غذايي

بنابراین‌ در تهیه‌ آن‌ بایددقت‌ خاصی‌ شود و اندازه‌ و شکر و نوع‌ تازه‌بودن‌ میوه‌ را حتما باید در نظر گرفت‌ و هنگام‌درست‌ کردن‌ آن‌ باید سعی‌ کنید که‌ شربت‌ آن‌زیاد جوشیده‌ نشود، زیرا مواد اصلی‌ آن‌ یعنی‌میوه‌ زود له‌ خريد انواع کنسرو و کمپوت می‌گردد و فرم‌ تکه‌های‌ میوه‌ از بین‌می‌رود و حالت‌ وارفتگی‌ به‌ خود می‌گیرد.

محصولات بهداشت و سلامت در سوپرمارکت اينترنتي

اصولا کمپوت‌ را نمی‌توان‌ بدون‌ سرپوشی‌محکم‌، زیاد نگهداری‌ کرد، چون‌ شربت‌ آن‌ زیادجوشیده‌ نیست‌ و زود فاسد می‌شود. بنابراین‌ پس‌از طبخ‌ آن‌ در قوطی‌ یا شیشه‌ مخصوص‌ ریخته‌ ودهانه‌ شیشه‌ را کاملا ببندید تا هوا به‌ داخل‌ آن‌نفوذ نکند و هنگام‌ پختن‌ حتما نباید درب‌ ظرف‌ که‌روی‌ اجاق‌ است‌ گذاشته‌ شود چون‌ بخار بیش‌ ازحد و حرات‌ زیاد خريد انواع کنسرو و کمپوت داخل‌ ظرف‌، میوه‌ را له‌ می‌کند وشربت‌ غلیظ می‌شود. در واقع‌ شربت‌ کمپوت‌ بایدرقیق‌ و کم‌ شیرین‌ تهیه‌ شود.

[caption id="attachment_814" align="alignnone" width="300"]کنسرو و کمپوت کنسرو و کمپوت[/caption]

خريد اينترنتي محصولات پروتئيني

برای تهیه کمپوت به نکات ذیل توجه کامل داشته باشید:

  • میوه‌هائی که برای تهیه کمپوت انتخاب می‌شوند از بهترین نوع و بدون لکه و کم زدگی و کاملاً سلامت باشند.
  • در طبخ کمپوت باید دقت کرد که میوه ظمن پختن له نشود و فرم خود را از دست ندهد.
  • شیرینی کمپوت ممکن است کم یا زیاد شود ولی به‌طور کلی شربت کمپوت کم شیرین است.

اپليکيشن سفارش از سوپر مارکت اينترنتي

برای تهیه کلیه کمپوت‌ها باید آب و شکر را قبلاً بجوشانید و از صافی رد بکنید و در حال جوشیدن میوه مورد احتیاج را در شربت ریخت بهتر است کمپوت را یکجا زیاد تهیه ننمود زیرا در این صورت باید کمپوت را به‌هم زد و طبیعی است که در نتیجه میوه له می‌شود. اصولاً کمپوت را نمی‌شود مدتی نگهداشت زیرا شربت آن رقیق است و فاسد می‌شود مگر اینکه در قوطی‌هائی که هوای آن گرفته می‌شود و درب آن لحیم می‌گردد تهیه و آماده کرد و یا از شیشه‌های مخصوص که دهانه آن حلقه لاستیکی دارد و محکم بسته می‌شود برای تهیه کمپوت استفاده کرد. 

https://my-sabad.com/mag
https://my-sabad.com

وبسايت اينترنتي سوپرمارکت

در کمپوت معمولاً اسانسی نمی‌ریزند و بهتر است که کمپوت عطر طبیعی میوه را داشته باشد و در صورتی که مایل باشیم کمپوت را معطر کنیم می‌توانیم از مقدار کمی وانیل استفاده نمائیم.وقتی دیگر عقل‌تان برای پختن ناهار یا شام به جایی قد نمی‌دهد، وقتی یک دفعه مهمان‌های ناخوانده از راه می‌رسند، وقتی حال و حوصله پختن ناهار یا شام را ندارید، وقتی هوس یک غذای حاضری کرده‌اید، به فکر چه غذایی می‌افتید؟ بله، درست حدس زدید، خريد انواع کنسرو و کمپوت موادغذایی کنسرو شده،‌ تمام مشکلات شما را آسان می‌کنند.

بهترين سوپر مارکت اينترنتي

موادغذایی کنسرو شده زیادی در بازار وجود دارد؛ از کنسرو ماهی و لوبیا گرفته تا انواع خورش‌هایی که کنسرو خريد انواع کنسرو و کمپوت شده‌اند ولی چگونه می‌توان یک کنسرو سالم را انتخاب،‌ نگهداری و مصرف کرد؟ 

https://my-sabad.com/mag
https://my-sabad.com

خريد اينترنتي انواع تنقلات

هیچ می‌دانید کنسرو برای اولین بار چه زمانی و چگونه به عنوان یک روش نگهداری غذا ابداع شد؟ کلمه کنسرو از لغت یونانی «کنسروار» به معنی محافظت کردن گرفته شده است. بنابراین می‌توان گفت هدف از کلمه کنسرو کردن در صنایع غذایی، ایجاد شرایطی است که بتوان تحت آن شرایط محصول مورد نظر را برای مدت طولانی خريد انواع کنسرو و کمپوت نگهداری کرد.

خريد اينترنتي تنقلات

در نتیجه از نقطه نظر کلی، تمامی‌روش‌های نگهداری مانند استفاده از حرارت، سرما، مواد افزودنی، اشعه و... در واقع نوعی روش کنسروسازی به حساب می‌آیند اما به علت اینکه در کشور ما از ابتدای کار صنایع قوطی کردن مواد غذایی از کلمه کنسرو استفاده شده است، عبارت کنسروسازی فقط قوطی کردن مواد غذایی را تعریف کرده و خريد انواع کنسرو و کمپوت در واقع این اصطلاح جانشین کلمه واقعی آن یعنی کنینگ یا تاینینگ شده است.

خريد اينترنتي لبنيات

تاریخچه کنسروسازی به سال 1790 که دولت فرانسه با کشورهای اروپایی در حال جنگ بود، برمی‌گردد. در آن زمان، طولانی بودن مسافت سبب شده بود تا داشتن غذای سالم که بتواند تا رسیدن به منطقه جنگی همان کیفیت اولیه‌اش را داشته باشد، به مشکلی بزرگ مبدل شود. ناپلئون برای حل این مشکل جایزه‌ای به مبلغ 12 خريد انواع کنسرو و کمپوت هزار فرانک برای کسی که بتواند این مشکل را حل کند، تعیین کرد. 

https://my-sabad.com/mag
https://my-sabad.com

انواع محصولات سوپر مارکت

این جایزه تشویقی بود تا محققان گوناگون برای حل این مشکل بسیج شوند اما اغلب این فعالیت‌ها نتیجه رضایت‌بخشی در بر نداشت تا اینکه در سال 1798 قناد فرانسوی به نام نیکلاس آپرت که امروزه به نام پدر کنسروسازی معروف است، با ابداع روش مناسبی، مشکل را حل کرد و موفق به دریافت جایزه شد. وی دریافت که اگر مواد غذایی را در داخل قوطی سربسته حرارت بدهد و پس از آن هوا به داخل ظرف نفوذ نکند، زمان ماندگاری خريد انواع کنسرو و کمپوت غذا به نحو چشمگیری افزایش می‌یابد.  

https://my-sabad.com/mag
https://my-sabad.com

https://my-sabad.com/mag
https://my-sabad.com

 

خريد محصولات سوپر مارکت

با ابداع این روش، مشکل نگهداری طولانی مدت مواد غذایی حل شده بود ولی علت این مساله هنوز نامعلوم بود. گیلوساک، فیزیکدان معروف فرانسوی پس از انجام آزمایش‌های متعدد به این نتیجه رسید که محصولات گیاهی و حیوانی در اثر تماس با اکسیژن هوا در معرض فساد قرار می‌گیرند ولی با قرار دادن این محصولات در داخل خريد انواع کنسرو و کمپوت قوطی‌های در بسته می‌توان از این امر جلوگیری به عمل آورد. 

https://my-sabad.com/mag
https://my-sabad.com

خريد اينترنتي سوپرمارکت

وی در گازهای موجود در داخل کنسروهای تولید شده به وسیله آپرت اکسیژنی نیافت و با استفاده از این موضوع، از نظریه خود دفاع کرد و چنین نظر داد که آتش مخمر‌ها را عقیم و یا لااقل خنثی می‌کند و وجود این عوامل، طبیعت خريد انواع کنسرو و کمپوت مواد غذایی حیوانی و گیاهی را تغییر داده و آنها را فاسد می‌کند. 

https://my-sabad.com/mag
https://my-sabad.com





:: برچسب‌ها: خرید کفش خرید کفش زنانه خرید محصولات اینترنتی خرید صندل پاشنه بلند سوپر مارکت خرید وسایل سوپرمارکتی خرید لباس زنانه ,
:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: